Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkbaşlı, Sait
dc.contributor.authorDurnalı, Mehmet
dc.date.accessioned2018-12-06T08:45:23Z
dc.date.issued2018-12-04
dc.date.submitted2018-11-19
dc.identifier.citationDurnalı, M. (2018). Öğretmenlere göre okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları ve bilgi yönetimini gerçekleştirme düzeyleri (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5426
dc.description.abstractThis research aims to examine technological leadership behaviors exhibited by in teachers’ use of technology and school’s knowledge management according to secondary school teachers’ views on the basis of some variables. It also aims to find out the existence and level of relationship between technological leadership and knowledge management and to determine whether these behaviors predict knowledge management. The correlational survey model has been used. The study group consisted of teachers from secondary schools in Mamak district of Ankara in the 2017-2018 academic year. The data was collected through “School Principal Technological Leadership Behavior Scale (SPTLB-S)” developed for this study and "Knowledge Management Scale (KM-S)” developed by Özgözgü (2015). According to the main result; teachers’ views regarding technological behaviors exhibited by the principals is at a “agree (4/5)” level for the overall and all sub-dimensions. No statistically meaningful differences found between sub-groups of all variables. Teachers’ views regarding school’s knowledge management is at a “agree (4/5)” level for the overall and all sub-dimensions. No statistically meaningful differences found between sub-groups of all independent variables except for professional experience. There is a statistically significant, positive and 'very weak' correlation/relationship between the overall of technological leadership behaviors, and some dimensions of it and school’s knowledge management overall, and some dimensions of it in terms of one-to-one comparisons. When the level of the technological leadership behaviors increases, school’s knowledge management increases too. The predictive fact was found to be significant in the sixteen of twenty-six correlation cases.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİçindekiler Öz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini vii Şekiller Dizini x Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xi Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 10 Araştırmanın Problemi 16 Sayıltılar 17 Sınırlılıklar 17 Tanımlar 17 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 18 Teknolojik Liderlik 18 Teknolojik Liderlik Davranış Çerçevesi 28 Bilgi Yönetimi 53 İlgili Araştırmalar 79 Bölüm 3 Yöntem 127 Araştırmanın Çalışma Grubu 128 Veri Toplama Süreci 130 Veri Toplama Araçları 130 Verilerin Analizi 150 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 155 Birinci alt probleme ilişkin bulgular 155 İkinci alt probleme ilişkin bulgular 168 Üçüncü alt probleme ilişkin bulgular 182 Dördüncü alt probleme ilişkin bulgular 186 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 192 Sonuç ve Tartışma 192 Öneriler 210 Kaynaklar 213 EK-A: Okul Müdürü Teknolojik Liderlik Davranış Ölçeği 248 EK-B: Bilgi Yönetim Ölçeği Kullanım İzni 249 EK-C: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 250 EK-Ç: Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçek Uygulama (Veri Toplama) İzni 251 EK-D: Etik Beyanı 252 EK-E: Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu 253 EK-F: Dissertation Originality Report 254 EK-G: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 255tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTeknolojik Liderlik
dc.subjectBilgi Yönetimi
dc.subjectLiderlik
dc.subjectTeknoloji
dc.subjectBilgi
dc.subjectOkul Müdürü
dc.subjectÖğretmen
dc.titleÖğretmenlere Göre Okul Müdürlerinin Teknolojik Liderlik Davranışları Ve Bilgi Yönetimini Gerçekleştirme Düzeyleritr_TR
dc.title.alternativeThe Views of Teachers on Technological Leadership Behaviours of School Principals and School Knowledge Managementtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada; ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre, öğretmenlerin teknoloji kullanımında okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranışlarını ve okulda bilgi yönetiminin gerçekleşme düzeylerini; bu düzeylerde çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, öğrenim durumu, okuldaki görev süresi ve okul müdürüyle çalışma süresi) temelinde istatistiki açıdan farklılık olup olmadığını; teknolojik liderlik davranışları ve bilgi yönetiminin gerçekleşme düzeyleri arasındaki ilişki ve düzeyi; teknolojik liderlik davranışlarının bilgi yönetiminin gerçekleşme düzeylerini yordamasını tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel tanımlama ve ilişkisel tarama modeline uygundur. 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Ankara Mamak İlçesindeki ortaokullarda görevli 442 öğretmen çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada geliştirilen; “Okul Müdürü Teknolojik Liderlik Davranış Ölçeği (OMTLD-Ö)” ve Özgözgü (2015) tarafından geliştirilen “Bilgi Yönetimi Ölçeği (BY-Ö)” aracılığıyla öğretmen görüşleri toplanmıştır. OMTLD-Ö; motivasyon, yönlendirme, altyapı ve hukuk boyutları altında on sekiz madde içermektedir. BY-Ö dört boyut içermektedir. Verilerin analizinde; aritmetik ortalama gibi betimsel ve t-testi gibi sonuç, anlam ve çıkarım sağlayıcı istatistik teknikleri kullanılmıştır. Sonuçlara göre; öğretmenler, öğretmenlerin teknoloji kullanımında okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranışları toplamında ve bütün boyutlarda “katılıyorum” düzeyinde görüşe sahiptirler. Öğretmenlerin görüşlerinde, bütün değişkenlerinin alt grupları arasında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. Öğretmenler, ortaokullarda bilgi yönetiminin gerçekleşmesi düzeyleri toplamında ve bütün boyutlarda “katılıyorum” düzeyinde görüşe sahiptirler. Öğretmenlerin görüşlerinde, mesleki kıdem değişkeni hariç, diğer değişkenlerinin alt grupları arasında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. Öğretmenlerin teknoloji kullanımında okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranışları toplamında ve bazı boyutları ile ortaokullarda bilgi yönetiminin gerçekleşmesi düzeyleri toplamında ve bazı boyutları arasında istatistiki açıdan anlamlı, pozitif yönlü ve ‘çok zayıf’ bir ilişki ve bu durumların bazılarında yordanma gerçeği tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster