Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzbek Akıman, Özge
dc.contributor.authorFideli, Büşra
dc.date.accessioned2023-05-29T11:13:51Z
dc.date.issued2023-05-23
dc.date.submitted2023-04-24
dc.identifier.citationFideli, Büşra. African American Female Subjectivity, Class and Colorism in the Works of Jessie R. Fauset. Master’s Thesis, Ankara, 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33245
dc.description.abstractCentered around the notions of double consciousness, passing, colorism and social class, this thesis examines Jessie R. Fauset’s There Is Confusion (1924), Plum Bun: A Novel Without a Moral (1929), The Chinaberry Tree: A Novel of American Life (1931) and Comedy: American Style (1933), as works shedding light on distinctive African American women figures of the Harlem Renaissance. Theorized by W.E.B. Du Bois, double consciousness is considered as an experience of “twoness,” which refers to the internal conflict of African Americans between the identities of “African” and “American.” As an oppressed people, African Americans are conditioned to see themselves from the eyes of the white society. In the case of African American women, the damaged sense of self becomes even more problematic because of racial and sexual discrimination. Some of the experiences peculiar to the mixed-heritage middle class women were passing, colorism and social inequality. Harlem Renaissance provided women artists with a chance to express themselves and explore their subjectivity. Fauset has long been dismissed as being imitative of white, upper-middle class values in her works. Going against this negative reception of her fiction, this thesis studies the nuanced subjectivities of her female characters, focusing on their self-realization as fully-developed individuals, artists and activists, who are able to transcend the colorism and the upper-class emulation of the period. Much as the process is agonizing, the experiences of double consciousness and passing prove themselves as supporting elements in the formation of one’s self in the end. Therefore, the use of these concepts enriches the creation of Black female subjectivity in the Harlem Renaissance. Their experiences lend color to the constitution or denial of the intersectionality of race, social status and gender convictions.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDouble Consciousnesstr_TR
dc.subjectPassingtr_TR
dc.subjectColorismtr_TR
dc.subjectSocial Classtr_TR
dc.subjectBlack Female Subjectivitytr_TR
dc.subjectJessie Redmon Fausettr_TR
dc.subject.lcshAmerika edebiyatıtr_TR
dc.titleAfrican American Female Subjectivity, Class and Colorism in the Works of Jessie R. Fausettr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez, Jessie R. Fauset’in There Is Confusion (1924), Plum Bun: A Novel Without a Moral (1929), The Chinaberry Tree: A Novel of American Life (1931) and Comedy: American Style (1933) adlı eserlerinde yansıtılan Afrikalı Amerikalı kadın deneyimini Harlem Rönesans döneminin çift bilinçlilik, beyaz kimliğe geçiş, renkçilik ve toplumsal sınıf kavramları çerçevesinde incemektedir. W.E.B. Du Bois tarafından kuramlaştırılmış olan çift bilinçlilik, Afrikalı Amerikalıların “Afrikalı” ve “Amerikalı” kimliklerinin arasında yaşadığı iç çatışmayı ifade eden “ikilik” deneyimi olarak nitelendirilir. Afrikalı Amerikalılar baskılanarak beyaz toplum tarafından “insandışılaştırma” gibi muamelelere maruz kalmış ve kendilerini baskıcı beyaz toplumun gözünden görmeye mecbur bırakılmışlardır. Beyaz toplum tarafından ırkçı ayrımcılığa ve siyahi erkekler tarafından da cinsiyet ayrımcılığına uğrayan siyahi kadınlar, zarar görmüş benlik algısını daha yoğun deneyimlemişlerdir. Harlem Rönesans dönemi, siyahi kadın aydınlar için kendilerini ifade etmekte ve öznelliklerini keşfetmekte bir dönüm noktası olmuştur. Bu sanatçılardan biri olan Fauset, her ne kadar beyaz dünyaya özenme ve üst sınıf savunuculuğu yapmakla eleştirilse de, eserlerinde kendini gerçekleştirme mücadelesinde olan ve sonunda renkçilik ve sınıfçılık gibi engelleri aşan kadın bireyleri, sanatçıları ve aktivistleri resmeder. Kendini gerçekleştirme süreci beraberinde siyahi kadın öznelliğinin oluşumunu getirir. Bu tez, bu sürecin ve temaların Jessie R. Fauset’in eserlerinde nasıl ele alındığını incelemektedir. Fauset’in eserleri aynı zamanda Afrikalı Amerikalı edebi geleneğinin ve ortak kimliğinin anlaşılmasında oldukça önemlidir. Çift bilinçlilik ve beyaz kimliğe geçiş gibi deneyimler siyahilerin kendi kimliklerini yeniden inşa etme süreçlerinde engelleyici faktörler olarak görünse de, aslında destekleyici olmuşlardır. Bu bağlamda, Afrikalı Amerikalı kadınların bakış açısıyla ortaya konan Harlem Rönesansı eserlerindeki deneyimler çift bilinçlilik kavramının anlaşılmasına ışık tutar ve kadın öznelliğinin kazanılmasını yansıtır.tr_TR
dc.contributor.departmentAmerikan Kültürü ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-05-29T11:13:51Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster