Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürlen, Eda
dc.contributor.authorYılmaz Gündüz, Derya
dc.date.accessioned2024-02-19T08:16:59Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-09-29
dc.identifier.citationAbdullah Ayaydın, A. (2016). Sanat ile bilimin kesişme noktaları ve yol ayrımları. Ege Eğitim Dergisi, (17)1, 18-35. Acat, B., & Ekinci, A. (2005). Yapılandırmacı felsefe ve yeni müfredat programına etkileri. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Akar Vural, R. & Kutlu, O. (2004). Eleştirel Düşünme: Ölçme araçlarının incelenmesi ve bir güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (2), 189-199. Akdeniz, H. (2021). Bilim ve sanat merkezinde yaratıcı problem çözme çalışmaları: Bir eylem araştırması [Doktora tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı, Ankara. Aksoy, M. (2013). Lise öğretmenlerinin sendikal örgütlenmeye bakışları: Eskişehir ili örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Akyürek, F. (2004). Senaryo yazarı olmak. Medicaat Yayınevi. Alanazi, N.H.M. (2020). The effect of active recreational maths games on maths anxiety and performance in primary school children: An experimental study. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences, 7(1), 89-112. https://doi.org/10.4995/muse.2020.12622 Altun, A. (2003). E-okuryazarlık. Milli Eğitim Dergisi, 158, 55-56. http://wwww.meb.gov.tr/index800.html American Psychological Association. (2019). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). Andreasen, N. C. (2013). Yaratıcı beyin (K. Güney, Çev.). Arkadaş Yayınevi. Armağan, İ. (1974). Bilgi ve toplum I, Bilgi sosyolojisine giriş. Otağ matbaası. Arnheim, R. (2009). Görsel Düşünme (2. Baskı). (Çev: Rahmi Öğdül). Metis Yayınları. Artut, K. (2004). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Anı yayıncılık. Aslan, E. (2001). Torrance yaratıcı düşünce testinin Türkçe versiyonu. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 14, 19-40. Author, A. A. (2020). Title of doctoral dissertation or master’s thesis. Name of Institution, Location. Anchieng, S.A. (2020). Too much too little: Educating just in case? Cultural Studies Of Science Education. 15, 875–884. https://doi.org/10.1007/s11422-020-09991-7 Ausubel, D. P. & Robinson, F. G. (1987). Problem çözme ve yaratıcılık (Çev. A. Arık). Kültür ve Turizm Bakanlığı. Aydın, İ & Zümrüt, Y. (2013). Doğa ve sanat ekseninde farklı yaklaşımlar. Sanat ve Tasarım Dergisi, 4(4), 53-77. Bahri, S. (1996). Arts in the Service of AIDS Prevention. In Culture and Health, World decade for Cultural Development. UNESCO. Baldacchino, L. (2019). Intuition in entrepreneurial cognition. In A. Caputo & M. Pellegrini (Eds.), The anatomy of entrepreneurial decisions, 29–56. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-19685-1_3 Baas, M., De Dreu, C. K. W., & Nijstad, B. A. (2008). A meta-analysis of 25 years of mood-creativity research: Hedonic tone, activation, or regulatory focus? Psychological Bulletin, 134(6), 779–806. https://doi.org/10.1037/a0012815 Baştürk, S. (2009). Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarına göre fen edebiyat fakültelerindeki alan eğitimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 137-160. Batı, K., Çalışkan, İ. & İkbal Yetişir, M. (2017). Fen eğitiminde bilgi işlemsel düşünme ve bütünleştirilmiş alanlar yaklaşımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 91-103. http://dx.doi.org/10.9779/PUJE800 Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması. ÖSYM Yayınları. Baylor, D., Samsonov, P. & Smith, N., A (1996). A Collaborative class Investigation into Telecommunications in Education: Teaching Via Telecommunications. Texas A&M University. Bentley, T. (2004). Yaratıcılık (Çev. O. Yıldırım). Hayat Yayınevi. Bernbach, B. (2005). Yaratıcılık devriminin öncüsü. (Çev. E. B. Bıçakçı) Mediacat Yayınevi. Bernbach, W. (1971). Bill Bernbach Defines the Four Disciplines of Creativity. Advertising Age. Bilen, M. (2002). Plandan uygulamaya öğretim. 6. Basım. Anı Yayıncılık. Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7-73. Bloom, B. S. (1998). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (Çev. Durmuş Ali Özçelik). Millî Eğitim Basımevi. Bobbitt, J. F. (1918). Eğitim programı. (Çev. M. Emir Rüzgar). Pegem A Akademi: Ankara. Boulet, S. (2019). ‘Queer’ objects: The art practice as a tool for shared sensory understanding. NSEAD and John Wiley & Sons Ltd. 663-670. http://doi.org/10.1111/jade.12302 Bower, G. H. (1981). Theories of learning. Englewood Cliffs (5th ed). Brooks, J.G. and Brooks, M.G. (1993). The case for constructivist classrooms. Virginia: ASCD Alexandria. Brooks, M. G., & Brooks, J. G. (1999). The courage to be constructivist. Educational Leadership, 57(3), 18-24. Bruner, J.S. (1971). Bir öğretim kuramına doğru. (Çev. Fatma Varış ve Tanju Gürkan). Ankara basımevi. Burgaz, B. & Erdem, E. (2006). Probleme dayalı öğrenme sürecinde öğrencilerin senaryolardaki problem durumlarını belirleme becerilerinin değerlendirilmesi. Esurasian Journal of Education Research, 24, 66-76. Busbea, S.D. (2006). The Effect of Constructivist Learning Environments on Student Learning in an Undergraduate Art Appreciation Course [Doctoral dissertation]. University of North Texas. Buyurgan, S. & Buyurgan, U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi (Eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle). Pegem A Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Caine, R. N., & Caine, G. (1994). Making connections: Teaching and the human brain. Menlo Park, Calif: Addison-Wesley Pub. Co. Can Yaşar, M. & Aral, N. (2011). Altı yaş çocuklarının yaratıcı düşünme becerilerine sosyo-ekonomik düzey ve anne baba öğrenim düzeyinin etkisinin incelenmesi. Kurumsal Eğitimbilim, 4(1), 137-145. Can Aran, Ö. (2014). Disiplinli zihin özellikleri açısından fen ve teknoloji eğitimi ve öğrenci düzeylerinin incelenmesi [Doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı. Cantürk, G. (2020). Öğretmenlerin karşılaştıkları ekonomik sorunlar ve maaş artışı talepleriyle ilgili görüşleri: twitter analizi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 202-223. https://doi.org/10.46762/mamulebd.991380 Carpenter, B. S., & Tavin, M. K. (2010). Drawing(Past, Present, and Future) Together: A(Graphic) Look at the Reconceptualization of Art Education. Studies in Art Education, 51(4), 327-352. https://doi.org/10.1080/00393541.2010.11518812 Carsten K.W., Matthijs Bass, D. D. & Nijstad B. A. (2008). Hedonic tone and activation level in the mood–creativity link: toward a dual pathway to creativity model. Journal of Personality and Social Psychology, American Psychological Association, 94(5), 739-756. https://doi.org/10.1037/0022-3514.94.5.739 Cihaner Keser, S. (2014). 1980 sonrası T.C. kalkınma planlarında ve hükümet programlarında kültür, sanat ve eğitim politikaları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 67-80. Clay, M. (2001). Change over time in children’s literacy development. Portsmouth:NH. Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks: Sage Publicaitons. Creswell, J. W. (2012). Educational Reseach: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson. Creswell, J. W. (2016). 30 Essential Skills for the Qualitative Researcher. Thousand Oaks: Sage Publications. Çal, H. (2014). Bursa şehri Osmanlı mezar taşlarında aile, hastalık, iş, kişi, tarikat, vakıf, yapı, yerleşim adları. TUBA-KED, 14, 105-143. Çakır İlhan, A (2003). Sınıf öğretmeni yetiştirme programları ve sanat eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36, 1-2. Çakmak, N. & Türkcan, B. (2019). Değişmeyen algılar, değişmeyen sorunlar: öğrenci-öğretmen-veli bağlamında ilkokul görsel sanatlar dersi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2) , 768-791. Çellek, T. (2003). Sanat ve bilim eğitiminde yaratıcılık. Pivolka, 2(8), 4–11. Çellek, T., & Sağocak, A. M. (2014). Temel tasarım sürecinde yaratıcılık. Grafik kitaplığı. Çepni, S. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem Akademi Yayınları. Çitil, M. & Ataman, A. (2018). İlköğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin davranışsal özelliklerinin eğitim ortamlarına yansıması ve ortaya çıkabilecek sorunlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 185-231. Çokluk, O., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli SPSS ve LISREL uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Çubukçu, Z. (2012). Proje tabanlı öğrenme. Öğrenme, öğretmen kuram ve yaklaşımları (2.baskı). Pegem A Yayıncılık. Dambekalns, L. (1997). Mapping the World through Science and Art. Vision Quest: Journeys toward Visual Literacy, 157-160. The Educational Researches Information Center (ERIC). Deleuze, G. (1997). The image. University Of Minnesota Press. Demirel, Ö., Tuncel, İ., Demirhan, C., & Demir, K. (2008). Çoklu Zekâ Kuramı ile Disiplinlerarası Yaklaşımı Temel Alan Uygulamalara İlişkin Öğretmen-Öğrenci Görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(147), 14-25. Derman, İ. (2019). Fen bilimleri dersinin yaşamla ilişkilendirilme düzeyi. [Doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Demirci Sayğı, N., & Şahin, F. (2017). Sistematik yaratıcı problem çözme etkinliklerinin kuramsal, deneysel ve günlük yaşam problemlerini çözmeye etkisi. Sakarya University Journal of Education, 7, 268–280. https://doi.org/10.19126/suje.335785 Demirel, Ö. (2006). Öğretme sanatı. Pegem A Yayıncılık. Dewey, J. (1966). The Child and Curriculum and The School and Society. The University of Chicago Press. Dewey, J. (1996). Demokrasi ve eğitim. (M. Otaran, Çev.) Başarı yayıncılık. Dilekli, Y. (2019). Etkinliklerle düşünme öğretimi. Pegem A Akademi. https://doi.org/10.14527/9786052418123 Doğan, N. (2002). Klasik test teorisi ve örtük özellikler kuramının örneklemeler bağlamında karşılaştırılması [Doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Ankara. Doğanay, A., Akbulut Taş, M. & Erden, Ş. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Bir Güncel Tartışmalı Konu Bağlamında Eleştirel Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52 (52) , 511-546. Driver, R. (1995). Constructivist Approaches to Science Teaching. In L. Steffe and J. Gales (Eds.) Constructivism in Education, Hillsdale, NJ: Erlbaum. Duran, S. (2010). Yaratıcı yazma yaklaşımının yazılı anlatım becerisinin gelişimine etkisi. [Yükseklisans Tezi]. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı. Edeer, Ş. (2005). Sanat eğitiminde disiplinlerarası yaklaşım. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 78-84. Egitim-Sen (2020). Öğretmenlerin ekonomik ve mesleki sorunlarına bakış anketi. https://egitimsen.org.tr/ogretmenlerin-ekonomik-ve-mesleki-sorunlarina-bakisanketi-sonuclari/ Eisenberger, R, Armeli, S., Rexwinkel,B. & Lynch,P.D. (2001). Reciprocation of perceived organizational support. Journal of Applied Psycology, 86(1), 42-51. Eisner, E. W. (1965). Children's Creativity in Art: A Study of Types. American Educational Research Journal, 2(3), 125-136. https://doi.org/10.3102/00028312002003125 Elliot, A.J. (1999). Approach and avoidance motivation and achievement goals. Educational Psychologist, 34(3), 169-189. Elwood, J. (2006). Formative assessment: possibilities, boundaries and limitations. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 13(2), 215-232. Enç, M. (1979). Üstün beyin gücü. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Erdem, E. (2006). Probleme dayalı öğrenmenin öğrenme ürünlerine, problem çözme becerisine ve öz-yeterlik algı düzeyine etkisi [Doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı. Erden, M. (2015). Eğitimde program değerlendirme. Anı yayıncılık. Erickson, H.L. (1995). Stirring the head, heart, and soul. Redefining curriculum and instruction. Corwin Press, Inc. Errington, E.P., Ireland, L., Nickson, A., Sorin, R., & Caltabiano, M.L. (2011). Embedding graduate attributes into four discipline areas using scenario-based learning. CDTL Brief, 14(2). Ertürk, S. (1981). Eğitimde program geliştirme. Meteksan Yayınları. Erzen, J. (2006). Çevre Estetiği (1.Baskı). ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayınları. Eskridge, R. (2003). The Enduring Relationship Of Science and Art, The Art Institute of Chicago, Exploration and the Cosmos: The Consilience of Science and Art. Eş, H., ,Öztürk Geren, N., & Bozkurt Altan, E. (2015). Science art and sports school at sinop children’s university its effects on children s perceptions. Turkish Journal of Education, 4(4), 30-44. Etike, S., & Kurtuluş, Y. (2021). Türkiye Cumhuriyeti’nin temeli kültürdür, Sanat Eğitimi. TC Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://ekitap.ktb.gov.tr/TR-80347/sanat-egitimi.html Eyuboğlu, B.R. (1986). Resme başlarken. Olgaç Basımevi. Fenli Aktan, A. (2022). Bilim dünyası öğretim tasarımının öğrencilerin bilime ilişkin tutumları, bilim ve bilim insanına ilişkin düşüncelerine etkisi [Doktora tezi]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, Denizli. Fitzpatrick, J.L., Sanders, J.R. and Worthen, B.R. (2010) Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. 4th Edition, Pearson. Fleming, M.A. (2007). Perceptions of science and art: an interdisciplinary investigation of preservice elementary teachers [Doctoral dissertation]. University of Minnesota. Fraser, M.E. (1989). Islands from the sky. Charleston, SC: Video Production. Freire, P. (2005). Pedagogy of the oppressed. Newyork: Continuum. Gagne, R.M. (1977) The conditions of learning. 3rd Edition, Holt, Rinehart, and Winston. Gardner, H. (1999). Intelligence reframed: Multiple intelligences for the 21st century. NY: Basic. Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. W. (2012). Educational research: Competencies for analysis and application. Pearson. Gençaydın, Z. (1993). Sanat eğitimi. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları. Gibson, S., & Dembo, M. H. (1984). Teacher efficacy: A construct validation. Journal of Educational Psychology, 76(4), 569–582. https://doi.org/10.1037/0022-0663.76.4.569 Gökaydın, N. (1990). Eğitimde tasarım ve görsel algı - Temel sanat eğitimi. Sedir yayınevi. Göktürk, A. (1989). Sözün ötesi (1.Baskı). İnkılâp Kitabevi. Golley, P. S. (1997). An investigations of teachers’ perceptions and implemetations of interdisciplinary mathematics and science [Doctoral dissertation]. Georgia State University. Graham, S., Gillespie, A., & McKeown, D. (2013). Writing: importance, development, and instruction. Reading and Writing, 26, 1-15. Graham, L. B. & Robinson, E. M. (2007). Project Adventure and self-concept of academically talented adolescent boys. Physical Educator, 64(3), 114-122. Greene, J.C., Caracelli, V.J. & Graham, W.F. (1989). Toward a conceptual framework for mixed-method evalatuion designs. Educational Evaluation and Policy Analysis, 11(3), 255-274. Guba, E., & Lincoln, Y. (1989). Fourth generation evaluation. Sage. Guilford, J. P. (1950). Creativity. American Psychologist, 5(9), 444 – 454. Gülhan, F. & Şahin, F. (2018). STEAM (STEM+Sanat) etkinliklerinin 7. Sınıf öğrencilerinin akademik başarı. STEAM tutum ve bilimsel yaratıcılıklarına etkisi. International Journal of Human Sciences, 15(3). Günther Hanssen,A.(2020). A swing and a child: how scientific phenomena can come to matter for preschool children’s emergent science identities. Cultural Studies of Science Education, 15, 885–910. https://doi.org/10.1007/s11422-020-09980-w Gürdal, A. (2010). Görsel sanatlar dersinde yapılandırmacı yaklaşım ve öğretmen görüşleri. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 441-448. Hamdan Alghamdi, A.K., Malikan, M. (2020). Saudi science teachers’ perceptions of the cultural factors influencing elementary students’ science learning. Cultural Studies of Science Education. https://doi.org/10.1007/s11422-019-09960-9 Hammer, D., Melhuish, E., & Howard, S. J. (2017a). Do aspects of social, emotional and behavioural development in the pre-school period concurrently predict later cognitive and academic attainment? Australian Journal of Education, 61(3), 270–287. https://doi.org/10.1177/0004944117729514 Hammer, D., Melhuish, E., & Howard, S. (2017b). Millennium cohort study (ICPSR36952.v1) [Data set]. ICPSR. https://doi.org/10.3886/ICPSR36952.v1 Helvacı, İ. (2019). Görsel sanatlar eğitiminde steam temelli yaklaşımın etkisi [Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı. Henerson, M. E., Morris, L. L., & Fitz-Gibbon, C. T. (1987). How to measure attitudes. Sage. Hickey, I., Robson, D., Flanagan, M. & Ellison, B. (2006). Synchronised integration of art and science in the primary school. (Education Subject Centre, advancing learning and teaching in education-ESCalate). Hicks, L. & King, R. (2007). Confronting environmental collapse: Visual culture, art education, and environmental responsibility. Studies In Art Education 48(4), 332-335. Hillyer, J.,& Ley,T.C.(1996). Portfolios and second graders’ self-assessments of their development as writers. Reading Improvement, 33, 148-159. Homoud Mohammed A. H. (2019). The effect of active recreational maths games on maths anxiety and performance in primary school children: an experimental study. Multidisciplinary Journal for Education Social and Technological Sciences, 7(1), 89-112. https://doi.org/10.4995/muse.2020.12622 Hurley, M.M. (1999). Interdisciplinary mathematics and science: Characteristics, forms and related effect sizes for student achievement and affective outcomes. [Doctoral dissertation]. Albany State University of New York School of Education, New York. Hope, S. (1991). Policy making, the arts and school change. (Briefing Paper). (s. 1-5). Reston: VA: Council of Arts Accrediting Associations. IKSV (2014). Türkiye’de sanat eğitimini yeniden düşünmek. İstanbul Kültür ve Spor Vakfı’nın kültür politikaları raporu. https://www.iksv.org/tr/raporlar/turkiye-de-sanat-egitimini-yeniden-dusunmek Inwood, H. J. (2013). Cultivating artistic approaches to environmental learning: Exploring eco-art education in elementary classrooms. International Electronic Journal of Environmental Education, 3(2), 129-145. Immordino-Yang, M.H. (2008). Implications of affective and social neuroscience for educational theory. Educational Neuroscience, 98-103. https://doi.org/10.1111/j.1469-5812.2010.00713.x Immordino-Yang, M. H., Yang, X.-F., & Damasio, H. (2016). Cultural modes of expressing emotions influence how emotions are experienced. Emotion, 16(7), 1033–1039. https://doi.org/10.1037/emo0000201 İmamoğlu, H. V. & Çeken, R. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler dersinin bilim tarihi açısından fen ve teknoloji dersi ile ilişkilendirilmesi üzerine disiplinlerarası bir bakış. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 71-87. Jonassen, D.H. (2010). Learning to solve problems. NY: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203847527 II. Uluslararası Sanat Eğitimi Araştırmaları Sempozyumu (2018). Sanatta yeni paradigmalar, sanatsal eğitim ve araştırma yöntemleri. (06-08 Aralık) İşler, A. Ş. (2004). Sanat eğitiminde disiplinlerarası tematik yaklaşım. Milli Eğitim Dergisi, 163,1-10. İzadi, D. (2023). Arts in science education Can. J. Phys. Downloaded from cdnsciencepub.com http://dx.doi.org/10.1139/cjp-2016-0590 Jacobs, H.H. (1989). Interdisciplinary curriculum: Design and implementation. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development. Jaramillo, J. A. (1996). Vygotsky's sociocultural theory and contributions to the development of constructivist curricula. Gale Academic OneFile, Education, 117(1), 133. Jones, A. M. (2015). The use and abuse of PowerPoint in teaching and learning in the life sciences: a personal overview. Bioscience Education, 2(1), 1-13. https://doi.org/10.3108/beej.2003.02000004 Kalaycı, N. (2001). Sosyal bilgilerde problem çözme ve uygulamalar. Gazi Kitabevi. Kalyoncu, R. (2013). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının “öğretmenlik” kavramına ilişkin metaforları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (20) , 471-484. Kaptan, S. (1982). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. Tek Işık Matbaası ve Rehber Yayınevi. Karaman, İ. (1999). Ülke kalkınmasında sanatın yeri. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, III.Ulusal Sanat Sempozyumu, 6-8 Mayıs, Ankara. Karasar, Niyazi (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayınları. Kaufman, D. M. (2003). Applying Educational Theory in Practice. British Medical Journal, 326, 213-216. https://doi.org/10.1136/bmj.326.7382.213 Kavuk, E., & Demirtaş, H. (2021). COVID-19 Pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1(1), 55–73. https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.20 Kavuran, T. (2003). Sanat ve Bilim’de Gerçek Kavramı. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 225-237. Kervinen, A., Wolff-Michael, R., Juuti, K. & Uitto, A. (2019). The resurgence of everyday experiences in school science learning activities. Cultural Studies of Science Education. 15,1019–1045. https://doi.org/10.1007/s11422-019-09968-1 Keski, Y. & Aykaç,M. (2014). İletişim engellerinin aile içi iletişime etkisini incelemede yaratıcı drama yönteminin kullanımına ilişkin katılımcı görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 18(3), 121-144. Koç, G. (2002). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının duyuşsal ve bilişsel öğrenme ürünlerine etkisi. [Doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Koschman,T.D., Myers, A.C., Feltovich, P.J. & Barrows, H.S. (1994). Using techonology to assist in realizing effective learning instruction: A principled approach to the use of computers in collaborative learning. The Journal of the Learning Sciences, 3, 227-264. Krefting, L. (1991). Rigor in qualitative research: the assessment of trustworthiness. The American Journal of Occupational Therapy, 45(3), 214-222. Kırışoğlu, O. T. ( 2005). Sanatta eğitim. Pegem A Yayıncılık. Kırışoğlu, O. T. (2009). Sanat kültür yaratıcılık. Pegem Akademi. Kozikoğlu, İ. & Senemoğlu, N. (2018). Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükler: Nitel bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 371-341. Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme [Doktora tezi]. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Köseoğlu, F., & Tümay, H. (2015). Fen Eğitiminde Yapılandırıcılık ve Yeni Öğretim Yöntemleri. Palme yayıncılık. Kuzu, A. (2009). Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişimde eylem araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6), 426-433. Lin, C.Y. (2010). Analyses of attribute patterns of creative problem solving ability among upper elementary students in Taiwan. [Doctoral Dissertation]. St. John's University, 216 New York. Lin, X. (2001). Designing metacognitive activities. Educational Technology Research and Development, 49(2), 23-40. Lucas, B., Spencer, E., & Claxton, G. (2012). How to Teach Vocational Education: A Theory of Vocational Pedagogy. City & Guilds Centre for Skills Development, 59-84. Lumsdaine, M. & Lumsdaine, E. (1995). Thinking preferences of engineering students: ımplications for curriculum restructuring. Journal of Engineering Education, 84(2), 193-204. https://doi.org/10.1002/j.2168-9830.1995.tb00166.x Marks, K., & Engels, F. (2009). Yazın ve sanat üzerine (Çev. M. İ. Erdost). Sol Yayınları. Mamur, E. (2002). M.E.B.’nın yürürlükteki sanat (resim-iş) öğretim programı ile kaynaştırılmış sanat öğretimi programının ilköğretim çocuğunun yaratıcılığına etkisi [Yüksek lisans tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi. MEB (2018). Öğretim Programları. http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx MEB (2021). İlköğretim Okulları (İlkokul ve Ortaokul) Haftalık Ders Çizelgesi. https://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/kategori/7 Merriam, S.B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Jossey-Bass. Miandji, A. (2018). Filozof Meşe. Bilgi Çocuk Kitapları. Mills, G. E., & Gay, L. R. (2019). Educational research: Competencies for analysis and applications. Pearson Marlowe, B. & Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. Corwin Press. Marshall, C. & Rossman, G. B. (2006). Designing qualitative research. (4th edition). USA: Sage Publications, Inc. McCrae, R. R. (2015). A more nuanced view of reliability: Specificity in the trait hierarchy. Personality and Social Psychology Review, 19(2), 97–112. https://doi.org/10.1177/1088868314541857 McCrae, R. R. (2018). Method biases in single-source personality assessments. Psychological Assessment, 30(9), 1160–1173. https://doi.org/10.1037/pas0000566 Mercin, L. ve Alakuş, A. O. (2007). Birey ve toplum için sanat eğitiminin gerekliliği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 14-20. Miller, P. J. (2005). Holistic Learning and Spirituality in Education: Breaking New Ground. (S. Karsten, D. Denton, D. Orr, & I. Colalillo Kates, D.) Newyork: State of University press. https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=KjUSAwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR3&dq=miller+2005+education&ots=hpXCMtofGj&sig=UFk1N32FCjtIbCj1rfcFTu2rsko&redir_esc=y#v=onepage&q=miller%202005%20education&f=false Mills, C. W. (2005). Bilgi, sosyoloji ve bilgi sosyolojisi üzerine. Paragraf Yayınları. Mills, S. ve Simmons, C. (2007). Printmaking: Combing scientific investigation with artistic creativity. Sewanee University. Morin, E. (2003). Geleceğin eğitimi için gerekli yedi bilgi (1. Baskı). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. National Institute of Mental Health. (2016, February). Schizophrenia. U.S. Department of Health and Human Services, National Institutes of Health. https://www.nimh.nih.gov/health/topics/schizophrenia/index.shtml Ornstein, A. C., Thomas, J., & Lasley, I. (2000). Strategies for effective teaching. McGraw-Hill. Oliva, P.F & Gordon, W. R. (2018). Eğitimde program geliştirme, 8.baskı. (Çev. Kerem Gündoğdu) Pegem A Akademi. Olssen, M. (1996). Radical constructivism and its failings: Anti-realism and individualism. British Journal of Educational Studies, 44(3), 275-295. Osborn, A. (1953). Applied Imagination: Principles and Procedures of Creative Problem Solving. Charles Scribner's Sons. Ouyang, K., Cheng, B. H., Lam, W., & Parker, S. K. (2019). Enjoy your evening, be proactive tomorrow: How off-job experiences shape daily proactivity. Journal of Applied Psychology, 104(8), 1003–1019. https://doi.org/10.1037/apl0000391 Özakman, T. (2012). Oyun ve senaryo yazma tekniği. Bilgi Yayınevi. Özbek, E. (2020). Bilimsel yazma etkinliklerinin ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme gelişme konusunda akademik başarılarına, fen bilimleri dersine ve yazılı anlatıma yönelik tutumlarına etkisi [Yüksek lisans tezi]. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği, Marmara Üniversitesi, İstanbul. Özden, Y. (2000). Öğrenme ve öğretme. Pegem A Akademi. Özdemir, E. Ö. (2006). Bilim topluluğunun yapısı ve bilim etiği ile ilintisi [Yüksek lisans tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Felsefe Bölümü, Ankara. Özdemir, O. (2012). Aesthetic processes in science aducation: Art based science education. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(1), 269-284. Özerbaş, M. A. ve Özerbaş Somuncuoğlu, D. (2015). Öğrenme öğretme yaklaşımlarında yeni yönelimler. Öğretim ilke ve yöntemleri-Kuramlar, yaklaşımlar, modeller, stratejiler. Pegem A Akademi. Özkök, A. (2005). Disiplinerarası yaklaşıma dayalı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 159-167. Paek, K.M. (2020). Opportunities and challenges in collaborative reform practice: school–community partnerships through art in Korean schools. NSEAD and John Wiley & Sons Ltd. 509-522. http://doi.org/10.1111/jade.12313 Parnes, S. J., & Meadow, A. (1959). Effects of "brainstorming" instructions on creative problem solving by trained and untrained subjects. Journal of Educational Psychology, 50(4), 171–176. https://doi.org/10.1037/h0047223 Pasin, G. (2002). Sanat öğretmeni yetiştirmede pragmatist görüş. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, 8-10 Mayıs, Ankara. Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods. Thousand Oaks: Sage Publications. Pekşen Akça, R. (2022). Eğitimde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanılması: bir çocuk bir mucize hikâye kitabı örneği. Digital Communicationan Journal, 5(8), 14-24. Pekinel, G., & Pekinel, S. (2020, 12 14). Güher ve Süher Pekinel. https://www.pekinel.com/ Perkins, D. N. (1994). The ıntelligent eye: Learning to think by looking at art. Getty Publications. Rabinowitz, F. E. (2019). Deepening group psychotherapy with men: Stories and insights for the journey. American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000132-000 Rhoades, L., Eisenberger, R., & Armeli, S. (2001). Affective commitment to the organization: The contribution of perceived organizational support. Journal of Applied Psychology, 86(5), 825–836. https://doi.org/10.1037/0021-9010.86.5.825 Robson, D., Hickey, I. ve Flanagan, M. (2005). Flights of Imagination: Synchronised Integration of Art and Science in the Primary School Curriculum. BERA (British Educational Research Association) Conference Proceedings, the University of Glamorgan, Pontypridd, England. Rawlınson, J.G. (1995). Yaratıcı düşünme ve beyin fırtınası. (Çev. Osman Değirmen). Rota Yayınları. Razon, N. (1990). Yaratıcılığı geliştirici oyunla eğitim. Cem Yayınevi. Read, H. (1970). Erziehung durch Kunst.München-Zürih. Root-Bernstein, R., Allen, Beach, L.& Bhadula,R. (2008). Arts foster scientific success: avocations of nobel, national academy, royal society, and sigma xi members article in journal of psychology of science and technology. Journal of Psychology of Science and Technology, 1(2),51-63. https://doi.org/10.1891/1939-7054.1.2.51 Russell, J. A. (1988) Affective appraisals of environments, in: J. L. Nasar (ed.) Environmental Aesthetics: Theory, Research, and Applications. Cambridge University Press. San, İ. (1983). Sanat eğitim kuramları. Tan yayınları. San, İ. (2019). Yaratıcılık, iki düşünce biçimi ve çocuğun yaratıcı eğitimi, Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 2(1), 177-190. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000618 Savaşer, I. (2020). Sanat ve bilim ilişkisi. Bağımsız Aylık Sanat Dergisi. http://kolajart.com/wp/2020/08/18/17502/ Savaşır, I. ve Şahin, N.H. (1997). Bilişsel davranışçı terapilerde değerlendirme: Sık kullanılan ölçekler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları (9). Özyurt matbaacılık. Senemoğlu, N. ( 2004). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Gazi Kitabevi. Sezgin Selçuk, G. & Şahin, M. (2008). Probleme dayalı öğrenme ve öğretmen eğitimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 12-19. Smith, L.L. (1999). Effects of discipline-based art education and interdisciplinary art education on artistic development and production, higher level thinking and attitudes toward science and social sciences [Doctoral dissertation]. University of Memphis. Sönmez, V. (2005). Eğitim bilimine giriş. Anı Yayıncılık. Stake, R.E. (1995). The art of case study research. Thousand Oaks: Sage Pbc. Sternberg, R. J. (1994). Styles of thinking and learning. Canadian Journal of School Psychology, 13(2). https://doi.org/10.1177/082957359801300204 Streubert, H.J. and Carpenter, D.R. (2011) Qualitative Research in Nursing: Advancing the Humanistic Imperative. Wolters Kluwer. Sungur, N. (1992). Yaratıcı düşünce. Özgür Yayın Dağıtım. Şen Akçay, Z. & Senemoğlu, N. (2020). Fizik dersi akademik özgüven ölçeği geliştirme çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1244-1252. Şahin, A. E. (2010). Eğitim araştırmalarında Delphi tekniği ve kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 35-46. Şahin, A. E. (2011). Professional status of teaching in Turkey. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 16(3), 176-196. Şahin, D. & Alakuş, A.O. (2014). Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin öğrencilerin işlenen derslere yönelik uygulamaya geçirmelerine katkısı. 21.Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Dergisi, 3(9), 63-73. Şanlı, M. & Somuncuoğlu Özerbaş, D. H. (2021). STEM etkinliklerinin öğrencilerin STEM alanlarına yönelik tutumuna ve Fene Yönelik tutumlarına Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 139-154. Şişman, M. (2008). Eğitim bilimine giriş (4.baskı). Pegem A Akademi. Tarı, H. (2011). İlköğretim okullarının 1.2.3. sınıflarında uygulanan görsel sanatlar dersinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi [Yükseklisans tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Taneri, A. (2017). Sosyal bilgiler eğitiminde senaryo tabanlı örnek olay yönteminin üretim ve tüketim bilincinin kazandırılmasına etkisi [Doktora tezi]. Gazi Üniversitesi, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı. Tavin, K. M. (2003). A critical pedagogy of visual culture as art education: Toward a performative inter/hypertextual practice. [Doctoral dissertation]. Pennsylvania State University. Telli, S., & Den Brok, P. (2012). Teacher-student interpersonal behaviour in the Turkish primary to higher education context. (In B. Fraser ve J. Dorman). Interpersonal Relationships in Education, 187–206. SENSE Publishers. Thorndike, E. L. (1920). Intelligence and its uses. Harper's Magazine, 140, 227-235. Titterington LC. (2007). Case studies in Pathophysiology: The development and evaluation of an interactive online learning environment to develop higher order thinking and argumentation [Doctoral dissertation]. The Ohio State University. Tobin, K., Tippins, D., & Gallard, A. J. (1994). Research on instructional strategies for teaching science. In Gabel, D. (Ed.), Handbook of research on science teaching and learning (pp. 45-93). Torrance, E. P. (1974). The Torrance tests of creative thinking: Norms-technical manual. Princeton, NJ: Personal. Torrance, E. P. (1984). Mentor relationship: How they aid creative achievement, endure, change, and die. Buffalo, NY: Bearly. Torrance, P. (1962). Guiding creative talent. Prentice-Hall. Trends in International Mathematics and Science Study. https://pisa.meb.gov.tr Treffinger, D. J. (2003). Talent development and creativity. Creative Learning Today, 12(4),1-2. Treffinger, D. J., Selby, E. C., & Isaksen, S. G. (2008). Understanding individual problem-solving style: A key to learning and applying creative problem solving. Learning and Individual Differences, 18(4), 390-401. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2007.11.007 Turna, Ö. & Bolat, M. (2015). Eğitimde disiplinlerarası yaklaşımın kullanıldığı tezlerin analizi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 35-55. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.778175 Türkdoğan, O. (2000). Bilimsel Araştırma Metodolojisi. Timaş yayıncılık. Türe, N. (2007). Eğitimde ve öğretimde bir araç olarak görsel sanatlar eğitiminin öğrencilere sağladığı katkılar [Yükseklisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Türk Eğitim Sen, (2020). 24 Kasım öğretmenler günü anketi. https://turkegitimsen.org.tr/icerik_goster.php?Id=13814 Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı. (2019-2023). 100.Yıl Türkiye Planı, On Birinci Kalkınma Planı. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2022/07/On_Birinci_Kalkinma_Plani-2019-2023.pdf Türkiye Cumhuriyeti Kamu Görevlileri Etik Kurulu Faaliyet Raporu (2022). Ankara https://www.etik.gov.tr/raporlar/faaliyet-raporlari/ Türkoğuz, S. (2008). Görsel sanat etkinlikleriyle bütünleştirilmiş ilköğretim fen ve teknoloji öğretimi [Doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Türkoğuz,S. & Yayla,Z. (2011). Fen ve sanat konularının bütünleştirilmesine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Millî Eğitim Dergisi,190, 256-268. UNESCO (2023). Millî Komisyonlar Tüzüğü. https://www.unesco.org.tr/ Usal, Y. (2009). Bilim ve sanat merkezlerinde verilen görsel sanatlar eğitimine yönelik yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. [Doktora tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Uyanık Balat, G., Akman, B., Güler Yıldız, T., Alabay , E., Baydemir, G., Büyüktaşkapu, S. & Veziroğlu, M. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi (4.Baskı). Pegem Yayıncılık. Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler (4.baskı). Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, 157. Van Der Veen, J.K. (2007). Symmetry and aesthetics in introductory physics: an Eexperiment in interdisciplinary physics and fine arts education [Doctoral dissertation]. Santa Barbara University of California. Vaughan, N. D. & Garrison, D. R. (2008). Blended learning in higher education. Framework, Principles and Guidelines, Jossey-Bass. World Health Organization. (2015). World report on ageing and health. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/186463/9789240694811_eng.pdf?sequence=1 Yacoubian, H.A. (2020). Is science a universal or a culture‑specific endeavor? The benefits of having secondary students critically explore this question. Cultural Studies of Science Education, Springer Nature B.V. https://doi.org/10.1007/s11422-020-09975-7 Yaman, S. (2003). Fen bilgisi eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi [Doktora tezi].. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı. Yaman, B. (2005). Senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımına (stoy) dayalı eğitimde drama yönteminin, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,14(2), 465-482. Yaman, H. & Süğümlü, Ü. (2009). Dilbilgisi öğretiminde senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımının etkililiği: Kelime Türleri Örneği. Dil Dergisi, 144, 56-73. Yan, S. (2006). Improvement of EFL learners’ speaking and writing through reflective scenario-based learning. Sino-US Engllish Teaching, 3(5), 23-27. Yaraş, Z. & Turan, M. (2021). Sorunlar ve çözümler bağlamında öğretmenlik mesleği. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 383-405. Yavuzer, H. (1998). Çocuk ve suç. (9.Basım). Remzi Kitabevi. Yazar, T., Aslan, T. & Şener, S. (2014). Sanat eğitimi sorunu olarak ülkemizde ilk ve orta öğretim kurumlarında sanat eğitimine olan ilgisizlik sebepleri. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 593-605. https://doi.org/10.7822/omuefd.33.2.18 Yeşilyaprak, B. (2002). Eğitimde rehberlik hizmetleri. (4. Baskı). Nobel Yayıncılık. Yetkin, K. S. (2007). Estetik doktrinler. Palme Yayınları. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin. Yıldırım, Y. (2019). Türk kamu hukukunda bilim ve sanat hürriyeti ve uygulamaya yansımaları [Yükseklisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yıldırım, A. (2010). Eleştirel pedagoji. Anı Yayıncılık. Yılmaz Gündüz,D. (2014). İlkokul serbest zaman etkinlikler uygulamasına ilişkin bir durum çalışması [Yükseklisans tezi]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ana Bilim Dalı. Yılmaz, O., & Şahan, G. (2016). Öğretmen adaylarının sanat eğitimi ihtiyacına yönelik görüşlerinin belirlenmesi Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 717-729. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194951 Yonterf, G. ve Jacobs, L. (2008). Gestalt therapy. Current psychotherapies. Thomson Brooks/Cole, 328-367. Yörükoğlu, A. ( 1992). Değişen toplumda aile ve çocuk. Özgür yayıncılık. Yurdakul, B. (2004). Eğitimde davranışçılıktan yapılandırmacılığa geçiş için bilgi, gerçeklik ve öğrenme olgularının yeniden anlamlandırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 4(8), 109-120. Wheatley, G.H. (1991). Constructivist perspectives on science and mathematics learning. Science Education, 75(1), 9-21. Wigert, B. G. (2013). The influence of divergent and convergent problem construction processes on creative problem solving [Doctoral dissertation]. The Graduate College at the University of Nebraska. Wilson, G.B. (1997). Reflections on constructivism and instructional design. Instructional development paradigms. Educational Technology Publications. Englewood Cliffs:NJ. Wolf, K. & Dietz, M. (1998). Teaching portfolios: Purposes and possibilities. Teacher Education Quarterly, 25(1), 9-22. Wood, D. F. (2003). Abc of learning and teaching in medicine: Problem based learning. Clinical Review, 326.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34708
dc.description.abstractCuriosity about what students' perceptions and awareness about art and science are, predictions about which awakenings may cause to increase their awareness about art, and what achievements can be obtained by integrating art and science are the starting point of this research. This research evaluates Turkish, mathematics, social sciences and science courses within the scope of science, not a single course when it is called science. When it comes to art, it is a research that takes visual arts and music lessons together in hand. The problem of the research; is to define the impact of science and art disciplines integration at what level and of how on creative thinking and problem solving skills of third class students. The activity research method is used in the research. In compliance with the structure of action research, qualitative and quantitative data are collected and used together in this research. The research is carried through two experimental groups and two control groups. The researcher conducts four different but integrated 'Science and Art Practices' in the experimental group. 'Pre-test and Post-test Scenarios' and 'Observation Forms Related to Science and Art Practices' are used to gather the research's quantitative data. The analysis of the Pre-test and Post-test Scenarios are done by using Ancova. The information gathered from the observation forms is displayed with frequency and percentage values. Focus group interviews with the third-class teachers of all students in the school, as well as the students in the experimental and control groups, are used to gather qualitative data. The analysis of focus group interviews with students is done through descriptive analysis. According to the research, the Science and Art Practices fulfilled in the experimental group significantly improves creative thinking and problem solving skills. There is not significant change in terms of these skills in the control group?tr_TR
dc.description.abstractThe common point of science and art is the human being. People trying to understand and recognize the world need science and art. In the literature it is noticeable that there are hardly any activities that integrate science and art, and that this integration is perceived only in the form of bringing two courses together. For this reason, it was important to integrate science and art in a holistic perspective. This research on what students' perceptions and awareness of art and science are, what can help raise their awareness of art, and what the gains in higher-order thinking skills can be through the integration of art and science considers all Turkish, math, life science, and science courses within the framework of science, and visual arts and music courses within the framework of art. The activity research method is used in the research. In compliance with the structure of action research, qualitative and quantitative data are collected and used together in this research. The research is carried through two experimental groups and two control groups. The researcher conducts four different but ‘Integrated Science and Art Activities in the experimental group. ‘Scenarios' and 'Observation Forms Related to Science and Art Activities are used to gather the research's quantitative data. The analysis of the Scenarios are done by using Independent Sample t-Testi. The information gathered from the observation forms is displayed with frequency and percentage values. Focus group interviews with the third-class teachers of all students in the school, as well as the students in the experimental and control groups, are used to gather qualitative data. The analysis of interviews with students and teachers is done through descriptive analysis. The Science and Art Practices fulfilled in the experimental group significantly improves creative thinking and problem solving skills. There is not significant change in terms of these skills in the control group. The findings also revealed that the written expression skills of the students in the experimental group improved. It has been concluded that increasing the number of applications that integrate science and art disciplines, ensuring that the necessary materials are provided by the MEB, and providing teachers with training on integrated applications and how they can be structured can contribute to the development of creative thinking and problem-solving skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilim ve sanat
dc.subjectBütünleştirilmiş bilim ve sanat
dc.subjectBilim ve sanat etkinlikleri
dc.subjectDisiplinlerarası öğretim
dc.subjectYaratıcı düşünme
dc.subjectProblem çözme becerisi
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleBütünleştirilmiş Bilim ve Sanat Etkinliklerinin Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBilim ve sanatın ortak noktası insandır. Dünyayı anlamaya ve tanımaya çalışan insan; bilim ve sanatın varlığına ihtiyaç duymaktadır. Bilim ve sanatın bütünleştirildiği etkinliklerin alanyazındaki azlığı ve bu bütünleştirmenin sadece iki dersi bir araya getirme biçiminde algılanmış olması alanyazındaki dikkati çeken noktalardandır. Bu nedenle bilim ve sanatın bütüncül bir bakış açısıyla ele alınarak bütünleştirilmesi önemli görülmüştür. Öğrencilerin sanat ve bilim ile ilgili algılarının ve farkındalıklarının ne olduğuna, sanatla ilgili farkındalıklarının artmasına nelerin yardımcı olabileceğine, sanat ve bilimin bütünleştirilmesiyle üst düzey düşünme becerilerine yönelik kazanımların neler olabileceğine ilişkin yapılan bu araştırma Türkçe, matematik, hayat bilgisi ve fen bilimleri derslerinin tamamını bilim kapsamında; görsel sanatlar ve müzik derslerini de sanat kapsamında ele almaktadır. Araştırma bir eylem araştırmasıdır. Eylem araştırmasının yapısına uygun olarak nitel ve nicel veriler birlikte toplanmış ve kullanılmıştır. Araştırma iki deney ve iki kontrol grubunda gerçekleştirilmiştir. Deney gruplarında bilim ve sanatı bütünleştiren dört ayrı ‘Bütünleştirilmiş Bilim ve Sanat Etkinliği (BBSE)’ gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verileri ‘Senaryolar’ ve BBSE’ye İlişkin Gözlem Formları’ ile toplanmıştır. Senaryoların analizinde Bağımsız Örneklemler t-testi kullanılmıştır. Gözlem formlarından elde edilen veriler frekans, yüzde değerleri ve ortalamalar şeklinde belirtilmiştir. Nitel veriler ise hem deney hem kontrol gruplarında yer alan öğrencilerle ve okuldaki tüm 3.sınıf öğretmenleriyle yapılan görüşmeleri ile toplanmıştır. Görüşme verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada deney gruplarında uygulanan BBSE sonrasında öğrencilerin yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisinin anlamlı düzeyde geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Kontrol gruplarındaki öğrencilerde yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisi bakımından bir gelişme gözlenmemiştir. Deney gruplarındaki öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin de geliştiği yine bulgularla ortaya konmuştur. Bilim ve sanat disiplinlerini bütünleştiren uygulamaların artırılmasının, gerekli materyallerin MEB tarafından temininin sağlanmasının, öğretmenlerin bütünleştirilen uygulamalar ve nasıl yapılandırılabileceği hakkında eğitimler almasının yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisinin gelişimine katkı sunabileceği sonuçlarına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-19T08:16:59Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster