Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak Usluel, Yasemin
dc.contributor.authorYavuz, Gülay
dc.date.accessioned2023-07-31T12:16:11Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-22
dc.identifier.citationYavuz, G. (2023). Özel Yetenekli Öğrencilerin Robotik Öğrenme Sürecindeki Duygularının, Öğrenme Yaklaşımlarının ve Sosyal Duygusal Öğrenmelerinin Bağlılığa Etkisinin Modellenmesi. Hacettepe Üniversitesi. (Doktora Tezi)tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33838
dc.description.abstractThe aim of the study is to reveal a model that tests the effects of emotion, learning approaches and social emotional learning on student engagement by deeply investigating the emotions experienced in the robotic learning process to increase the engagement of gifted students. The thesis was carried out in two stages. In the first stage, emotions were examined in depth; In the second stage, a model was created and tested for the effect of emotion, social emotional learning and learning approaches on engagement. In the first stage, activities were carried out with 72 gifted students for eight weeks. While collecting data, interviews, observation, reflection reports and scales were used. Descriptive statistics, t-test and descriptive analysis were used in the analysis of the data. As a result of the analyzes, it was determined that the emotions experienced by the students, their learning approaches and social emotional learning played an important role on engagement. 81% of the students used the deep learning approach; that there was a significant increase in social emotional learning scores at the end of the course compared to the beginning of the semester and that most of the students experienced positive emotions while performing their robotic activities; it was determined that negative emotions were expressed by very few students. In the second stage of the study, a model was created to measure the effect of emotion, social emotional learning and learning approaches on engagement and tested with the structural equation model. Data were collected 231 gifted students. It was determined that the fit indices of the model were between acceptable values. It has been determined that the effect of emotions on engagement is mediated by social emotional learning and learning approaches. The model explained 87% of the variance in engagement. From this point of view, to increase the engagement of gifted students, it can be recommended to design learning environments where students can experience positive emotions, where deep learning approach and social-emotional learning are considered.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectRobotik
dc.subjectDuygu
dc.subjectÖğrenci bağlılığı
dc.subjectSosyal duygusal öğrenme
dc.subjectÖğrenme yaklaşımları
dc.subjectÖzel yetenekli öğrenci
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÖzel Yetenekli Öğrencilerin Robotik Öğrenme Sürecindeki Duygularının, Öğrenme Yaklaşımlarının ve Sosyal Duygusal Öğrenmelerinin Bağlılığa Etkisinin Modellenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin bağlılıklarını artırmak için robotik öğrenme sürecinde deneyimledikleri duyguların derinlemesine araştırılarak duygu, öğrenme yaklaşımları ve sosyal duygusal öğrenmenin öğrenci bağlılığına etkisini test eden bir model ortaya koymaktır. Tez iki aşamada yürütülmüştür. Birinci aşamada duygular derinlemesine irdelenmiş; ikinci aşamada duygu, sosyal duygusal öğrenme ve öğrenme yaklaşımlarının bağlılık üzerindeki etkisine yönelik bir model oluşturularak test edilmiştir. Birinci aşamada 72 özel yetenekli öğrenciyle sekiz hafta görev tabanlı robotik etkinlikleri yürütülmüştür. Veriler toplanırken, görüşme, gözlem, yansıma raporları ve ölçekler kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, eşli gruplar t-testi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin duygularının, öğrenme yaklaşımlarının ve sosyal duygusal öğrenmelerinin bağlılık üzerinde önemli rol oynadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %81’inin derin öğrenme yaklaşımını benimsediği; sosyal duygusal öğrenme puanlarında dönem sonunda, dönem başına göre anlamlı bir artış olduğu ve öğrencilerin robotik etkinliklerini yaparken olumlu duygular deneyimledikleri; korku, kaygı ve üzüntü gibi olumsuz duyguların çok az öğrenci tarafından ifade edildiği belirlenmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında duygu, sosyal duygusal öğrenme ve öğrenme yaklaşımlarının bağlılığa etkisini ölçmeye yönelik bir model oluşturularak yapısal eşitlik modeliyle test edilmiştir. Veriler 231 özel yetenekli öğrenciden çevrimiçi toplanmıştır. Modelin uyum indislerinin kabul edilebilir ve mükemmel değerler arasında olduğu belirlenmiştir. Duyguların bağlılık üzerindeki etkisine sosyal duygusal öğrenme ve öğrenme yaklaşımlarının aracılık ettiği saptanmıştır. Modelin, öğrenci bağlılığındaki varyansın %87’sini açıkladığı ortaya konmuştur. Buradan hareketle özel yetenekli öğrencilerin bağlılığını artırmak için, öğrencilerin olumlu duygular deneyimleyebileceği, derin öğrenme yaklaşımının ve sosyal duygusal öğrenmelerinin dikkate alındığı öğrenme ortamlarının tasarlanması önerilebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T12:16:11Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record