Show simple item record

dc.contributor.advisorAkinci, Seda Banutr_TR
dc.contributor.authorAkdağlı Ekici, Arzutr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T07:15:59Z
dc.date.available2015-10-14T07:15:59Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/653
dc.description.abstractIntensive care units are getting more important in patient care. Several variables are defined to improve care quality in ICU. One of the most important criteria of care quality in ICU is family satisfaction. In our study we aimed to evaluate family satisfaction in our ICU with a validated family satisfaction survey. After getting ethical commitee approval, patients admitted in Hacettepe University Anestesiology and Reanimation ICU 1 & 2 between 01.06.2012 and 28.02.2013 were included in the study. During the time of this study 553 patients were admitted. 133 patients who meet the criteria were included in the study. Patients’ age, educational status, health insurance, additional diseases, cause of admission, duration of stay, coma status, mechanichal ventilator need, CPR need was recorded. Age, sex, relationship to the patient of the family members were recorded and also family members were asked to specify who gave them information about their patient, how many times and for how long they visited the patient. APACHE II scores of the patients were recorded in the first twenty-four hours of admission. Two verified forms were combined to assess family satisfaction. As a result we determined that family members of patients from different socio-cultural status and have different diagnosis, treatment and prognosis were highly satisfied from our ICU care. Family members were most v satisfied from “support” and “information” sub-parts. The least satisfactory topics were found to be “closeness”, “comfort” and “trust”. We think that in order to increase family satisfaction with ICU, visiting hours can be increased, family members can be more regularly and often informed and family meetings can be arranged at given intervals.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTıp Fakültesitr_TR
dc.subjectIntensive care unittr_TR
dc.titleAnesteziyoloji ve Reanimasyon Yoğun Bakım Ünitesinde Izlenen Hastaların Aile Üyelerinin Memnuniyetinin Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen
dc.callno2013/751tr_TR
dc.contributor.departmentoldAnesteziyoloji ve Reanimasyon Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetGünümüzde hasta bakımında YBÜ’lerin öneminin artması ile birlikte YBÜ’lerin bakım kalitesinin sürekli arttırılması gereksinimi doğmuş, bu amaçla da yoğun bakım kalitesini arttırmak amacıyla hasta yakınlarının memnuniyet düzeylerini de içeren çeşitli değişkenler tanımlanmıştır. Biz çalışmamızda yoğun bakım ünitemizde, geçerliliği gösterilmiş olan memnuniyet sorgulama formu ile aile memnuniyetinin değerlendirilmesini amaçladık. Etik Kurul onayı alındıktan sonra 01.06.2012 – 28.02.2013 tarihleri arasında “Hacettepe Üniversitesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon YBÜ” ve “Hacettepe Üniversitesi Anestezi Sonrası YBÜ'inde yatışı olan hasta yakınları çalışmaya dahil edildi. Çalışmanın yapıldığı tarihler arasında Anesteziyoloji ve Reanimasyon YBÜ’lerine toplam 553 hasta yatışı olmuştur. Bu hastalardan 33’ü verilen anketi geri getirmemiş, 317’si YBÜ’ de yirmi dört saatten az süre yatmış, 59’u ise ankete katılmak istemediklerini belirtmiştir. Türkçe bilmeyen 3 hasta ve gebe olan 8 hasta ise çalışma dışı bırakılmıştır. Çalışmada toplam 133 hasta yer almıştır. Hastaların yaşı, eğitim durumu, sağlık sigortası, medeni hali, ek hastalıkları, YBÜ’ de yatış durumlarının acil veya planlı olması, yatış nedenleri, YBÜ’ de kalış süreleri, koma durumu, mekanik ventilatör ihtiyacı ve hastalara kardiyopulmoner resüsitasyon yapılıp yapılmadığı kayıt edilirken hasta iii yakınlarının cinsiyeti, yaşı, hastaya yakınlık düzeyi, hasta ile ilgili bilgileri kimden aldıkları, hastalarını kaç defa ziyaret ettikleri, ziyaretlerinin ne kadar sürdüğü ve yakınlarının YBÜ’ de ne kadar süre kaldığı kayıt edildi. Hastaların YBÜ’ ye kabul edildiği ilk yirmi dört saat içinde APACHE II skorları belirlendi. Aile memnuniyeti sorgulaması için geçerliliği ve güvenilirliği gösterilmiş iki form kullanıldı. Sonuç olarak YBÜ kalitesinin bir göstergesi olan aile memnuniyetinin değerlendirildiği çalışmamızda, sosyo -kültürel düzey, tanı, tedavi ve prognoz açısından farklı olan hastaların yakınlarının YBÜ’ izde verilen bakımdan yüksek oranda memnun olduklarını saptadık. Ankete verilen cevaplar içinde en fazla memnuniyet duyulan alt boyutlar sırasıyla; destek ve bilgi iken en az memnuniyet duyulan alt boyutlar sırasıyla; yakınlık, konfor ve güven olmuştur. Hasta yakınlarının “konfor” alt boyutunda en fazla belirleyici olan faktörün hastanın eğitim durumu olduğu görüldü. Aile üyelerinin memnuniyetini iyileştirebilmek için ziyaret saatlerini arttırmanın, hastalar hakkında aile üyelerine daha düzenli ve daha kapsamlı bilgi vermenin ve aile üyeleri ile belirli aralıklarda aile görüşmeleri düzenlemenin planlanabileceği görüşündeyiz.tr_TR
dc.subtypemedicineThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record