Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDinç Kurt, Yasemin
dc.contributor.authorGöçmenler, Hüseyin
dc.contributor.authorKurbanoğlu, S. Serap
dc.contributor.authorŞahin, Hafize
dc.contributor.authorDurmuş, Mustafa
dc.contributor.authorAlay, Okan
dc.contributor.authorUluğtekin, Gül
dc.contributor.authorOdacı, Serdar
dc.contributor.authorBayram, Asuman
dc.contributor.editorDurmuş, Mustafa
dc.contributor.editorGöçmenler, Hüseyin
dc.contributor.editorUluğtekin, Gül
dc.date.accessioned2024-03-11T07:30:03Z
dc.date.available2024-03-11T07:30:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-975-491-534-1
dc.identifier.urihttps://library.hacettepe.edu.tr/hubooks/index.php?fn=read&key=010a09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34784
dc.description.abstractTürk Dili II (Dil Becerileri ve Edebiyat) başlıklı kitabımızın “Akademik Okur-yazarlık” adlı ilk bölümünde akademik yazmanın aşamaları, akademik me-tin türleri ve yazma etiği tartışıldı. “Bilgi Okuryazarlığı” adlı ikinci bölüm-de bilgi problemi çözme aşamalarının yanı sıra bilgi okuryazarlığı ile farklı okuryazarlık türlerinin ve yaşam boyu öğrenmenin ilişkisi üzerinde duruldu. “Okuma Becerisi ve Stratejileri” başlıklı üçüncü bölümde bu konu okuma-nın ögeleri, fizyolojisi ve türleri çerçevesinde irdelendi. Dördüncü bölümde “Yazma Becerisi ve Stratejileri” yazma becerisinin fiziksel ve zihinsel süreçle-ri ve yazma eğitiminin temel kavramları açısından tartışıldı. “21. Yüzyıl Becerileri” adlı beşinci bölümde bu becerilerin eğitimle arasında-ki ilişkinin yanı sıra dil becerileriyle etkileşimi ve gündelik yaşam üzerinde-ki etkisi ele alındı. Altıncı bölümde “Sözlü ve Sözsüz İletişim” konusu iki ile-tişim türünün birbirini tamamlayan yönleri, doğru ve etkili konuşmanın te-mel ilkeleri, konuşma türleri ve sözsüz iletişimin gündelik yaşam üzerindeki etkisi çerçevesinde tartışıldı. Yazılı anlatımı konu, tema, üslup, ana düşünce, yardımcı düşünceler ve pa-ragraf yapısı gibi kavramlar bağlamında inceleyen “Yazılı Anlatım”; kitabı-mızın yedinci bölümünün konusunu oluşturdu. “Edebî-Kurgusal Yazılar” başlıklı sekizinci bölümde dilin edebî-kurgusal metinlerdeki kullanım özel-likleri üzerinde durulurken bu metinleri diğer metinlerden ayırt etmede kul-lanılacak temel özellikler örnek metinlerle açıklandı. “Öğretici-Düşünce Ya-zıları” başlıklı dokuzuncu bölümde bu metinlerde dilin kullanımı ile biçim, içerik ve üslup özellikleri örneklerle tartışıldı. Kitabımızın son üç bölümü edebiyata dair genel bir bakış kazandırmak üze-re hazırlandı. “Genel Hatlarıyla Türk Edebiyatı Tarihi” adlı onuncu bölümde edebiyatımızın farklı türlerde gelişimi önde gelen isimlerle tarihsel bir çer-çevede sunulurken “Dünya Edebiyatında Türk Edebiyatının Yeri” başlıklı on birinci bölümde dünya edebiyatı ve yerel edebiyat ilişkisi çerçevesinde Türk edebiyatı değerlendirildi. Kitabımızın “Edebiyat ve Güzel Sanatların İlişkisi” adlı on ikinci ve son bölümünde edebiyatın müzik, sinema, görsel sanatlar ve mimariyle ilişkisi irdelendi. Son bölümde belirtildiği gibi edebiyat, insanın hayata ve var oluşa dair her türlü soruya estetik bir zeminde cevap aradığı ve farklı bakış açıları geliş-tirdiği bir alandır. Disiplinler arasındaki sınırların belirsizleştiği günümüz dünyasında farklı medyaların iç içeliğinin giderek artması bize sanatlar ara-sındaki etkileşimin artacağını gösteriyor. Sanat dalları arasındaki etkileşim ve ilişkiler ne yönde ilerlerse ilerlesin edebiyatın diğer disiplinler için sınırsız bir kaynak olma özelliği değişmeyecek, çünkü insan dün anlattı, bugün an-latmakta ve yarın da anlatmaya devam edecek...Anlatma gayreti bize edebiyat ve yaşam arasında ayrılmaz bir bağ bulundu-ğunu da gösteriyor. Bu bağ sayesinde hem edebiyat hem de yaşam aynı pers-pektifte birleşerek anlam kazanıyor ve dünya daha güzel bir yere dönüşü-yor. Unutulmamalıdır ki dünya ancak ince ruhlu yazar ve şairlerin kalemiy-le/sözleriyle çok daha güzel bir yer hâline gelmiş ve gelmeye devam edecek-tir. Bunun için dilin imkânlarını en üst seviyede kullanabilmek gerekir. Böy-lelikle gündemimize dil becerilerinin işlevsel bir şekilde kullanılması gerek-liliği gelmektedir. Kitabımızdaki dil becerilerine ilişkin bölümlerle okuyu-cunun bu konuya dikkatini çekmeye çalıştık. Elbette gayemiz sadece okuyu-cunun dikkatini çekmek değil, okuyucuyu dil becerilerini etkin kullanmaya teşvik ederken bu yönde disiplinli bir çalışmaya da davet etmektir. Kitabımız, Hacettepe Üniversitesi’nin kıymetli öğretim üyeleri ve görevlileri tarafından hazırlandı. Yazarlarımız, özellikle güncel yaklaşım ve gelişmeleri dikkate alarak çağdaş bir bakış açısı ile bölümlerini kaleme aldılar. Bu vesile ile kendilerine teşekkürü bir borç biliyoruz. Bu kitabın, Türk Dili dersinin üniversite düzeyindeki öğrencilerine, öğretim elemanlarına ve incelenen konulara ilgi duyan tüm okurlara yararlı olması-nı diliyoruz.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖn sözAkademik Okuryazarlık. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1. ÜniteGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151. Akademik Okuryazarlık. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161.1. Akademik Okuryazarlık Ölçütleri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182. Akademik Düşünme ve Akademik Yazarlık. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193. Akademik Yazma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204. Akademik Metin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204.1. Akademik Yazma/Metin Oluşturma Aşamaları. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224.2. Akademik Yazma/Metin Oluşturmada Takip Edilecek Basamaklar. . . . . . 245. Akademik Metinde Diğer Önemli Unsurlar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 275.1. Anahtar Kelimeler . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 275.2. Özet Yazma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 275.3. Akademik Dil ve Üslup . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 285.4. Araştırma ve Yayın Etiği . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295.5. Araştırma Sürecinde Etik ve Yasal Standartların Korunması . . . . . . . . . . . . 306. Akademik Metin Türleri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 316.1. Bildiri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 316.2. Bilimsel Makale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 316.3. Rapor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 336 . 4 . Te z . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 347. Akademik Metin İncelemesi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35Bilgi Okuryazarlığı . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2. ÜniteGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 461. Bilgi okuryazarlığı kavramı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 2. Bilgi problemi çözme aşamaları . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 483. İlgili diğer kavramlar. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 493.1. Görsel okuryazarlık. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 493.2. Bilgisayar okuryazarlığı . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 493.3. Medya okuryazarlığı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 503.4. Yaşam boyu öğrenme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 514. Bilgi okuryazarlığının önemi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56Okuma Becerisi ve Stratejileri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. ÜniteGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 611. Okumanın Tanımı ve Ögeleri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 612. Okumanın Fizyolojisi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 643. Okuma Becerileri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 654. Okuma Stratejileri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 735. Okuma Sürecini Açıklayan Yaklaşımlar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 736. Okuma Türleri. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76Yazma Becerisi ve Stratejileri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4. ÜniteGİRİŞ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 801. Yazının Tarihi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 802. Yazma Eylemi Tanımı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 833. Yazma Becerisi, Yazmanın Fiziksel ve Zihinsel Süreçleri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 844. Yazma Eğitiminin Temel Kavramları . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 875. Yazma Stratejileri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 886. Yazma Öğretiminde Teori ve Modeller . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9421. Yüzyıl Becerileri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5. ÜniteGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 01. 21. Yüzyıl Öğrenci Özellikleri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 aGiriş2. 21. Yüzyıl Becerileri Nelerdir? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106SONUÇ VE ÖNERİLER. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118Sözlü ve Sözsüz İletişim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6. ÜniteGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1211. İletişim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1222. Sözlü İletişim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1252.1. Konuşma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1252.2. Hazırlıksız Konuşmalar/Günlük Konuşmalar. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1312.3. Hazırlıklı Konuşmalar/Topluluk Önündeki Konuşmalar . . . . . . . . . . . . . . . 1332.4. Sözlü Anlatımda Bazı Söyleyiş Özellikleri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1373. Sözsüz İletişim. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 0SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 4Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145Yazılı Anlatım . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7. Ü n i t eGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1491. Yazı Dili ve Konuşma Dili . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1502 . Ya zma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1513. Metin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1523.1.Yazı ve Metin. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1533.2.Metin Dilbilim Çerçevesinde Metni Oluşturan Unsurlar . . . . . . . . . . . . . . . 1534.Yazılı Anlatım . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1574.1. Yazılı Anlatım ve Dil Becerileri. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1574.2. Yazma Aşamaları. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1614.3. Yazıda Konu ve Tema . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1624.4. Ana ve Yardımcı Düşünceler . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1654.5. Başlık Belirleme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1664.6. Etkili Cümle Kurma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1674.7. Paragraf . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1674.8. Anlatım Biçimleri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1714.9. Üslup . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1734.10. Özetleme. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1744.11. Kümeleme (Clustering) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 aSONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176Sıra Sizde, Okuma Parçası, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı . . . . . . . . . . . . . 177Edebî-Ku rg u sa l Ya zı la r . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8. ÜniteGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1871. Edebî-Kurgusal Yazılar. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1881.1. Şiir . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1881.1.1. Lirik Şiir. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1901.1.2. Didaktik Şiir. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1901.1.3. Pastoral Şiir . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1901.1.4. Epik Şiir . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1911.1.5. Satirik Şiir . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1921.1.6. Dramatik Şiir . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1931.2. Destan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1931.3. Masal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1971.4. Roman . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1991.5. Öykü . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2011.6. Tiyatro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207Öğretici-Düşünce Yazıları . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9. ÜniteGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2091.Öğretici-Düşünce Yazıları . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2101.1. Makale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2101.2. Fıkra (Köşe Yazısı) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2111.3. Deneme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2131.4. Eleştiri (Tenkit) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2141.5. Röportaj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2151.6. Anı (Hatıra) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2171.7. Günlük (Günce). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2191.8. Mektup ve Dilekçe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2201.8.1. Mektup. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2211.8.2. Dilekçe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222 aGiriş1.9. Gezi Yazısı (Seyahatname) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2241.10. Sohbet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2251.11. Biyografi-Otobiyografi (Öz Geçmiş-CV) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229Genel Hatlarıyla Türk Edebiyatı Tarihi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10. ÜniteGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2331. Genel hatlarıyla Türkçe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2342. Türk edebiyatı tarihi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2352.1. İslamiyet’in kabulüne dek Türk edebiyatı . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2362.2. İslamiyet etkisindeki Türk edebiyatı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2382. 2. 1. XI-XIII. yüzyıllar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2382. 2. 2. XIV-XIX. yüzyıllar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2402. 2. 3. Halk edebiyatının gelişimi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2492.3. Batı etkisindeki Türk edebiyatı . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2502.3.1. Tanzimat Dönemi (1860-1895) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2502.3.2. Edebiyat-ı Cedide Dönemi (1896-1901) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2532.3.3. Fecr-i Âti Dönemi (1909-1912) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2552.3.4. Millî Edebiyat Dönemi (1911-1923) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2562.3.5. Cumhuriyet Dönemi (1923-1950) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2602.3.6. Çağdaş Türk Edebiyatı Dönemi (1950- ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268Dünya Edebiyatında Türk Edebiyatının Yeri. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11. ÜniteGİRİŞ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2701. Dünya Edebiyatı Kavramını Pekiştiren Gelişmeler . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2712. Akademik Çalışma Alanı Olarak Dünya Edebiyatı . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2723. Türk Edebiyatının Dünya Edebiyatındaki Yeri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2743.1. Türk Şiiri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2753.2. Türk Roman, Hikâyesi ve Tiyatrosu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 283 Edebiyat ve Güzel Sanatlar İlişkisi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12. ÜniteGİRİŞ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2861. Edebiyat ve Diğer Güzel Sanatların İlişkisi Üzerine Genel Bir Bakış. . . . . . .2882. Edebiyat-Müzik İlişkisi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2903. Edebiyat-Sinema/Film İlişkisi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2923.1. Edebiyatın Filme Etkisi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2923.2. Filmin Edebiyata Etkisi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2933.3. Edebiyat Uyarlamaları . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2953.3.1. Uyarlama Türleri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2953.3.2. Uyarlama Çözümlemesi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2964. Edebiyat-Görsel Sanatlar İlişkisi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2964.1. Ekfrasis. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2964.1.1. Batı Edebiyatında Ekfrasis. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2964.1.2. Türk Edebiyatında Ekfrasis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2974.1.3. Resim-Şiir . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2984.1.4. Şiir-Resim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2994.1.4.1. Şiir-Resim İlişkisi İçinde Şair Ressamlar/Ressam Şairler . .2994.1.4.2. Bir Ekfrasis Örneği Olarak Şiir-Fotoğraf/Fotoğraf-Şiirler. .3014.1.4.3. Bir Ekfrastik Örnek Olarak Resimli Dergiler. . . . . . . . . . . . . .3015. Edebiyat-Mimari İlişkisi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .302SONUÇ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .305Sıra Sizde, Kaynaklar, Sıra Sizde Cevap Anahtarı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .306tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherHacettepe Üniversitesi Basımevitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAkademik okuryazarlıktr_TR
dc.subjectAkademik dil ve usluptr_TR
dc.subjectBilimsel makaletr_TR
dc.subjectRaportr_TR
dc.subjectTeztr_TR
dc.subjectAkademik metin incelemesitr_TR
dc.subject.lcshTürk dili ve edebiyatıtr_TR
dc.titleTürk Dili-II : Dil Becerileri ve Edebiyattr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/booktr_TR
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster