Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAras, Selda
dc.contributor.authorArın, Banu
dc.date.accessioned2024-02-19T08:19:15Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-18
dc.identifier.citationArın, B. (2024). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Öz Değerlendirmelerinin Öğrenme Döngüleri Modeli ile İncelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34712
dc.description.abstractPreschool teachers' professional self-assessment plays an important role in their professional development. It is very important for teachers to assess their professional acts, knowledge, and skills. Although there have been many studies on teacher self-assessment, it is seen that these studies are quite limited in the early years. The instructional rounds model provides a collaborative and reflective environment for teachers for self-assessment. In this study, it is aimed to investigate the views and experiences of preschool teachers towards the instructional rounds model and to examine their professional self-assessment with this model. Case study, one of the qualitative research approaches, was used in the study. Preschool teachers in a school participated in the study and the instructional rounds model was applied during one academic semester. The data of the study were collected through observation notes, individual interviews and focus group discussions and analyzed by thematic analysis. The findings indicate that the instructional rounds model enables teachers to make self-assessment of their teaching techniques, learning environments, communication with children, strengths and areas for improvement. Teachers stated that the features of the instructional model such as peer observation, learning from colleagues, reflective meetings and providing feedback played an important role in their self-assessment.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectÖğrenme döngüleri modelitr_TR
dc.subjectMesleki gelişimtr_TR
dc.subjectÖz değerlendirmetr_TR
dc.subjectÖğretmen eğitimitr_TR
dc.subjectOkul öncesi öğretmenitr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Öz Değerlendirmelerinin Öğrenme Döngüleri Modeli İle İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetOkul öncesi öğretmenlerinin mesleki öz değerlendirmeleri, mesleki gelişimlerinde önemli rol oynamaktadır. Öğretmenlerin mesleki eylem, bilgi ve becerilerini değerlendirmeleri oldukça önemlidir. Öğretmen öz değerlendirmesine yönelik pek çok araştırma yapılmış olmasına rağmen, okul öncesi dönemde bu araştırmaların oldukça sınırlı olduğu görülmektedir. Öğrenme döngüleri modeli öğretmenlerin öz değerlendirme yapmalarını sağlayacak iş birlikçi ve yansıtıcı bir ortam sağlamaktadır. Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme döngüleri modeline yönelik görüşlerinin ve deneyimlerinin araştırılması ve mesleki öz değerlendirmelerini öğrenme döngüleri modeli ile incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada; nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmaya bir okulda yer alan okul öncesi öğretmeleri katılmış ve bir akademik dönem boyunca öğrenme döngüsü modeli uygulanmıştır. Çalışmanın verileri gözlem notları, bireysel görüşmeler ve odak grup görüşmeleri yoluyla toplanmış ve tematik analiz ile analiz edilmiştir Elde edilen bulgular, öğrenme döngüsü modelinin öğretmenlerin öğretim tekniklerine, öğrenme ortamlarına, çocuk ile iletişimlerine, güçlü ve gelişime açık yönlerine yönelik öz değerlendirmelerde bulunduklarını göstermektedir. Öğretmenler öğrenme döngüsü modelinin meslektaş gözlemi, meslektaştan öğrenme, yansıtıcı toplantılar ve dönüt sağlama özelliklerinin öz değerlendirme yapmalarında önemli rolü olduğu belirtmişlerdir.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-08-23T08:19:15Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster