Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Bora
dc.contributor.authorAksu, Murat Ongun
dc.date.accessioned2023-12-12T11:31:31Z
dc.date.issued2023-09
dc.date.submitted2023-09-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34259
dc.description.abstractWhen a high-velocity particle hits a liquid-filled chamber, it penetrates the chamber and transfers its kinetic energy to the liquid. Liquid moving in the chamber and high-energy shock waves propagating in the liquid can cause devastating damage to the structural parts surrounding the chamber. This effect created when particles with high kinetic energy collide with liquid-filled chambers is known as “hydrodynamic ram”. "Hydrodynamic ram" is considered one of the main design criteria, especially when designing the fuel tank of a warplane. High-velocity particle impingement and hydrodynamic ram generation into a fuel tank can be modelled numerically on commercial software LS-DYNA, making it more predictable for designers. In the analyses to be made on LS-DYNA, the fuel tank geometries created in structures similar to those in warplanes will be filled with a water model and analyzed. After the analyses are matched with the literature, the effects of particle velocity and type, and fuel tank geometry on hydrodynamic ram will be investigated.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHydrodynamic ramtr_TR
dc.subjectLS-DYNAtr_TR
dc.subjectFighter jettr_TR
dc.subjectFuel tanktr_TR
dc.subjectFluid-filled tanktr_TR
dc.subjectProjectile damagetr_TR
dc.subjectNumerical modellingtr_TR
dc.subjectHidrodinamik ramtr_TR
dc.subjectSavaş uçağıtr_TR
dc.subjectYakıt deposutr_TR
dc.subjectSıvı dolu haznetr_TR
dc.subjectNümerik modellemetr_TR
dc.subjectParçacık hasarıtr_TR
dc.titleNumerical Analysis of Hydrodynamic Ram Phenomenon in Fighter Aircraft Fuel Tankstr_TR
dc.title.alternativeSavaş Uçağı Yakıt Depolarında Hidrodinamik Ram Fenomeninin Nümerik Modellemesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYüksek hıza sahip bir parçacık sıvı dolu bir hazneye çarptığında, hazne içerisine nüfuz edip kinetik enerjisini sıvıya aktarmaktadır. Hazne içerisinde hareket eden sıvı ve sıvı içerisinde ilerleyen yüksek enerjili şok dalgaları hazneyi çevreleyen yapısal parçalarda yıkıcı hasara sebep olabilmektedir. Yüksek kinetik enerjiye sahip parçacıkların sıvı dolu haznelere çarptığında oluşturdukları bu etki “hidrodinamik ram” olarak bilinir. Özellikle bir savaş uçağının yakıt deposu tasarlanırken “hidrodinamik ram” başlıca bir tasarım kriterlerinden birisi olarak kabul edilmektedir. Bir yakıt tankına yüksek hızlı parçacık çarpması ve hidrodinamik ram oluşumu, ticari bir yazılım olan LS-DYNA üzerinde nümerik olarak modellenebilir ve bu modelleme sayesinde tasarımcılar açısından daha öngörülebilir bir hal alabilir. LS-DYNA üzerinde yapılacak analizlerde savaş uçaklarındakilere benzer yapılarda oluşturulan yakıt deposu geometrilerinin içi su modeli ile doldurularak analiz yapılacaktır. Yapılan analizler literatürle örtüştürüldükten sonra parçacık hızı ve tipinin, yakıt deposu geometrisinin hidrodinamik ram üzerindeki etkileri araştırılacaktır.tr_TR
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-06-15T11:31:31Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster