Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorElibol, Gülçin Cankız
dc.contributor.authorŞahin, Mustafa
dc.date.accessioned2024-02-16T12:37:22Z
dc.date.issued2024-02
dc.date.submitted2024-01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34689
dc.description.abstractInterior architecture and environmental design education is a significant discipline aiming to equip students with skills in the aesthetic and functional design of interior spaces. This education provides students with a broad perspective on the design and organization of spaces. In different universities and faculties offering Interior Architecture and Environmental Design and Interior Architecture programs in Turkey, the investigation of the presence, location, and content of the drawing lessons in the curriculum constitutes the scope of this study. The primary goal is to highlight the place, impact, and importance of the drawing lessons in these disciplines. Additionally, the discussion of the role of drawing lessons learning outcomes in terms of professional practices is also intended. This study aims to examine the existence of drawing lessons and its place in the curriculum among faculties and interior architecture departments in universities in Turkey. Furthermore, it seeks to understand how this course is perceived by faculties and departments and aims to comprehend its role in interior architecture education. In the introduction section of the study, the definition of drawing, its history, and its relationship with sketching are provided. This section attempts to establish a foundation for the other parts of the study by describing the scope of drawing and providing information on its definition, place in the historical process, relationship with sketching, and education in interior architecture and environmental design before examining the place of drawing lessons. The second part of the study presents literature findings related to interior architecture and environmental design/interior architecture education worldwide and in Turkey. It discusses the relationship between fine arts and education, revealing how the drawing lessons have evolved in this educational process. This section aims to understand the historical development of interior architecture and environmental design education and its parallel structure with art education, providing insight into the place of drawing lessons in this educational system. The following section details the research methodology and findings. It discusses the importance of drawing lessons in Interior Architecture and Environmental Design and Interior Architecture education, presenting findings related to its presence and position in the curriculum. These findings constitute the fundamental results of this research covering the entire country of Turkey.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİç Mimarlık ve çevre tasarımı eğitimitr_TR
dc.subjectDesen dersitr_TR
dc.subjectDesen eğitimitr_TR
dc.subjectGüzel sanatlar eğitimitr_TR
dc.subjectİç mimarlık ve çevre tasarımıtr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.subject.lcshMimarlıktr_TR
dc.subject.lcshÇizim. Tasarım. İllüstrasyon.tr_TR
dc.titleİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Eğitiminde Desen Dersinin Yeritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİç mimarlık ve çevre tasarımı eğitimi, iç mekânların estetik ve işlevsel tasarımı konularında öğrencilere beceriler kazandırmayı amaçlayan önemli bir disiplindir. Bu eğitim, öğrencilere mekânların tasarımı ve düzenlemesi konularında geniş bir perspektif sunar. Türkiye'deki farklı üniversitelerdeki İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve İç Mimarlık bölümleri arasında, müfredatta desen dersinin mevcudiyetinin, yerinin ve içeriğinin araştırılması, bu çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Temel amaç bu disiplinlerde desen dersinin müfredattaki yerini, etkisini ve önemini ortaya koymaktır. desen dersi öğrenme çıktılarının meslek pratikleri açısından rolünün tartışılması da hedeflenmektedir. Ayrıca, bu dersin içmimarlık eğitimindeki rolünü anlamayı da hedeflemektedir. Çalışmanın giriş bölümünde, desenin ne olduğu ve tarihçesine yer verilmiştir. Bu bölümde desenin tanımına, tarihi süreçteki yerine, eskiz ile arasındaki ilişkiye ve eğitimine dair verilen bilgilerle, desen dersinin İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı eğitimindeki yeri incelenmeden önce, desenin kapsamı anlatılarak çalışmanın diğer kısımları için bir altyapı oluşturulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde, dünyada ve Türkiye’de İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı/İç Mimarlık eğitimleri ile ilgili literatür bulgularına yer verilmiş ve güzel sanatlar ile arasındaki ilişkiye değinerek desen dersinin bu eğitim sürecindeki yerinin nasıl bir süreçle oluştuğu ortaya konmuştur. Bu bölümde; İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı eğitiminin, tarihsel süreçte nasıl bir yol izleyerek günümüzdeki halini aldığını ve bu eğitim sisteminin, sanat eğitimi ile paralel ilerleyen yapısına vurgu yapılarak desen dersinin bu eğitim sistemindeki yerine dair fikir edinilebilmesi de hedeflenmektedir. Sonraki bölümde ise araştırmanın yöntemi ve bulgular bulunmaktadır. Bu bölümde, tezin asıl konusu olan İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve İç Mimarlık eğitiminde desen dersinin öneminden bahsedilmiş ve müfredattaki varlığı ve yeri ile ilgili bulgulara yer verilmiştir. Bu bulgular, Türkiye genelini kapsayan bu araştırmanın temel bulgularıdır.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-16T12:37:22Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster