Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaya, Mümtaz
dc.contributor.authorArslan, Nurdan
dc.date.accessioned2019-01-03T08:52:37Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-12-06
dc.identifier.uri10227411
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5651
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate The Contribution of Tasked-Based Approach to the Speaking Ability of A1-A2 Level that Turkish is taught as a Foreign Language. In this study, qualitative research method was used. In this study, four classes were studied. Participants of this study are the foreign students in Bilkent University. As a data collection tool, student’s opinions were consulted at the end of each task. The data obtained were interpreted by the researcher. Tasks carried out in the research were formed by the researcher in accordance with the principles of task-based approach. The tasks were applied to the participants at various intervals in accordance with the curriculum. After each task, student’s opinions were consulted. The data were collected and analyzed by the researcher. According to the findings obtained from the research, it was concluded that tasks implemented throughout the process had contributed to the speaking skills of the participants. In addition, according to the feedback from the students, it was concluded that these applied tasks made the teaching process more enjoyable. It may be said that the interaction-based speaking tasks can be more frequently in teaching methods to make the teaching Turkish as a foreign language more effective.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGörev odaklı yaklaşımtr_TR
dc.subjectKonuşma becerisine katkı sağlayan etkinliklertr_TR
dc.subjectÖğrenci görüşleritr_TR
dc.subjectTask-based approachen
dc.subjectTasks for speaking abilityen
dc.subjectStudent’s opinionsen
dc.titleYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Göreve Dayalı Öğrenme Yönteminin A1-A2 Düzeyi Konuşma Becerisine Katkısıtr_TR
dc.title.alternativeThe Contribution of Tasked-Based Approach to the Sakine Ability of A1-A2 Level that Turkish is taught as a Foreign Languageen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Göreve Dayalı Öğrenme Yönteminin A1-A2 düzeyi Konuşma Becerisine Katkısını araştırmaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada toplam dört sınıf ile çalışılmıştır. Katılımcılar Bilkent Üniversitesi’nde okumakta olan A1-A2 düzeyindeki yabancı öğrencilerdir. Veri toplama aracı olarak, uygulanan etkinlik sonrasında katılımcıların görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Araştırmada uygulanan etkinlikler, eylem odaklı yaklaşımın ilkelerine sadık kalınarak araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Uygulanan etkinlikler, müfredata uygun şekilde, çeşitli aralıklarla katılımcılara uygulanmıştır. Her etkinliğin ardından katılımcıların görüşlerine başvurulmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından toplanmıştır ve analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, süreç boyunca uygulanan etkinliklerin katılımcıların konuşma becerilerine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerden alınan dönütlere göre, öğretim sürecini daha keyifli hale getirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin daha etkili olabilmesi için kullanılacak olan etkileşim temelli konuşma etkinliklerinin öğretim metotlarında daha fazla olması gerektiği söylenebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-01-03T08:52:37Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster