Show simple item record

dc.contributor.advisorKorkut, Şevkiye Ece
dc.contributor.authorKaracadal, Özge
dc.date.accessioned2017-08-11T09:47:04Z
dc.date.available2017-08-11T09:47:04Z
dc.date.issued2017-07-13
dc.date.submitted2017-06-19
dc.identifier.citationKaracadal, Ö. (2017). Enseignement des verbes symétriques en français. Thèse de master. Université Hacettepe. Institut des sciences de l'éducation.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3916
dc.description.abstractCette étude a pour objet principal d’étudier et d’analyser le statut particulier et l’importance des verbes symétriques en français langue étrangère. Dans cette perspective, nous avons fait appel aux sciences du langage comme la syntaxe, la sémantique et la pragmatique. Le verbe a été divisé en deux catégories dans le présent travail : la transitivité et la voix passive en français. Nous avons examiné la notion de symétrie et les verbes symétriques à travers 96 verbes qui ont des occurrences supérieures à 12.0 selon Le Robert Dixel Mobile (RD). Ensuite, nous avons dressé un tableau où figurent ces verbes symétriques de la plus grande occurrence vers la plus petite occurrence. Nous avons également trouvé des synonymes, des parasynonymes et des antonymes parmi ces verbes et interrogé leur place dans l’enseignement / apprentissage du FLE. Dans un autre chapitre, nous avons procédé à une analyse sur deux manuels de FLE, Adosphère 1 et Saison 1. Les emplois transitifs directs et intransitifs des verbes symétriques ont été remis en question dans l’analyse de manuels. Cette analyse nous a conduite à deux schémas récapitulatifs où apparaît la comparaison des occurences de chaque verbe figurant dans les manuels et le rang dans la liste des occurrences sur 96 verbes selon Le RD. En ce qui concerne la dimension didactique, nous avons constaté que les verbes symétriques se situaient à la fois dans Adosphère 1 et dans Saison 1, mais aléatoirement, car l’insertion de ce type de verbes aux manuels n’a pas été faite d’une façon systématique et effective.tr_TR
dc.language.isofratr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFransızcada simetrik fiiller (bakışımlı)tr_TR
dc.subjectfiil çatısı
dc.subjectetkenlik
dc.subjectedilgenlik dönüşlü fiil
dc.subjectişteş fiil
dc.subjectgeçişli fiil
dc.subjectgeçişsiz fiil
dc.subjectsözdizimi
dc.subjectanlambilim
dc.subjectyabancı dil olarak Fransızca
dc.subjectfiil öğretimi
dc.titleEnseignement des verbes symétriques en françaistr_TR
dc.title.alternativeFransızcada Bakışımlı Fiillerin Öğretimitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmadaki başlıca amaç, Fransızcanın yabancı dil olarak öğretilmesinde bakışımlı fiillerin yerinin ve öneminin incelenmesidir. Bu amaçla, sözdizimi, anlambilim ve edimbilim gibi dil bilimleri alanlarından yararlanılmıştır. Bu çalışmada fiilller geçişlilik ve edilgen çatı olarak iki ulamda ele alınmış, ardından fiillerde bakışımlılık kavramı incelenmiştir. Le Robert Dixel Mobile (RD) sözlüğüne göre kullanım sıklığı (bir milyon sözcükte) 12.0’dan fazla olan 96 bakışımlı fiil incelenmiş, ardından bu bakışımlı fiiller bir tablo içerisinde kullanım sıklığı gözetilerek sıraya koyulmuştur. Ayrıca, bu fiiller içerisindeki eş anlamlılar, yakın anlamlılar ve zıt anlamlılar bulunmuş ve yabancı dil olarak Fransızcanın eğitim / öğretimindeki yerleri sorgulanmıştır. Çalışmanın son bölümünde, Adosphère 1 ve Saison 1 öğretim kitaplarında kullanılan bakışımlı fiillerin çözümlemesi yapılmıştır. Bu çözümlemede düz geçişli ve geçişsiz fiil kullanım biçimleri ortaya konulmuştur. Ayrıca bu ders kitaplarındaki bakışımlı fiiller ile Le Robert Dixel Mobile sözlüğündeki kullanım sıklıkları karşılaştırılmıştır. Bakışımlı fiillerin, incelenen Adosphère 1’de ve Saison 1’de yer almakla birlikte, fiil seçimlerinin dizgesel ve etkili bir biçimde yapılmadığı gözlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record