Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşkaya, Hikmet Mutlu
dc.contributor.authorŞık, Elifcan
dc.date.accessioned2023-07-25T07:04:15Z
dc.date.issued2023-03
dc.date.submitted2023-02-09
dc.identifier.citation‘Sinestezi Olgusunun Sanat Objesi Olarak Değerlendirilmesi’’ başlıklı bu çalışma raporu üç ana bölümden oluşmaktadır. Algı, aldığımız duyulara dayanarak çevremizdeki dünyayla bağlantı kurmamızı sağlayan, olayların veya nesnelerin varlığını kabul etmemizi sağlayan durumdur. Bu bağlantının kurulmasında duyularımız hayati bir rol oynar. Sinestezi, duyuların algıyı geliştirmek ve çeşitlendirmek için birlikte çalıştığı ve dünyayı benzersiz bir şekilde deneyimlemesiyle sonuçlanan bir durumdur. Bu olguyu daha iyi anlayabilmek için algı konusunun derinlemesine incelenmesi gerekmektedir. ‘’Algı” başlıklı birinci bölümde; bir olay ya da durum üzerinde izlenim yoluyla elde ettiğimiz idrak durumu olan algı kavramı genel olarak incelenmiştir. İnsan algısında büyük rol oynayan duyu organlarımızın oluşturduğu algı türleri, algıdaki bazı kuramsal yaklaşımlarda bulunmuş filozofların düşünceleri, halüsinasyon ve illüzyon gibi durumlardan kaynaklanan algı bozuklukları, sanatçıların sıradan insanlardan farklı olarak sahip oldukları estetik tavır ve sanatsal algı bu bölümün alt başlıklarını oluşturmuştur. “Sinestezi Olgusu’’ başlıklı ikinci bölümde; duyuların birlikte algılanması, çoklu algı olarak da bilinen sinestezi olgusu hakkında bilgi verilip, sinestezinin çeşitleri üzerinde durulup, sinestezi olgusuna sahip olan sanatçılardan bahsedilip; bu olgu doğrultusunda yapılan eserlerinden örnekler verilmiştir. Sanatta çoklu algı deneyimleri üzerine eserler üretip, çalışmalarda bulunan sanatçılardan da bahsedilerek bu bölüm desteklenmiştir. “Algı ve Sinestezi Olgusu Üzerine” kişisel seramik uygulamalarla devam eden üçüncü bölümde; kişisel çalışmalar “Sinestezi Olgusu Bağlamında İnsan Algısına Yönelik Yapılan Uygulamalar” ve “Sinestezi Olgusu Işığında Yapılan Uygulamalar” olarak iki bölümde incelenmiştir. Algı ve sinestezi olgusunun seramik formlardaki özgün kullanımı ve uygulamalarına yer verilerek bu konuya dikkat çekilmeye çalışılmıştır.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33737
dc.description.abstractThis study report, titled "The Evaluation of Synesthesia Phenomenon as Art Object", consists of three main parts. Perception is the state that allows us to connect with the world around us based on the senses we receive, and allows us to accept the existence of events or objects. Our senses play a vital role in establishing this connection. Synesthesia is a condition in which the senses work together to enhance and diversify perception, resulting in a unique experience of the world. In order to better understand this phenomenon, it is necessary to examine the subject of perception in depth. In the first chapter titled "Perception"; The concept of perception, which is the state of cognition that we obtain through impression on an event or situation, has been examined in general. The types of perception created by our sense organs, which play a major role in human perception, the thoughts of philosophers who have made some theoretical approaches in perception, perception disorders caused by situations such as hallucinations and illusions, the aesthetic attitude and artistic perception of artists, unlike ordinary people, are the subtitles of this section. In the second chapter titled "The Case of Synesthesia", information is given about the perception of the senses together, the phenomenon of synesthesia, which is also known as multiple perception, and the types of synesthesia are emphasized, and the artists who have the phenomenon of synesthesia are mentioned; Examples of his works made in line with this phenomenon are given. This section was supported by mentioning the artists who produced works on multi-perception experiences in art and worked on them. In the third part, which continues with personal ceramic applications, “On Perception and Synesthesia”; personal studies were examined in two sections as “Applications for Human Perception in the Context of Synesthesia” and “Applications Made in the Light of Synesthesia”. The original use and applications of perception and synesthesia in ceramic forms are included.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAlgıtr_TR
dc.subjectSinestezitr_TR
dc.subjectDuygutr_TR
dc.subjectSeramiktr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.titleSinestezi Olgusunun Sanat Objesi Olarak Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet‘Sinestezi Olgusunun Sanat Objesi Olarak Değerlendirilmesi’’ başlıklı bu çalışma raporu üç ana bölümden oluşmaktadır. Algı, aldığımız duyulara dayanarak çevremizdeki dünyayla bağlantı kurmamızı sağlayan, olayların veya nesnelerin varlığını kabul etmemizi sağlayan durumdur. Bu bağlantının kurulmasında duyularımız hayati bir rol oynar. Sinestezi, duyuların algıyı geliştirmek ve çeşitlendirmek için birlikte çalıştığı ve dünyayı benzersiz bir şekilde deneyimlemesiyle sonuçlanan bir durumdur. Bu olguyu daha iyi anlayabilmek için algı konusunun derinlemesine incelenmesi gerekmektedir. ‘’Algı” başlıklı birinci bölümde; bir olay ya da durum üzerinde izlenim yoluyla elde ettiğimiz idrak durumu olan algı kavramı genel olarak incelenmiştir. İnsan algısında büyük rol oynayan duyu organlarımızın oluşturduğu algı türleri, algıdaki bazı kuramsal yaklaşımlarda bulunmuş filozofların düşünceleri, halüsinasyon ve illüzyon gibi durumlardan kaynaklanan algı bozuklukları, sanatçıların sıradan insanlardan farklı olarak sahip oldukları estetik tavır ve sanatsal algı bu bölümün alt başlıklarını oluşturmuştur. “Sinestezi Olgusu’’ başlıklı ikinci bölümde; duyuların birlikte algılanması, çoklu algı olarak da bilinen sinestezi olgusu hakkında bilgi verilip, sinestezinin çeşitleri üzerinde durulup, sinestezi olgusuna sahip olan sanatçılardan bahsedilip; bu olgu doğrultusunda yapılan eserlerinden örnekler verilmiştir. Sanatta çoklu algı deneyimleri üzerine eserler üretip, çalışmalarda bulunan sanatçılardan da bahsedilerek bu bölüm desteklenmiştir. “Algı ve Sinestezi Olgusu Üzerine” kişisel seramik uygulamalarla devam eden üçüncü bölümde; kişisel çalışmalar “Sinestezi Olgusu Bağlamında İnsan Algısına Yönelik Yapılan Uygulamalar” ve “Sinestezi Olgusu Işığında Yapılan Uygulamalar” olarak iki bölümde incelenmiştir. Algı ve sinestezi olgusunun seramik formlardaki özgün kullanımı ve uygulamalarına yer verilerek bu konuya dikkat çekilmeye çalışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-25T07:04:16Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster