Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYetkin Özdemir, İffet Elif
dc.contributor.authorKılıç, Pınar
dc.date.accessioned2024-04-02T10:43:58Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-31
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34860
dc.description.abstractThis study aimed to examine the metacognitive knowledge structures required for mathematics teaching. The metacognitive knowledge that mathematics teachers use while teaching the subject of equivalent fractions has been defined. Constructivist grounded theory design, one of the qualitative research methods, was used in the study. Experienced middle school mathematics teachers participated in the study through theoretical sampling, and data were collected through one-on-one interviews with teachers, lesson observations and field notes. In accordance with the constructivist grounded theory, the data obtained during the data analysis process was subjected to initial coding, focus coding and theoretical coding. In line with the findings obtained from the data, 9 conceptual categories were created regarding the two sub-problems of the research. 5 of these theoretical codes are metacognitive knowledge about the domain, students, objectives, curriculum, and teacher identity, which constitute the findings regarding the first sub-problem of the study, that is, mathematics teachers' awareness of what they know about teaching equivalent fractions. The other 4 theoretical codes are metacognitive knowledge about content transformation, sequencing, making connections, and assessment and evaluation, which constitute the findings regarding the second sub-problem of the research, that is, how mathematics teachers perform their tasks related to teaching equivalent fractions, and their awareness of instructional decisions and actions. It was observed that the metacognitive knowledge defined in the study was related to each other and to the knowledge dimensions defined in the teacher knowledge models.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectüstbilişsel bilgi, öğretmen bilgisi, denk kesir öğretimi, matematik öğretimtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleMATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN DENK KESİRLER KONUSUNUN ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÜSTBİLİŞSEL BİLGİLERİNİN KAVRAMSALLAŞTIRILMASItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÜstbiliş, bilişsel pek çok süreç gibi öğrenme ve öğretim faaliyetlerinin de etkili bir şekilde yerine getirilmesinde önemli bir rol oynar. Öğretim faaliyetleri üzerine yürütülen çalışmalar, üstbilişin iki bileşeninden biri olan öğretmenlerin üstbilişsel deneyimlerine odaklanmış, diğer bileşen olan öğretmenlerin üstbilişsel bilgi yapılarını inceleyen araştırma sayısı daha sınırlı kalmıştır. Bu çalışmada, matematik öğretimi için gerekli üstbilişsel bilgi yapılarını incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda matematik öğretmenlerinin denk kesirler konusunun öğretimi sırasında işe koştuğu üstbilişsel bilgiler tanımlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırmacı gömülü teori deseni kullanılmıştır. Çalışmaya teorik örnekleme yoluyla deneyimli ortaokul matematik öğretmenleri katılmış, veriler öğretmenler ile gerçekleştirilen bire bir görüşmeler, ders gözlemleri ve alan notları yoluyla toplanmıştır. Yapılandırmacı gömülü teori gereği veri analizi sürecinde elde edilen veriler ilk kodlamaya, odak kodlamaya ve teorik kodlamaya tabi tutulmuştur. Verilerden elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmanın iki alt problemine ilişkin 9 teorik kod oluşturulmuştur. Bu teorik kodların 5’i araştırmanın birinci alt problemi olan matematik öğretmenlerinin denk kesirlerin öğretimi ile ilgili ne bildikleri hakkındaki farkındalıklarına ilişkin bulguları oluşturan, alan bilgisi, öğrenci, amaç, öğretim programı, öğretmen kimliği hakkında üstbilişsel bilgilerdir. Diğer 4 teorik kod ise araştırmanın ikinci alt problemi olan matematik öğretmenlerinin denk kesirlerin öğretimi ile ilgili görevlerini nasıl yerine getirdiği, öğretim karar ve eylemleri hakkındaki farkındalıklarına ilişkin bulguları oluşturan içeriği dönüştürme, sıralama, bağlantı kurma, ölçme ve değerlendirme hakkında üstbilişsel bilgilerdir. Elde edilen teorik kodların, ilk kodlama sürecinde elde edilen kanıtlarından yararlanarak tanımlamaları yapılmıştır. Çalışmada tanımlanan üstbilişsel bilgilerin birbirleriyle ve öğretmen bilgisi modellerinde tanımlanan bilgi boyutları ile ilişkili olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-04-02T10:43:58Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster