Show simple item record

dc.contributor.advisorErgene, Tuncay
dc.contributor.authorYılmaz Aydın, Didem
dc.date.accessioned2019-01-30T12:18:41Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-21
dc.identifier.citationYılmaz Aydın, D. (2018). Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin sınav kaygısı, bağlanma stilleri ve annelerinin kaygı düzeyleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5744
dc.description.abstractThis descriptive study was conducted to examine the relationship between test anxiety and attachment styles of students preparing for university examination and state-trait anxiety levels of their mothers according to mother's age, educational status and number of children.The study group was consisted of 446 grade 12 students and their mothers who study at a mid-size city approximately the population with 600.000 from different type of seven high schools. In this study, Test Anxiety Inventory and Relationship Scales Questionnaire were used to determine test anxiety levels and attachment styles of students. State-Trait Anxiety Inventory and Demographic Information Form developed by the researcher were used to students' mothers. At data analysis, SPSS 22 program was used. Independent groups t-test and multiple regression analysis and variance analysis (ANOVA) were administered to the data. The results of the study indicated that there is a significant relationship between test anxiety level and attachment styles of the students. Accordingly, it was found a negative correlation between test anxiety and secure attachment but also positive correlation between test anxiety and fearful, dismissed and preoccupied attachment styles statistically. Also there is a significant relationship between mothers' state-trait anxiety and students' test anxiety levels. Lastly, there is a negative correlation between the mothers' trait anxiety levels and the students' secure attachment style; but positive correlation between trait anxiety levels and fearful, dismissed and preoccupied attachment styles. The findings have been discussed in the light of literature and recommendations for school counselors, researchers, counselor educators, parents, policy makers and society.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÜniversite Seçme ve Yerleştirme Sınavıtr_TR
dc.subjectSınav Kaygısıtr_TR
dc.subjectBağlanma Stilleritr_TR
dc.subjectDurumluk-Sürekli Kaygıtr_TR
dc.subjectEbeveyn Becerileritr_TR
dc.titleÜniversite Sınavına Hazırlanan Öğrencilerin Sınav Kaygısı, Bağlanma Stilleri ve Annelerinin Kaygı Düzeyleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma üniversite seçme ve yerleştirme sınavına hazırlanan öğrencilerin sınav kaygısı ve bağlanma stilleri ile annelerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi; annenin yaşı, eğitim durumu ve sahip olduğu çocuk sayısı değişkenlerine göre incelemek amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, yaklaşık 600.000 nüfuslu bir ilin farklı eğitim bölgelerinde bulunan, farklı okul türüne sahip yedi farklı lisede eğitim gören 446 12. sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin anneleri oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerini ölçmek amacıyla Sınav Kaygısı Envanteri ve bağlanma stillerini ölçmek amacıyla İlişki Ölçekleri Anketi uygulanmıştır. Öğrencilerin annelerine ise Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu verilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Grupların ortalamaları arasındaki farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığını belirlemede tek yönlü varyans analizi (ANOVA), t testi ve regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin sınav kaygısı düzeyi ile bağlanma stilleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Buna göre sınav kaygısı ile güvenli bağlanma arasında negatif yönde; korkulu, kayıtsız ve saplantılı bağlanma arasında ise pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Araştırma kapsamında elde edilen diğer bir bulgu ise öğrencilerin annelerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ile öğrencilerin sınav kaygı düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğudur. Son olarak annelerin sürekli kaygı düzeyleri ile öğrencilerin güvenli bağlanma stili arasında negatif yönde; ancak korkulu, kayıtsız ve saplantılı bağlanma stilleri arasında pozitif yönde anlamlı düzeyde bir ilişkinin olduğu gözlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmış, okul psikolojik danışmanlarına, araştırmacılara, politika yapıcılara, ailelere ve topluma yönelik önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record