Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBozer, Ayşe Deniz
dc.contributor.authorAğkaş Özcan, Tuba
dc.date.accessioned2017-08-01T11:11:13Z
dc.date.available2017-08-01T11:11:13Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-06-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3831
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to expose how David Hare’s political drama evolves within the social and political context of three decades, the 1970s, the 1980s and the 1990s and to illustrate this evolution by examining one distinctive play by the playwright from each decade, respectively Fanshen (1975), The Secret Rapture (1988) and The Absence of War (1993). In accordance with this purpose, each play is analysed within its contemporary political context as well as in its theatrical context. Such a contextual study of the plays helps to expound the varying attitudes Hare adopts and the different roads he takes in order to deal with British contemporary politics of each decade. In addition to the contextual framework, the extensive analysis of these plays demonstrates the evolution in Hare’s political playwriting from an overt representation of a socialist revolution to discuss socialist politics as exemplified in Fanshen, through the depiction of the virtues of the Left only within the boundaries of the characters’ private lives as illustrated in The Secret Rapture to the assertion that the institutions are required though they are dominated by the principles of the Right as argued in The Absence of War. These three plays also help to instance the wide range of techniques and forms Hare employs in his political drama from epic theatre techniques to cinematographic devices, from classical dramatic forms to novel forms of his time. Besides, the scope of the plays provides the opportunity to observe Hare’s transference from fringe theatre companies to mainstream theatres. It is concluded in this dissertation that Hare’s political drama evolves, in terms of the themes and the issues he discusses, the techniques he utilises and the theatrical venues his plays are staged, throughout three decades and under the influence of contemporary politics.
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPolitik Tiyatro
dc.subjectDavid Hare
dc.subjectFanshen (Devrim)
dc.subjectThe Secret Rapture (Sessiz Ölüm)
dc.subjectThe Absence of War (Savaşın Yokluğunda)
dc.subjectPolitical Drama
dc.subjectFanshen
dc.subjectThe secret rapture
dc.titleThe Evolution of David Hare's Political Drama as Observed in Fanshen, The Secret Rapture and The Absence of Wartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezin amacı David Hare’in politik tiyatrosunun 1970’ler, 1980’ler ve 1990’ların sosyal ve siyasal şartları çerçevesinde nasıl bir evrime uğradığını açığa çıkarmak ve bu evrimi yazarın söz konusu üç döneminin her birinden belirgin bir oyunu, sırasıyla Fanshen (Devrim) (1975), The Secret Rapture (Sessiz Ölüm) (1988) ve The Absence of War (Savaşın Yokluğunda) (1993)’u inceleyerek örneklemektir. Bu amaç doğrultusunda, her bir oyun kendi döneminin siyasî şartları çerçevesinde ve yine kendi dönemindeki tiyatronun içinde bulunduğu koşullar dâhilinde incelenir. Oyunların bu şekilde bağlamsal çerçevede ele alınması, Hare’in İngiltere’de her bir on yılın genel siyasî durumunu analiz etmek için benimsediği değişken tutumları ve izlediği farklı yolları göstermede fayda sağlar. Bağlamsal çerçevenin yanı sıra, oyunların kapsamlı bir biçimde analiz edilmesi Hare’in politik tiyatro yazımının Fanshen’de (Devrim) sosyalist siyaset bahsine ve sosyalist devrim betimlemesine odaklıyken, The Secret Rapture’da (Sessiz Ölüm) sol görüşe ait değerleri sadece karakterlerin özel hayatlarının sınırları içinde göstermeyi amaçladığını ve The Absence of War’da (Savaşın Yokluğunda) kurumların – sağcı muhafazakâr değerlerin etkisi altında olsalar dahi – gerekliliğinin savunucusu haline geldiğini kanıtlar. Bu üç oyun ayrıca, Hare’in politik tiyatrosunda kullandığı epik tiyatro tekniklerinden sinemacılık tekniklerine, klasik tiyatro formlarından çağdaş formlara kadar geniş bir yelpazede bulunan tekniklerin ve tiyatro formlarının örneklenmesine de yardımcı olur. Oyunların temsil ettiği zaman aralığı da Hare’in saçak tiyatro gruplarından ana akım tiyatrolarına geçişini gözlemleme olanağı sağlar. Bu tez, sonuç olarak Hare’in politik tiyatrosunun söz konusu üç dönem boyunca tartıştığı temalar ve konular, kullandığı teknikler ve oyunlarının sahnelendiği mekânlar bağlamında ve her bir dönemin politik gelişmeleri çerçevesinde evrildiği kanısına varmıştır.
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.contributor.authorID160720tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster