Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, Sevgi
dc.contributor.authorZekey, Fethi Sada
dc.date.accessioned2024-01-31T11:30:21Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-12-29
dc.identifier.citationZekey FS. Yozgat Bozok Üniversitesi tıp fakültesi dönem 3 öğrencilerinin kardiyolojik fizik muayene bilgi, simülasyon destekli performans ve öz-değerlendirmelerinin i̇ncelemesi [Yüksek lisans tezi]. Ankara: Hacettepe Üni̇versi̇tesi̇; 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34552
dc.description.abstractThe aim of medical education can be defined as training physicians who are compatible with society's needs and dynamics, competent in their field, and have evidence-based medicine practice and lifelong learning skills. One of the important skill steps in undergraduate medical education is cardiological physical examination. It is defined in the core training program that physicians should apply this skill in complex situations/cases. The aim of this study is to determine the cardiological physical examination knowledge, performance and self- assesment levels of third-year faculty of medicine students and their opinions about the factors that may affect these characteristics of the students in the education program. 101 medical school semester 3 students were included in the study. The knowledge level scores of the 101 students participating in the research regarding cardiological system applications were minimum 7, maximum 14, average 11.78 points. Skill level scores were minimum 8, maximum 18, average 13.67 points. It was determined that they had an above average score in terms of knowledge and skills. A weak and positive (r=.28; p=.000) significant relationship was found between students' physical examination skills and physical examination knowledge. A poor and positive (r=.22; p=.000) significant relationship was found between physical examination skills and the time spent to acquire skills. The students' physical examination skill averages were found to be statistically significantly higher among students who watched and did not watch educational videos (p=0.048), and among students who read textbooks and those who did not read textbooks, among those who read textbooks (p=0.010).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKardiyolojik Sistem Muayenesitr_TR
dc.subjectTıbbi Simülasyontr_TR
dc.subjectÖz-Değerlendirmetr_TR
dc.subject.lcshTıp uygulamasıtr_TR
dc.titleYozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 3 Öğrencilerinin Kardiyolojik Fizik Muayene Bilgi, Simülasyon Destekli Performans ve Öz-değerlendirmelerinin İncelemesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTıp eğitiminin amacı toplum ihtiyaç ve dinamikleri ile uyumlu, alanında yetkin, kanıta dayalı tıp uygulama ve yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip hekimler yetiştirmek olarak tanımlanabilir. Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde önemli beceri basamaklarından bir tanesi de kardiyolojik fizik muayenedir. Bu beceriyi hekimlerin karmaşık durumlar/olgularda dahil uygulaması gerektiği çekirdek eğitim programında tanımlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, Tıp Fakültesi 3.sınıf öğrencilerinin kardiyolojik fizik muayene bilgi, performans ve öz-değerlendirme düzeylerini ve eğitim programında öğrencilerin bu özelliklerini etkileyebilecek faktörlere yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Çalışmaya 101 tıp fakültesi dönem 3 öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırmaya katılan 101 öğrencinin kardiyolojik sistem uygulamalarına dair bilgi düzeyi puanları minimum 7 maksimum 14 ortalama 11,78 puan, beceri düzeyi puanları minimum 8 maksimum 18 ortalama 13,67 puan olup bilgi ve beceri konusunda ortalama üstü bir puana sahip olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin fizik muayene becerisi ile fizik muayene bilgisi arasında zayıf düzeyde ve pozitif yönlü (r=.28; p=.000) anlamlı ilişki bulunmuştur. Fizik muayene becerileri ile beceri kazanmak için harcanan süre arasında da çok zayıf düzeyde ve pozitif yönlü (r=.22; p=.000) anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin fizik muayene beceri ortalamaları, eğitim videoları izleyen ve izlemeyen öğrenciler arasında video izleyenlerde (p=0,048), kaynak kitap okuyan ve okumayan öğrenciler arasında ise kaynak kitap okuyanlarda istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur (p=0,010).tr_TR
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi ve Bilişimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-01-31T11:30:21Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster