Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHimmetoğlu, Selçuk
dc.contributor.authorŞahin, Günce
dc.date.accessioned2023-06-05T11:30:16Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-09-22
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33281
dc.description.abstractVehicle crash safety is an important field in vehicle design. There are customer-oriented or regulatory vehicle crash tests made to measure the crash safety of vehicles. In the frontal crash tests conducted by the US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), vehicles hit the full-width rigid barrier (FWRB) at constant speed (56 km/h) and the safety levels of the vehicles are measured with the data obtained with the help of sensors. Although these tests give an idea about vehicle safety, they cannot fully test real-world collisions due to the problem called incompatibility. For this reason, in this thesis, the incompatibility problem is investigated by modeling head-on frontal collisions. For this purpose, 52 vehicles with different characteristics produced between 2011 and 2018 are selected among the vehicle crash test data available on NHTSA's website. The loading and unloading stiffnesses of the front structural elements of these vehicles are estimated with a linear approximation, then a lumped-mass model is constructed for frontal head-on collisions and all possible collisions of the selected vehicles are simulated with the help of a computer software. By comparing these data with the full-width rigid barrier (FWRB) frontal impact tests, it is aimed to have an idea about the level of the incompatibility problem between vehicles. Thanks to the model used in this study, the necessary data for the initial design of vehicle safety systems can be easily obtained with a cheaper solution than real crash tests, and different test conditions can be easily tested in the computer environment.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTam genişlikte sert bariyer testitr_TR
dc.subjectKafa-kafaya önden çarpışmalartr_TR
dc.subjectToplu kütleli araç modelitr_TR
dc.subjectAraç uyumsuzluğutr_TR
dc.subjectÇarpışma güvenliğitr_TR
dc.subjectFull-width rigid barrier testtr_TR
dc.subjectHead-on frontal collisionstr_TR
dc.subjectLumped-mass vehicle modeltr_TR
dc.subjectVehicle incompatibilitytr_TR
dc.subjectCrash safetytr_TR
dc.titleAn Investigation of Compatibility For The Passenger Car Fleet In Head-On Frontal Collisionstr_TR
dc.title.alternativeÖnden Kafa Kafaya Çarpışmalarda Binek Araç Filosunun Uyumluluğunun Araştırılması
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraç çarpışma güvenliği araç tasarımında önemli bir alandır. Araçların çarpışma güvenliğini ölçmek için müşteri odaklı ya da yasal zorunluluklar nedeniyle yapılan araç çarpışma testleri vardır. ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) tarafından yapılan önden çarpışma testlerinde araçlar sabit hızla tam genişlikte sert bariyere çarpmakta ve sensörler yardımıyla elde edilen verilerle araçların güvenlik seviyeleri ölçülmektedir. Bu testler araç güvenliği hakkında bir fikir verse de gerçek dünyada yapılan kazaları uyumsuzluk sorunu olarak adlandırılan sorun nedeniyle tam olarak test edememektedir. Bu nedenle bu tezde kafa kafaya önden çarpmaların modellenerek uyumsuzluk sorunu incelenmiştir. Bunun için NHTSA'nın internet sitesi üzerinden erişme açık olan araç çarpışma verileri arasından 2011-2018 yılları arasında üretilmiş farklı özelliklere sahip 52 araç seçilmiştir. Bu araçların ön yapısal elemanlarının yükleme ve boşalma sertlikleri doğrusal yaklaşımla tahmin edilmiş, daha sonra ise önden kafa kafaya çarpma için toplu-kütle modeli oluşturulup seçilen araçların olası tüm çarpışmaları bilgisayar programı yardımıyla simüle edilmiştir. Bu veriler FWRB testleriyle karşılaştırılarak araçların uyumsuzluk sorununun seviyesi hakkında fikir sahibi olmak amaçlanmıştır. Bu çalışmada kullanılan model sayesinde, gerçek çarpışma testlerinden daha ucuz bir çözümle araç güvenlik sistemlerinin başlangıç tasarımı için gerekli veriler kolayca elde edilebilecek ve farklı test koşulları bilgisayar ortamında kolayca test edilebilecektir.tr_TR
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-06-05T11:30:16Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster