Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖZTÜRK, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorACAR, Leyla
dc.date.accessioned2024-04-02T10:42:44Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-02-09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34856
dc.description.abstractValue is an important guide for individuals to make sense of life. Values ​​need to be taught to students at an early age in environments such as family, school and social environment. In recent years, the place of values ​​in education has gained importance and their presence in textbooks, which are an indispensable tool of education, arouses great curiosity. It is believed that values ​​should be transferred to children from an early age, especially in language education. This study examines the reflection of the values ​​in the English language curriculum on primary school English textbooks. The study basically consists of five chapters. The first part of the study is the introduction, and in this part, the purpose of the study, problem situation, assumptions and limitations are discussed. In the second chapter, the theoretical foundations of the research are included and the concept of value is discussed and presented. In the third section, it was gathered under the title of method and was discussed with document analysis, one of the qualitative methods for research, and frequency tables were created to determine to what extent the values ​​were reflected. The result of the examination shows that the values ​​specified in the English course curriculum are partially reflected in primary school books. It has been determined that some values ​​are processed more clearly, but some are not included at a sufficient level. In the fourth chapter, the time planning of the thesis study is given. What kind of progress will be made on which dates is planned and presented. In the fifth chapter, which is the last chapter, the results obtained as a result of qualitative research are included. These data show that primary school English textbooks mostly include friendship, love, respect and helpfulness. The least mentioned values ​​are justice and patriotism. As a result, it has been suggested that the values ​​should be included homogeneously in the themes, as these values ​​can contribute positively to the character development of students.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDeğerler eğitimitr_TR
dc.subjectDers kitapları
dc.subjectİngilizce öğretmeni
dc.subjectKitap
dc.titleİngilizce Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin İlkokul Kitaplarına Yansımasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDeğer bireylerin hayatı anlamlandırmasında önemli bir kılavuzdur. Değerlerin öğrencilere küçük yaşlarda aile, okul, sosyal çevre gibi ortamlarda kazandırılması gerekmektedir. Son yıllarda değerlerin eğitimindeki yeri önem kazanmakta ve eğitimin vazgeçilmez bir aracı olan ders kitaplarındaki varlığı büyük merak uyandırmaktadır. Özellikle dil eğitiminde değerlerin çocuklara erken yaşlardan itibaren aktarılması gerektiğine inanılmaktadır. Bu çalışma İngilizce dersi öğretim programında yer alan değerlerin ilkokul İngilizce ders kitaplarına yansımasını incelemektedir. Çalışma temelde beş bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümü giriş bölümü olarak yer almakta ve bu bölümde çalışmanın amacı, problem durumu, sayıltılar ve sınırlılıklar ele alınmıştır. İlk bölümde yer alan araştırmanın amacı, İngilizce dersi öğretim programının değerlerle ilgili hedeflerini belirlemek ve bu değerlerin ilkokul kitaplarına nasıl yansıtıldığını analiz etmektir. İkinci bölümde araştırmanın kuramsal temellerine yer verilerek değer kavramı ele alınarak sunulmuştur. Üçüncü bölümde ise yöntem başlığı altında toplanmış olup araştırmaya yönelik nitel yöntemlerden doküman analizi ile ele alınmış ve değerlerin ne derece yansıdığını belirlemek için frekans tabloları oluşturulmuştur. Yapılan inceleme sonucu İngilizce dersi öğretim programında belirtilen değerlerin ilkokul kitaplarına kısmen yansıtıldığını göstermektedir. Bazı değerlerin daha belirgin bir şekilde işlendiği, ancak bazılarının ise yeterli düzeyde yer almadığı tespit edilmiştir. Değerlere daha çok görsellerde yer verildiği ama değerlerin metinlerde, alıştırmalarda çok fazla görülmediği anlaşılmıştır. Dördüncü bölümde ise tez çalışmasının süre planlaması verilmiştir. Hangi tarihlerde nasıl bir ilerleme kaydedileceği planlanarak sunulmuştur. Son bölüm olan beşinci bölümde ise nitel araştırmalar sonucunda elde edilen sonuçlara yer verilmiştir. Bu veriler gösteriyor ki ilkokul İngilizce ders kitaplarında daha çok dostluk, sevgi, saygı, yardımseverlik yer almıştır. En az yer verilen değerler ise adalet ve vatanseverliktir. Sonuç olarak bu değerlerin öğrencilerin karakter gelişimine olumlu katkı sağlayabileceğinden değerlerin temalarda homojen şekilde yer alması gerektiği önerilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-04-02T10:42:44Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster