Show simple item record

dc.contributor.advisorAytekin, Çiğdem
dc.contributor.authorEdiş, Melike
dc.date.accessioned2023-07-17T12:07:20Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-09
dc.identifier.citationEdiş, M. Anne-Baba Adaylarının Çocuk Gelişimi Bilgisi ve Fetal Bağlanma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33639
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the child development knowledge and fetal attachment levels of the expectant mothers and fathers and the relationship between these variables. For this purpose, descriptive and relational survey model, which is one of the quantitative research methods, was used. To measure the level of child development knowledge of expectant mothers and fathers ‘’The Caregiver Knowledge of Child Development Inventory’’and to measure level of fetal attachment "Maternal-Fetal Attachment Scale" and "Paternal-Fetal Attachment Scale" were used. The study group of the research there are 350 expectant mother and father (175 expectant mother and 175 expectant father) who are followed up at Zeynep Kâmil Women and Children's Diseases Education and Research Hospital, have been over 18. gestational weeks and waiting for their first baby. The data obtained from the study group were analyzed by using statistical analyses program. As a result of the study; it is seen that for both expectant mothers and fathers the child development knowledge level was low and fetal attachment level was high. The child development knowledge and fetal attachment level of the expectant mothers were higher than fathers’. In addition, it was concluded that the fetal attachment level of the expectant mothers and fathers affect each other positively. Also it is seen that the knowledge of child development level and fetal attachment level of expectant mothers affect each other positively, too. Results are discussed in line with the relevant literature and in parallel with this results various suggestions were presented. It is thought that this study will contribute to child development knowledge and fetal attachment levels affect each other for pregnant women who do not have a child and will become mothers for the first time.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectGebeliktr_TR
dc.subjectAnne-baba adayıtr_TR
dc.subjectÇocuk gelişim bilgisitr_TR
dc.subjectFetal bağlanmatr_TR
dc.titleAnne-Baba Adaylarının Çocuk Gelişimi Bilgisi ve Fetal Bağlanma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada anne ve baba adaylarının çocuk gelişimi bilgi düzeyi ile fetal bağlanma düzeylerini ve bu değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan betimsel ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Anne ve baba adaylarının çocuk gelişimi bilgi düzeyini ölçmek üzere ‘’Ailelerin Gelişim Bilgisi Ölçeği’’; fetal bağlanma düzeylerini ölçmek üzere ‘’Maternal-Fetal Bağlanma Skalası’’ ve ‘’Paternal-Fetal Bağlanma Skalası’’ kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Zeynep Kâmil Kadın ve Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde takipli olan veya muayene amaçlı gelen, 18 hafta ve üzerinde gebelik haftasında daha önce doğmuş ve yaşayan bir çocuk sahibi olmayıp ilk bebeklerini bekleyen gönüllü 350 anne ve baba adayı (175 anne ve 175 baba adayı) oluşturmaktadır. Çalışma grubundan elde edilen veriler, istatistiksel analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; hem anne ve hem de baba adaylarının çocuk gelişimi bilgisinin düşük, fetal bağlanma düzeylerinin ise yüksek düzeyde olduğu, anne adaylarının çocuk gelişimi bilgisi ve fetal bağlanma düzeyinin baba adaylarının çocuk gelişimi bilgisi ve fetal bağlanma düzeyinden yüksek olduğunu görülmüştür. Ek olarak anne ve baba adaylarının fetal bağlanma düzeylerinin; anne adaylarının çocuk gelişimi bilgisi ve fetal bağlanma düzeylerinin birbirlerini karşılıklı olarak pozitif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ilgili literatür doğrultusunda tartışılmış ve araştırmanın sonuçlarına paralel olarak öneriler sunulmuştur. Bu çalışmanın daha önce çocuk sahibi olmayıp ilk kez anne olacak gebelerin çocuk gelişimi bilgisi ve fetal bağlanma düzeylerinin birbirini etkilediği konusunda alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-01-19T12:07:20Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record