Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorLeblebici, Doğan Nadi
dc.contributor.authorKalyoncu, Gül
dc.date.accessioned2024-02-09T07:37:21Z
dc.date.issued2024-01-18
dc.date.submitted2024-01-10
dc.identifier.citationKalyoncu, Gül. (2024). Bireysel performans değerlendirmenin teori ve pratiği: Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri örneği. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34581
dc.description.abstractThis study aims to determine the consistency between similar measurements performed within or beyond the knowledge of staff during performance evaluation in health sector. This study was conducted in a university hospital. The performance forms’ being known by the employee and the supervisor is called as “mutual knowledge of results”. Firstly, general performance forms were asked to be completed in all employees in the way the results would be known mutually. Among the selected subgroup of employees, the performance forms were asked to be completed again within two months after the completion of the initial forms by the employee’s supervisor knowledge. The differences between the mutual knowledge of results and only supervisor’s knowledge of results questionnaires were analyzed. Of 3476 had a performance form completed as mutual knowledge of results; 683 (19.6%) had a repeated questionnaire completed as only supervisor’s knowledge of results. In the first evaluation, the great majority of the employees had an A score. Changes that may be considered important occurred in some topics (critical approach). While the changes between evaluations were more prominent in some groups (health technician), they are much lesser in other groups (nursing). Conclusion: This study investigated the effect of the health employee’s knowing or not knowing the results of performance evaluation on the outcomes of evaluation. It is observed that the evaluations are far from the real situation in some areas (such as critical approach, problem solving) when the performance survey is known and signed by the supervisor and the employee.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPerformans değerlendirmetr_TR
dc.subjectSağlık yönetimitr_TR
dc.subjectKamuda performans değerlendirmetr_TR
dc.subjectKamuda geri bildirimtr_TR
dc.subjectGeri bildirimtr_TR
dc.subject.lcshSiyaset kurumları ve kamu yönetimitr_TR
dc.titleBireysel Performans Değerlendirmenin Teori ve Pratiği: Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, kamuda sağlık sektöründe performans değerlendirmenin personelin bilgisi dâhilinde ve bilgisi dışında yapılan benzer ölçümler arasındaki tutarlılığı belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma bir üniversite hastanesinde yürütülmüştür. Performans formlarının çalışanların ve değerlendiricilerin bilgisi dâhilinde olması “sonuçların karşılıklı olarak bilinmesi” olarak isimlendirilmiştir. İlk önce genel performans formları tüm çalışanlarda doldurulmuştur. Seçilmiş bir grupta iki ay içerisinde, yalnızca değerlendiricinin bilgisi dâhilinde aynı çalışan tekrar değerlendirilmiştir. Sonuçlara ilişkin karşılıklı bilgi ile yalnızca amirlerin sonuçlara ilişkin bilgiyi içeren formlar arasındaki farklar analiz edilmiştir. 3476 kişi için sonuçların karşılıklı olarak bilindiği performans formları mevcuttu. Bu formların 683’ü (%19,6) sonuçları yalnızca amirlerin göreceği şekilde yeniden doldurulmuştur. İlk performans anketinde, çalışanların büyük çoğunluğu A puanına sahipti. Bazı konularda önemli sayılabilecek değişiklikler meydana geldi (eleştirel yaklaşım). Değerlendirmeler arası değişim bazı gruplarda (sağlık teknisyeni) daha belirgin iken, diğer gruplarda (hemşirelik) çok daha azdır. Bu çalışmada sağlık çalışanının performans değerlendirme sonuçlarını bilmesi veya bilmemesinin değerlendirme sonuçları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Performans formunun yönetici ve çalışan tarafından bilinip imzalanması durumunda bazı alanlarda (eleştirel yaklaşım, problem çözme gibi) değerlendirmelerin gerçek durumdan uzak olduğu görülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-09T07:37:21Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster