Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSayın, Zülfükar
dc.contributor.authorMckıe, Emine Jessica
dc.date.accessioned2024-04-16T11:02:02Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-03-25
dc.identifier.citationMCKIE, E.J. (2024). Çoklu Ortam Teknolojilerinin Kullanıldığı Sergileme Tasarımlarının İncelenmesi Ve Bir Uygulama, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesitr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34871
dc.description.abstractExhibition design is a multidisciplinary (disciplinary) field that expresses the processes of creating interesting environments carried out in line with the necessity of presenting works of art, products and/or information to the targeted audience, and the related applications of these processes. This discipline includes fields such as architecture, graphic design, lighting design, interior design, and also includes multimedia design with the necessary software. The exhibition design aims to provide an informative and sensory experience with its functionality, beyond just creating a visually striking and original design. In current exhibition designs, thanks to the integration of new technologies, visitors are presented with information that is different from the usual flow of daily life, thus encouraging them to think in multiple ways. In exhibition design, especially multimedia elements and technologies are increasingly used in order to create remarkable, interesting and immersive experience environments for visitors. Applications such as audio, video, interactive images, projection devices and virtual reality are among the elements commonly used in this context. In this thesis study, multimedia technologies used in exhibition design were researched and examined using descriptive approaches in the context of qualitative research methods. Additionally, samples were collected by field research method and interviews were conducted. The thesis consists of four chapters. In the first chapter, exhibition design is discussed in the context of visitor-space-object. In the first part of the thesis, the focus is on the exhibition object, visitor, space, and space-object relationship within the framework of exhibition design, and in the second part, within the framework of multimedia technologies used in exhibition design; Sensory use and display techniques are explained with examples. In the third section titled Examining the use of multimedia technologies in exhibition design, case studies were carried out and interviews were conducted with the designers of the examined exhibitions. In the fourth chapter, presented as an application study; The exhibition design created using multimedia technologies for the Erimtan Archeology and Art Museum is examined and presented. In this research, it can be stated that the use of multimedia technologies in exhibition design can strengthen social interaction by providing public visibility experiences to visitors. In this context, although an increase in the interaction and number of visits in exhibition areas such as museums, galleries and historical places is expected, it has been observed that the relevant situation is an issue that continues to be researched.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSergilemetr_TR
dc.subjectSergileme tasarımıtr_TR
dc.subjectGrafik tasarımtr_TR
dc.subjectÇoklu ortamtr_TR
dc.subjectGörsel iletişim tasarımıtr_TR
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.titleÇoklu Ortam Teknolojilerinin Kullanıldığı Sergileme Tasarımlarının İncelenmesi ve Bir Uygulamatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetSergileme tasarımı, sanat eserlerini, ürünleri ve/veya bilgileri hedeflenen izleyici kitlesine sunma gerekliliği doğrultusunda gerçekleştirilen ilgi çekici ortamları oluşturma süreçlerini ve bu süreçlere dair ilgili uygulamaları ifade eden çokdüzenceli (disiplinli) bir alandır. Bu düzence/disiplin, mimarlık, grafik tasarım, aydınlatma tasarımı, iç mekân tasarımı gibi alanları içerir ve ayrıca gerekli yazılımlar ile çoklu ortam (multimedya) tasarımını kapsamaktadır. Sergi tasarımı, sadece görsel açıdan dikkat çekici ve özgün bir tasarım oluşturmanın ötesinde, işlevselliğiyle bilgilendirici ve duyusal olarak etkili bir deneyim sunmayı amaçlamaktadır. Güncel sergileme tasarımlarında, yeni teknolojilerin entegrasyonu sayesinde, ziyaretçilere günlük hayatın alışılagelmiş akışından farklı bir şekilde bilgiler sunulmakta ve böylece çok yönlü düşünmeye teşvik edilmektedir. Sergileme tasarımında, ziyaretçilere dikkat çekici, ilginç ve sürükleyici deneyim ortamları oluşturmak amacıyla, özellikle çoklu ortam ögeleri ve teknolojileri giderek daha fazla kullanılmaktadır. Ses, video, etkileşimli görüntüler, yansıtma/projeksiyon aygıtları ve sanal gerçeklik gibi uygulamalar, bu bağlamda yaygın olarak kullanılan öğeler arasındadır. Bu tez çalışmasında, sergileme tasarımında kullanılan çoklu ortam teknolojileri nitel araştırma yöntemleri bağlamında betimleme yaklaşımları kullanılarak araştırılmış ve irdelenmiştir. Ayrıca, saha araştırması yöntemiyle örnekler toplanmış ve röportajlar yapılmıştır. Tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sergileme tasarımı, ziyaretçi-mekan-nesne bağlamında tartışılmıştır. Birinci bölümünde sergileme tasarımı çerçevesinde sergi nesnesi, ziyaretçi, mekan, ve mekan-nesne ilişki üzerinde durulan tezin ikinci bölümünde, sergileme tasarımında kullanılan çoklu ortam teknolojileri çerçevesinde; duyu kullanımı ve sergileme teknikleri örneklerle anlatılmıştır. Sergileme tasarımında çoklu ortam teknolojileri kullanımının incelenmesi başlıklı üçüncü bölümde örnek incelemeleri gerçekleştirilmiş, incelenen sergilerin tasarımcılarıyla röportajlar gerçekleştirilmiştir. Uygulama çalışması olarak sunulan dördüncü bölümde; Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi için çoklu ortam teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen sergileme tasarımı irdelenerek sunulmuştur. Bu araştırmada, sergileme tasarımında çoklu ortam teknolojilerinin kullanımının, ziyaretçilere kamusal görünürlük deneyimleri sunarak sosyal etkileşimi güçlendirebileceği ifade edilebilir. Bu bağlamda, müze, galeri, tarihi mekan gibi sergi alanlarında yaşanan etkileşimde ve ziyaret sayılarında artış beklenmekle birlikte, ilgili durumun araştırılmaya devam eden bir konu olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-04-16T11:02:03Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster