Show simple item record

dc.contributor.advisorMahamadou, Yahaya
dc.contributor.authorMahamadou, Yahaya
dc.date.accessioned2019-01-15T06:08:46Z
dc.date.issued2018-12
dc.date.submitted2018-10-23
dc.identifier.uriDR-42411
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5696
dc.description.abstractThis study is a comparative study between some developed countries and Republic of Niger about training and employment conditions of primary school teachers. The study aimed to identify strengths and weaknesses of the training and employment conditions of primary school teachers and identify similarities and differences between the practices of Singapore, South Korea, Finland, Poland, Ireland and Turkey and Niger. In this context, the main sources about the overview of the selected developed countries and Niger, the pre-service and in-service teacher education and employment conditions of teachers working in primary schools were analyzed. The countries were selected for their high performance in the PISA 2012 results and for having successful policies in teacher training and employment and Turkey was selected as one of OECD member countries. As results, the similarities and differences have been fund between the countries’ practices. It is viewed that all selected developed countries upgraded the level of the pre-service education to higher education. Therefore, Singapore, South Kore and Finland used strict competition with focus on interview for selecting high quality candidates. Beside the autonomy and responsibility entrusted to teachers in these countries, material and moral incentives are provided to teachers in the framework to keep a teaching profession among the most respected professions in the society. The workloads of teachers are reduced and the necessary leave and financial support are provided to ensure their continuing professional development. Finally, in the light of obtained results the suggestions for the above mentioned practices were recommended for Niger.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini vii Simgeler ve Kısaltmalar Dizini viii Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 3 Araştırmanın Amacı ve Önemi 6 Problem Cümlesi 7 Sayıltılar 8 Araştırmanın Sınırlıkları 8 Tanımlar 8 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 10 Araştırmanın Kuramsal Temeli 10 İlgili Araştırmalar 15 Bölüm 3 Yöntem 22 Veri Toplama Araçları 22 Verilerin İşlenmesi ve Çözümlenmesi 23 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 24 Singapur 24 Güney Kore 30 Finlandiya 36 Polonya 42 İrlanda 46 Türkiye 52 Nijer 59 Benzerlik ve Farklılıklar 64 Hizmet Öncesi Eğitimi Bakımınan Karşılaştırmalı Analizi 64 Öğretmenlerin İstihdam Koşulları Bakımından Karşılaştırmalı Analizi 70 Sürekli Mesleki Gelişim Bakımından Karşılaştırmalı Analizi 79 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 85 Öneriler 87 Araştırmaya Dönük Öneriler 87 Uygulamaya Dönük Öneriler 87 Hizmet Öncesi Eğitimi ile ilgili Öneriler 88 Öğretmenlerin Çalışma Koşulları ile ilgili Öneriler 89 Sürekli Mesleki Gelişim ile ilgili Öneriler 90 Kaynaklar 92 EK-A: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 126 EK-B: Etik Beyanı 127 EK-C: Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu 128 EK-Ç: Dissertation Originality Report 129 EK-D: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 130  tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğretmenlik
dc.subjectSınıf Öğretmenliği
dc.subjectÖğretmen Yetiştirme
dc.subjectÖğretmen İstihdamı
dc.subjectÇalışma Koşulları
dc.subjectSürekli Mesleki Gelişim
dc.subjectNijer Cumhuriyeti
dc.subjectGelişmiş Ülkeler
dc.subjectPISA
dc.subjectKarşılaştırmalı Analiz
dc.titleBazı Gelişmiş Ülkeler İle Nijer’de Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimi Ve İstihdamı Konusunda Karşılaştırmalı Bir Analiztr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, seçilmiş bazı gelişmiş ülkelerin öğretmen yetiştirme ve istihdam uygulamaları ile Nijer’in sınıf öğretmeni yetiştirme ve istihdam uygulamaları karşılaştırılmıştır. Bu çerçevede, Singapur, Güney Kore, Finlandiya, Polonya, İrlanda, Türkiye ve Nijer’de sınıf öğretmenlerinin yetiştirilmesi, istihdamı ve sürekli mesleki gelişimi konularında temel kaynaklar incelenerek, benzerlik ve farklıkları ortaya konulmuştur. Çalışma kapsamında yer alan OECD ülkeleri, PISA 2012 sınavında yüksek performans gösteren ve öğretmen yetiştirme ve istihdamında başarılı bir politikaya sahip olma ölçütleri göz önünde bulundurularak seçilmiştir. Ayrıca, Türkiye OECD üyesi olarak araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada seçilmiş ülkeler ile ilgi genel bakış, sınıf öğretmenlerie verilen hizmet öncesi eğitimi, çalışma koşulları ve sürekli mesleki gelişim konuları ile ilgili verilerin elde edilmesi amacıyla doküman incelemesi yapılmış ve elde edilen veriler karşılaştırmalı eğitim analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Analizler sonucunda ülkeler arasında farlılık ve benzerlikler gözlemlenmiştir. Hizmet öncesi eğitimi ile ilgili gelişmiş ülkelerde, öğretmen yeterliliğinin geliştirilmesi için öğretmen yetiştirme kurumlarının yükseköğretime devredilmiştir. Öğretmenlik eğitim programına yüksek nitelikli adayları seçilebilmek için Singapur, Güney Kore ve Finlandiya’da sıkı bir eleme kullanıldığı ve mülakata önem verildiği gözlemlenmiştir. Gelişmiş ülkelerde öğretmenlerin istihdam koşulları kapsamında öğretmenlere işlerinde giderek özerklik tanındığı ve sorumluluk verildiği gözlenmiştir. Öğretmenliğin, toplum nezdinde saygın bir meslek olarak görülmeye devam etmesi için devlet tarafından gereken maddi ve manevi destek sağlanmaya çalışıldığı görülmüştür. Gelişmiş ülkelerde öğretmenlerin sürekli mesleki gelişim katılabilmeleri için haftalık iş yüklerinin azaltıldığı, gereken izin ve maddi desteği sağlandığı saptanmıştır. Çalışmanın sonunda, elde edilen bulgular doğrultusunda Nijer için yukarıda belirtilen uygulamalar ile ilgili öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentAcil Tıptr_TR
dc.contributor.authorID10225317tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-01-15T06:08:46Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record