Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Ali
dc.contributor.authorÇelik, Yasemin
dc.date.accessioned2018-09-28T12:18:25Z
dc.date.available2018-09-28T12:18:25Z
dc.date.issued2018-06
dc.date.submitted2018-05-28
dc.identifier.citationÇELİK, Yasemin. Türkiye’de Suriyeli Çocuklara Yönelik Uygulanan Eğitim Politikalarının İncelenmesi: Tespitler, Sorunlar ve Öneriler, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4989
dc.description.abstractTurkey is at the first place in the current global migrant stock because of the Syrian refugees, more than 3.5 million, fleeing Syria because of civil war started in 2011. When the demographic features of Syrian population in Turkey are examined, it draws attention on that 1 million Syrian children are at the age of compulsory education and half million Syrians have potential to demand education in few years. This study was composed with the idea that education is the most effective tool to minimize the destructive effects of the war and to enable the children to build their own futures. In the study, the educational services provided by the Turkish government for Syrian refugee children and the amendments made in these services during the process were examined; the problems encountered in the educational services were determined and suggestions were made for solving these problems and for adapting the current education system to a multicultural society.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i BİLDİRİM ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii ETİK BEYAN iv ÖZET v ABSTRACT vi İÇİNDEKİLER vii KISALTMALAR viii GRAFİK LİSTESİ ix TABLO LİSTESİ x GİRİŞ 1 BÖLÜM 1 3 ARAŞTIRMA BİLGİLERİ 3 1.1 ARAŞTIRMANIN KONUSU, AMACI VE KAPSAMI 3 1.1.1 SINIRLILIKLAR 5 1.2 TEMEL KAVRAMLAR 5 1.3 ALANYAZIN TARAMASI 7 1.4 ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ 19 BÖLÜM 2 22 ARAŞTIRMANIN KURAMSAL ÇERÇEVESİ 22 2.1 EĞİTİM KAVRAMI VE EĞİTİM KURAMLARI 22 2.1.1 İŞLEVSELCİ YAKLAŞIM 23 2.1.2 ÇATIŞMACI YAKLAŞIM 24 2.1.3 YORUMCU YAKLAŞIM 26 2.2 GÖÇ KAVRAMI VE GÖÇ KURAMLARI 27 2.2.1 RAVENSTEIN GÖÇ KANUNLARI 28 2.2.2 İTME ÇEKME KURAMI 30 2.2.3 PETERSEN’İN BEŞ GÖÇ TİPİ 31 2.2.4 KESİŞEN FIRSATLAR KURAMI 32 2.2.5 MERKEZ-ÇEVRE KURAMI 33 2.2.6 GÖÇ SİSTEMLERİ KURAMI 34 2.2.7 İLİŞKİLER AĞI KURAMI 36 BÖLÜM 3 38 MÜLTECİ HUKUKU VE KURUMLARI 38 3.1 ULUSLARARASI MÜLTECİ HUKUKU 38 3.2 TÜRKİYE MÜLTECİ HUKUKU 42 3.3 ULUSLARARASI DÜZENLEMELERDE MÜLTECİ EĞİTİMİ 49 3.4 ULUSAL DÜZENLEMELERDE MÜLTECİ EĞİTİMİ 52 3.5 MÜLTECİLER VE EĞİTİMLERİ İLE İLGİLİ BAŞLICA ULUSLARARASI AKTÖRLER 55 3.6 MÜLTECİLER VE EĞİTİMLERİ İLE İLGİLİ BAŞLICA ULUSAL AKTÖRLER 57 BÖLÜM 4 65 ARAŞTIRMANIN BULGULARI 65 4.1 TÜRKİYE’DEKİ SURİYELİ MÜLTECİLER 65 4.2 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE YABANCILARIN TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE KAYIT KABUL KOŞULLARI 77 4.3 TÜRKİYE’DEKİ SURİYELİ MÜLTECİ ÇOCUKLARIN EĞİTİM DURUMLARI 79 4.3.1 EĞİTİM ALANINDA YAŞANAN SORUNLAR 90 4.4 ALANDAKİ SORUNLARA YÖNELİK ÇALIŞMALAR 112 BÖLÜM 5 131 SONUÇ VE ÖNERİLER 131 KAYNAKÇA 143 EK 1: İLGİLİ KURUMLARA VERİLEN DİLEKÇE ÖRNEKLERİ 159 EK 2: ORİJİNALLİK RAPORU 169 EK 3: ETİK KOMİSYON MUAFİYET FORMU 171tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSuriyetr_TR
dc.subjectGöç
dc.subjectMülteciler
dc.subjectÇocuklar
dc.subjectEğitim Politikaları
dc.subjectÇok Kültürlü Eğitim
dc.titleTürkiye'de Suriyeli Çocuklara Yönelik Uygulanan Eğitim Politikalarının İncelenmesi: Tespitler, Sorunlar ve Önerilertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet2011 yılında Suriye’de başlayan iç savaştan kaçarak Türkiye’ye sığınan ve sayıları 3,5 milyonu aşan Suriyeli mülteciler ile Türkiye, dünya mevcut mülteci stokunda ilk sırada yer almaktadır. Türkiye’de bulunan Suriyeli nüfusun demografik özellikleri incelendiğinde, 1 milyondan fazla Suriyelinin zorunlu eğitim çağında, yarım milyon Suriyelinin ise potansiyel eğitim çağında olduğu dikkat çekmektedir. Bu çalışma, savaşın yıkıcı etkilerini en aza indirmek ve çocukların kendi geleceklerini inşa etmelerini sağlamak için en etkili aracın eğitim olduğu fikrinden hareket edilerek oluşturulmuştur. Çalışmada, 2011 yılından bu yana Türkiye’de yaşamaya başlayan Suriyeli mülteci çocuklara yönelik olarak Türk hükümeti tarafından sunulan eğitim hizmetleri ve bu hizmetlerin süreç içerisinde geçirdiği değişiklikler incelenmiş, eğitim hizmetleri ile ilgili yaşanan sorunlar tespit edilmiş ve bu sorunların çözümü ile mevcut eğitim sisteminin çok kültürlü bir topluma uyarlanması amacıyla çeşitli önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimitr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record