Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaradağ, Özay
dc.contributor.authorKaragöz, Elif Gözdem
dc.date.accessioned2023-12-01T07:34:01Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34178
dc.description.abstractIn this study, 30 students who learned Turkish as a foreign language in two university’s Turkish Teaching Center and a private language teaching center were found to have the level of A1 (Breakthrough)-A2 (Waystage), B1 (Threshold)-B2 (Vantage) and C1 (Effective Operational Proficiency). The 150 texts they produced in the passing exam course texts were evaluated in terms of the use of the elements of cohesion. In this study, written expressions written by 30 students who are learning Turkish in passing exams are examined. Age, gender, nationality and educational status of the students were not used as a variable in the study. The Cohesion Level Assessment Form was used to evaluate the cohesion elements in the texts produced in the writing exam. In This study; the quality of a text and the harmony of the grammatical connections in the text can be determined by measuring the cohesion elements, the use of the cohesion elements in a proper way is of great importance in the development of writing skills, the cohesion elements used by the students are lexical cohesion (2,668), conjunctions (2,386), reference (1,995), ellipsis (1,414), substitution (31).The most common errors in the use of the elements of the elements of the wrong or continuous repetition of the elements of the connection has been established. In this study, it is aimed to contribute to the field by examining the cohesion elements of measurement and evaluation applications made during the process of teaching Turkish as a foreign language.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMetintr_TR
dc.subjectMetindilbilimtr_TR
dc.subjectYazma becerisitr_TR
dc.subjectBağdaşıklıktr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleTürkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Kur Geçiş Sınav Metinlerindeki Bağdaşıklık Ögeleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmada Türkçeyi yabancı dil olarak iki üniversite Türkçe Öğretim Merkezi (TÖMER) ve bir özel dil öğretim merkezinde öğrenen 30 öğrencininA1-A2 (Temel Dil Kullanımı), B1-B2 (Bağımsız Dil Kullanımı) ve C1 (Yetkin Dil Kullanımı) seviyelerindeki kur geçiş sınav metinlerinde üretmiş oldukları 150 metin, bağdaşıklık unsurlarının kullanımı açısından değerlendirilmiştir. Bağdaşıklık, bir metnin içerisinde yer alan kelime veya cümle grupları arasındaki dilsel ilişkileri sağlayan en küçük unsurdur. Çalışmada yer alan bu unsurlar, kendinden önceki araştırmalar ve alanyazın taranarak tanımlanmıştır. Çalışmada Türkçe öğrenen30 öğrencinin kur geçiş sınavlarında kaleme aldıkları yazılı anlatımlar incelenmiştir. Sınav metinleri incelenen öğrencilerin yaş, cinsiyet, milliyet ve öğrenim durumları çalışmada bir değişken olarak kullanılmamıştır. Yazma sınavında üretilen metinlerde yer alan bağdaşıklık unsurlarının değerlendirilmesinde Bağdaşıklık Düzeyi Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Çalışmada; bir metnin kalitesi ve metinde yer alan dilbilgisel bağlantıların uyumunun bağdaşıklık unsurlarının ölçülmesiyle belirlenebileceği, bağdaşıklık unsurlarının seviyeye uygun bir şekilde kullanılmasının yazma becerisinin geliştirilmesinde büyük önem taşıdığı, öğrencilerin kullandıkları bağdaşıklık unsurlarının sırasıyla kelime bağdaşıklığı (2,668), bağlama ögeleri (2,386), gönderim (1,995), eksiltili anlatım (1,414) ve değiştirim (31) olduğu, bağdaşıklık unsurlarının kullanımıyla ilgili en yaygın yapılan hataların gönderim ögelerinin yanlış veya sürekli tekrarıyla kurulan bağlantılar olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Çalışmada, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi sürecinde yapılan ölçme değerlendirme uygulamalarının bağdaşıklık özellikleri incelenerek sahaya katkı sağlamak hedeflenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-12-01T07:34:01Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster