Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBENCİK KANGAL, Saniye
dc.contributor.authorÇETİN, Asya
dc.date.accessioned2019-01-07T13:44:38Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2018-12-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5668
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the effects of early literacy skill educational program on early literacy and early mathematics skills of preschool children. The study group consisted of students attending the nursery class at Aydınlıkevler Elementary School, connected to the Ministry of National Education, in Karabük Province center during 2017-2018 academic year. One of the classes was assigned to the test group and the other was assigned to the control group randomly. A total of 38 children was included in the study group, out of which the test group consisted of 19 children and the control group consisted of 19 children. Quasi experimental design with preliminary test-final test control group was used in the study. Early literacy skill educational program prepared by the researcher was applied to the children in the test group for 12 weeks, twice a week. The children in the control group continued their regular education taught by their class teachers following the application of the preliminary test. The final tests were applied following the application. The early literacy skill assessment tool, developed by Karaman, and the Test of Early Mathematics Ability (TEMA-3), developed by Ginsburg and Broody and adapted to Turkish children by Erdoğan, were used to determine the effect of the applied education on the early literacy skills of the children for collection of the study data. İt was concluded that the “early literacy skill education program” applied by the researcher to the test group was effective on the early literacy and early mathematics skills of the children. As a result of the study, it was designated that there was a relation between the phonetic awareness ability and writing awareness ability and the early mathematics skills.en
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectErken Okuryazarlıktr_TR
dc.subjectErken Matematik
dc.subjectOkul Öncesi Dönem
dc.titleErken Okuryazarlık Becerileri Eğitim Programının Erken Okuryazarlık ve Erken Matematik Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen
dc.description.ozetBu araştırmada, erken okuryazarlık becerileri eğitim programının okul öncesi dönemindeki çocukların erken okuryazarlık ve erken matematik becerileri üzerindeki etkilerininin incelemesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017–2018 eğitim-öğretim yılında Karabük il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Aydınlıkevler İlkokulu’nda anasınıfına devam eden çocuklar oluşturmaktadır. Sınıflardan biri deney diğeri kontrol grubuna rastlantısal olarak atanmıştır. Deney grubunda 19 ve kontrol grubunda 19 çocuk olmak üzere toplam 38 çocuk çalışma grubunda yer almıştır. Araştırmada ön test-son test, kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada, deney grubundaki çocuklara 12 haftalık süreyle haftada iki gün araştırmacı tarafından hazırlanan erken okuryazarlık becerileri eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubundaki çocuklar ise, ön test uygulandıktan sonra sınıf öğretmenleriyle normal eğitimlerine devam etmişlerdir. Uygulama sonrası son testler uygulanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, uygulanan eğitimin çocukların erken okuryazarlık becerilerine etkisini belirlemek için Karaman tarafından geliştirilen Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme Aracı ile Ginsburg ve Broody tarafından geliştirilen ve Erdoğan tarafından Türk çocuklarına uyarlanan Erken Matematik Yeteneği Testi-3 (TEMA-3) kullanılmıştır. Deney grubuna araştırmacı tarafından uygulanan “Erken Okuryazarlık Becerileri Eğitim Programı”nın çocukların erken okuryazarlık ve erken matematik becerileri üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucu elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, çocukların ses bilgisel farkındalık becerileri ve yazı farkındalığı becerileri ile erken matematik becerileri arasında ilişki olduğu belirlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.contributor.authorID10228184tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster