Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkocaoğlu Çayır, Nihan
dc.contributor.authorKazdal, İnan Gülşah
dc.date.accessioned2023-10-25T07:39:23Z
dc.date.issued2023-08
dc.date.submitted2023-06-20
dc.identifier.citationKazdal, İ. G. (2023). Paydaş görüşlerine göre ilkokul dördüncü sınıf çocuklar için felsefe dersi öğretim programının özellikleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34083
dc.description.abstractPhilosophy for children takes place in the company of a practitioner, based on a children's book, picture, poem or other stimulus. It can be taken as a method, an approach or even a lesson. In this research, philosophy for children is examined as a course. In the research, it is aimed to reveal the characteristics of a philosophy course curriculum for children that will be prepared for primary school fourth grade students. In this direction, the qualitative research method was adopted and the research was conducted with a case study pattern. Observation and interview were used as data collection tools. In this direction, interviews were held with philosophy educator trainers, philosophy field experts, teachers and students for children. In addition, observations were made in a fourth grade where philosophy activities were carried out for children. The obtained data were analyzed by content analysis technique. According to the findings of the research, the aims of the philosophy course curriculum for children can be grouped under the headings of skills, values and philosophical attitudes. It was concluded that the content of the course may include topics related to philosophy, research areas and related disciplines of philosophy and that some points should be taken into consideration while selecting and organizing the subjects. It has been seen that various stimulants, activities and techniques can be used in the learning-teaching process which the practitioner holds an important role in. Finally, three themes emerged in the assessment and evaluation process: students' evaluation, students' self-evaluation, and students' course evaluation. In addition, it has been concluded that process evaluation should be taken as a basis and that the process can be supported by various measurement tools. In line with the results obtained from the research, a needs analysis study that includes many stakeholders in the field of education and the literature can be carried out in order to develop a philosophy course curriculum for children.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇocuklar için felsefetr_TR
dc.subjectÖğretim programıtr_TR
dc.subjectDüşünme eğitimitr_TR
dc.subjectÜst düzey düşünmetr_TR
dc.subjectÇocuklar için felsefe dersitr_TR
dc.titlePaydaş Görüşlerine Göre İlkokul Dördüncü Sınıf Çocuklar İçin Felsefe Dersi Öğretim Programının Özellikleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇocuklar için felsefe bir çocuk kitabı, resim, şiir ya da bir başka uyarıcıdan yola çıkarak bir uygulayıcı eşliğinde gerçekleşir. Bir yöntem, yaklaşım hatta bir ders olarak ele alınabilir. Bu araştırmada ise çocuklar için felsefe, bir ders olarak incelenmektedir. Araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanacak olan bir çocuklar için felsefe dersi öğretim programının özelliklerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda nitel araştırma yöntemi benimsenmiş olup araştırma durum çalışması deseni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak gözlem ve görüşme kullanılmıştır. Bu doğrultuda çocuklar için felsefe eğitmeni eğiticileri, felsefe alanı uzmanları, öğretmenler ve öğrenciler ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca çocuklar için felsefe etkinliklerinin yürütüldüğü bir dördüncü sınıfta gözlem yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre çocuklar için felsefe dersi öğretim programının amaçları beceri, değer ve felsefi tutum başlıkları altında toplanabilir. Dersin içeriğinde ise felsefeye, felsefenin araştırma alanları ve ilişkili disiplinlerine yönelik konuların yer alabileceği; bu konuların seçiminde ve sıralanmasında bazı noktalara dikkat edilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Öğrenme-öğretme sürecinde çeşitli uyarıcıların, etkinlik ve tekniklerin kullanılabileceği; uygulayıcının ise bu süreçte önemli rollere sahip olduğu görülmüştür. Son olarak ölçme ve değerlendirme sürecinde öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrencilerin kendini değerlendirmesi ve öğrencilerin dersi değerlendirmesi olmak üzere üç tema ortaya çıkmıştır. Ayrıca süreç değerlendirmenin esas alınması gerektiği, sürecin çeşitli ölçme araçları ile desteklenebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda çocuklar için felsefe dersi öğretim programı geliştirmek için eğitim alanındaki pek çok paydaşın ve alanyazının da dâhil olduğu bir ihtiyaç analizi çalışması yapılabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-25T07:39:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record