Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYağcı, Esed
dc.contributor.authorAyaz, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2023-09-14T05:56:43Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33964
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the English preparatory program at the School of Foreign Languages of a state university in Ankara according to Stake’s congruence-contingency model. In accordance with the model, the program evaluation was made according to the antecedents, transactions and outcomes. In the research, mixed methods, in which qualitative and quantitative data are used together, were used, and the convergent mixed methods research design was used. There were 620 participants in the quantitative part of the study and 43 participants in the qualitative part. Attitude and self-efficacy scales, academic achievement test, program draft review form, foreign language program evaluation scale and interview forms were used to collect data. In the analysis of the data, descriptive statistics, dependent samples t-test, Cohen's d analysis, Wilcoxon signed-rank test and coding technique were used. In parallel with the research questions, a total of eighteen criteria emerged, seven for the antecedents dimension of the curriculum evaluation model, four for the transactions dimension, and seven for the outcomes dimension. In eight of these criteria, the standards set in the program evaluation model were reached, in eight criteria the standards were partially reached, and in two criteria the standards could not be reached. According to the results of the research, it can be suggested that the curriculum be revised in accordance with the principles of curriculum development, and the study can be expected to guide the curriculum evaluation studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİngilizce hazırlık programıtr_TR
dc.subjectStake’in uygunluk-olasılık modelitr_TR
dc.subjectProgram değerlendirmetr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleİngilizce Hazırlık Programının Stake’in Uygunluk-Olasılık Modeline Göre Değerlendirilmesi: Bir Devlet Üniversitesi Örneğitr_TR
dc.title.alternativeEvaluation of an English Preparatory Program Accordıng to Stake’s Congruence-Contingency Model: The Case ff A State Universitytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmanın amacı, Ankara’daki bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık programını Stake’in uygunluk-olasılık modeline göre değerlendirmektir. Modele uygun olarak, program değerlendirme girdi süreç ve çıktı boyutlarına göre yapılmıştır. Araştırmada nitel ve nicel verilerin beraber kullanıldığı karma yöntemlerden yararlanılmış, eş zamanlı/birleşen karma yöntemler araştırması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında 620, nitel kısmında ise 43 katılımcı yer almıştır. Verilerin toplanması için tutum ve özyeterlik ölçekleri, akademik başarı testi, program taslağını inceleme formu, yabancı dil programını değerlendirme ölçeği ve görüşme formları kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımlı örneklemler t-testi, Cohen’in d analizi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve kodlama tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sorularına paralel olarak, program değerlendirme modelinin girdi boyutuna yönelik yedi adet, süreç boyutuna yönelik dört adet ve çıktı boyutuna yönelik yedi adet olmak üzere, toplam on sekiz kriter ortaya çıkmıştır. Bu kriterlerin sekiz tanesinde program değerlendirme modelinde belirlenen standartlara ulaşılmış, sekiz adet kriterde standartlara kısmen ulaşılmış, iki kriterde ise standartlara ulaşılamamıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlara göre programın program geliştirme ilkelerine uygun olarak gözden geçirilmesi önerilebilir, çalışmanın program değerlendirme çalışmalarına da rehberlik etmesi beklenebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-09-14T05:56:43Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster