Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin, Beyza
dc.contributor.authorDikmen, Nazlı
dc.date.accessioned2023-08-22T08:09:38Z
dc.date.issued2023-08-15
dc.date.submitted2023-06-15
dc.identifier.citationDİKMEN, Nazlı. Planlanmış Davranış Teorisinin Çevresel Kaygı, Fiyat Duyarlılığı ve Para Sevgisi Değişkenleri ile Genişletilmesi: Sürdürülebilir Giyim Ürünlerine İlişkin Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33937
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the variables that influence consumers' intentions to purchase sustainable clothing products on the basis of the Theory of Planned Behavior and to extend this theory with the variables of environmental concern, price sensitivity, and rich, importance and achievement dimensions of love of money. The proposed hypotheses are tested using survey data collected online from 297 participants residing in Turkey who either purchase or do not purchase sustainable apparel products. According to the results of the analysis, attitude towards behavior, subjective norm, environmental concern and achievement dimension of love of money positively affect the intention to purchase sustainable clothing. Price sensitivity, rich and importance dimensions of love of money have no impact on the intention to purchase sustainable clothing. Perceived behavioral control moderates the relationship between attitude towards behavior and the intention to purchase sustainable clothing products. However, perceived behavioral control does not moderate the relationship between subjective norm and the intention to purchase sustainable clothing products.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGenişletilmiş Planlanmış Davranış Teorisitr_TR
dc.subjectÇevresel Kaygıtr_TR
dc.subjectFiyat duyarlılığıtr_TR
dc.subjectPara sevgisitr_TR
dc.subjectSürdürülebilir giyimtr_TR
dc.subjectSürdürülebilirliktr_TR
dc.titlePlanlanmış Davranış Teorisi'nin Çevresel Kaygı, Fiyat Duyarlılığı ve Para Sevgisi Değişkenleri ile Genişletilmesi: Sürdürülebilir Giyim Ürünlerine İlişkin Bir Uygulamatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, tüketicilerin sürdürülebilir giyim ürünleri satın alma niyetini etkileyen değişkenleri planlanmış davranış teorisini temel alarak incelemek ve bu teoriyi, çevresel kaygı, fiyat duyarlılığı ve para sevgisinin zenginlik, önem ve başarı alt boyutları ile genişleterek incelemektedir. Çalışma kapsamında oluşturulan hipotezler, Türkiye’de yaşayan ve sürdürülebilir giyim ürünleri satın alan ve almayan 297 katılımcıdan çevrim içi anket yöntemi ile toplanan veriler ile test edilmektedir. Analiz sonuçlarına göre; algılanan davranışsal kontrol, öznel norm, çevresel kaygı ve para sevgisinin başarı alt boyutu, tüketicilerin sürdürülebilir giyim ürünleri satın alma niyetini olumlu yönde etkilemektedir. Fiyat duyarlılığının ve para sevgisinin zenginlik ve önem alt boyutlarının ise, sürdürülebilir giyim ürünleri satın alma niyetine etkisi bulunmamaktadır. Algılanan davranışsal kontrol, davranışa yönelik tutum ile sürdürülebilir giyim ürünleri satın alma niyeti arasındaki ilişkide düzenleyicilik rolü üstlenmektedir. Ancak, algılanan davranışsal kontrolün öznel norm ile sürdürülebilir giyim ürünleri satın alma niyeti arasındaki ilişkide düzenleyicilik rolü bulunmamaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-08-22T08:09:38Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster