Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIşıkhan, Vedat
dc.contributor.authorPourakbarianniaz, Mohammadreza
dc.date.accessioned2023-07-10T07:11:37Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-08
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33574
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a model for determining the social work needs, to prevent technology addiction, to meet the unmet needs of children in the coping and recovery process and social support programming for technology-dependent children (internet, social networks, etc.). For this purpose, in-depth interviews were conducted with a total of 14 participants, 3 of whom are addicted to technology (internet, social networks, etc.), 6 children are in the risk group and 5 children are in the threshold group. It has been tried to develop a model for the determination of the social work needs of students with technology (internet, social networks, etc.) addiction and to meet those needs, and a research has been carried out in order to examine the issues that children need (or needs that they are not even aware of) from a social work perspective and discipline, it is designed in a qualitative structure. The data obtained from the interviews; It has been analyzed over nine main themes: “Individual Counseling and Information Requirements of Technology Addicted Children”, Needs that may be encountered by their “Families”, “Friends”, “School”, “NGOs” and “the State”, “Social Policies and Social Services for Technology Addicted Children”, “Technology Addicted Children and foreignness” and “Technology Addicted Children and Covid-19 Pandemic”. As a result of the research, in meeting the needs of children with technology addiction, it has been determined that there are deficiencies in the services provided by the "family", "school", "friends", "NGO’s" and "state" and they are insufficient. In addition, children addicted to technology in the conditions of being abroad and continuing their education (abroad) and in a time of crisis such as Covid-19 may face different difficult conditions and these needs must be met by themselves, social workers and others (family, school, friends, NGO’s and State). Children with technology addiction stated that they have needs (social service needs) and their demands for the planning of services for their needs. In line with these demands and suggestions, the research was concluded with the recommendations of social work in pre-addiction, addiction process and post-addiction processes for children with technology addiction.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSosyal hizmet
dc.subjectTeknoloji bağımlılığı
dc.subjectİnternet bağımlılığı
dc.subjectÇocuklarda bağımlılık
dc.subjectÇocuklarla sosyal hizmet
dc.subjectYabancı öğrenci çocuklar
dc.subjectCovid-19 Pandemisi
dc.titleTeknoloji Bağımlısı Olan Çocukların Sosyal Hizmet Gereksinimleri (Ankara – 22 Behmen İran Okulu Örneği)tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı teknolojiye (internet, sosyal ağlar vs.) bağımlı çocukların sosyal hizmet gereksinimlerinin belirlenmesi, sosyal destek ve çocukların teknoloji bağımlılığını önleme, baş etme ve kurtulma sürecinde karşılanmamış ihtiyaçlarının giderilmesi için bir model geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda, teknoloji (internet, sosyal ağlar vs.) bağımlılığı olan öğrencilerden 3 çocuk bağımlı, 6 çocuk risk grubu içerisinde ve eşik grubunda da 5 çocuk olmak üzere toplam 14 katılımcı ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Teknoloji (internet, sosyal ağlar vs.) bağımlılığı olan öğrencilerin sosyal hizmet gereksinimlerinin tespiti için ve o gereksinimleri karşılamak için model geliştirmeye çalışılmıştır ve onların ihtiyaç duydukları (veya kendileri farkında bile olmadıkları gereksinimler) konuları ayrıntılı bir şekilde sosyal hizmet perspektifinden ve disiplinine uygun irdeleyebilme açısından araştırma nitel bir yapıda tasarlanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler; Teknoloji Bağımlısı Çocukların Bireysel Danışmanlık ve Bilgilendirme Gereksinimleri, Aileleri, Arkadaşları, Okul, STK’lar ve Devlet Tarafından Karşılaşabilecek Gereksinimleri, Teknoloji Bağımlısı Çocuklara Yönelik Sosyal Politikalar ve Sosyal Hizmet, Teknoloji Bağımlısı Çocuklar ve Yabancılık ve Teknoloji Bağımlısı Çocuklar ve Covid-19 Pandemisi olmak üzere dokuz ana tema üzerinden analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, teknoloji bağımlılığı olan çocukların ihtiyaçlarının giderilmesinde aile, okul, arkadaş, STK’lar ve devlet tarafından sunulan hizmetlerin yetersiz kalması ile birlikte kamu tarafından sunulan sosyal hizmet uygulamaları konusunda eksiklikler bulunduğu saptanmıştır. Ayrıca teknoloji bağımlısı çocuklar yurtdışında bulunma ve eğitime devam etme durumunda (yabancılık) ve covid-19 gibi kriz döneminde farklı zor durumlar ile karşı karşıya kalabilir ve bu gereksinimleri kendisi, sosyal hizmet uzmlanları ve diğerleri (aile, okul, arkadaş, STK’lar ve devlet) tarafından karşılanması gerekmektedir. Teknoloji bağımlılığı olan çocuklar, ihtiyaçları (sosyal hizmet gereksinimleri) olduğunu ve ihtiyaçlarına yönelik hizmetlerin planlanması yönündeki taleplerini dile getirmiştir. Araştırma, bu talep ve öneriler doğrultusunda sosyal hizmetin teknoloji bağımlılığı olan çocuklarda bağımlılık öncesi, bağımlılık süreci ve bağımlılık sonrası süreçlerinde önerileri ile sonlandırılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyal Hizmettr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-10T07:11:37Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster