Show simple item record

dc.contributor.advisorLivanelioğlu, Ayşe
dc.contributor.authorYazıcı, Meltem
dc.date.accessioned2017-03-27T14:03:23Z
dc.date.available2017-03-27T14:03:23Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.citationYAZICI M., Hemiparetik Serebral Palsili Çocuklarda Robotik Yürüme Eğitiminin Etkilerinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Programı Doktora Tezi, Ankara, 2017.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3306
dc.description.abstractThis study investigates the effects of robotic walking rehabilitation on walking, balance and motor functions in children with hemiparetic cerebral palsy. Twenty-four children between ages 5-12 years who regularly attend physical therapy and rehabilitation (PTR) program 3 times a week are included in the study. The children from families who accepted the robotic training (n=12) form the study group while others (n=12) form the control group. All children participated PTR program 3 times a week during 12 week whereas the children in the study group also attended walking training with 30X3 dk/hf Innowalk Pro. Walking of the children were measured with dynamic pedobarograph, oxygenation of the vastus lateralis muscle, peripheral oxygen saturation and change in heart rhythm were measured with near infrared spectroscopy during rest and exercise. Moreover, children were evaluated with stopping times on one-foot test, gross motor function test, pediatric balance test, 10 m-6 mins walking test, lower extremity functional muscular test and functional assessment questionnaire-walking scale test. All evaluations were repeated before and after treatment and 3 months after from the treatment for both groups. The test results were similar for both groups of children prior to treatment(p<0,05). After treatment, dynamic foot angle decreased, speed and endurance of walking and peripheric O2 saturation increased, balance abilities and functional performance evaluations are improved comparing pre treatment (p<0,05). Improvements in balance and functional performance were generally preserved after 3 months (p<0,05). An increase is found in 6 min walking distance, partially in gross motor functions and functional muscle strength (p<0,05) in control group, however, those abilities were not preserved after the treatment (p>0,05). As a result, usage of robotic rehabilitation in improving walking speed and endurance, balance and functional abilities of children with spastic hemiparetic cerebral palsy has shown.en
dc.description.tableofcontentsONAY SAYFASI iii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iv ETİK BEYAN v TEŞEKKÜR vi ÖZET vii ABSTRACT viii İÇİNDEKİLER ix SİMGELER ve KISALTMALAR xi ŞEKİLLER xiii TABLOLAR xiv 1. GİRİŞ 1 2. GENEL BİLGİLER 3 2.1.Motor Sisteme Genel Bakış 3 2.2.Motor Kontrol ve Gelişim Teorileri 3 2.2.1. Dinamik Sistem Teorisi 4 2.2.2. Ekolojik Teori 4 2.2.3. Motor Programlama Teorisi 5 2.2.4. Nöranal Grup Seçim Teorisi 5 2.3.Mobilitenin, Lokomasyonun Gelişimi 5 2.4.Serebral Palsi 7 2.4.1. Serebral Palsi Tanımı 7 2.4.2. Serebral Palsi Sınıflandırması 8 2.5.Spastik Tip SP 10 2.6.Unilateral Serebral Palsi (U-SP)/ Hemiparetik Serebral Palsi (hSP) 11 2.7.Hemiparetik Serebral Palsili Çocuklarda Yürüme ve Denge 13 2.8.Yürüyüşün Genel Özellikleri 14 2.8.1. Yürüyüşün Zaman ve Mesafe Karakteristikleri 16 2.9.Hemiparetik SP'de görülen Yürüme Bozuklukları 16 2.10.Yürüyüş ve Denge Bozukluklarının Rehabilitasyonu 17 2.10.1.Geleneksel Tedavi yöntemleri 18 2.10.2. Nörofasilitasyon Yöntemleri 20 2.10.3. SP’de Destekleyici Yaklaşımlar 21 2.10.4. Teknoloji Destekli Uygulamalar ve Robotik Rehabilitasyon 22 3. BİREYLER VE YÖNTEM..... 25 3.1.Bireyler 25 3.2. Yöntem 27 3.2.1. Çalışma Dizaynı 27 3.2.2. Tedavi Uygulamaları 28 3.2.3. Değerlendirme Yöntemleri 31 3.3. İstatistiksel Analiz 45 4. BULGULAR 46 4.1.Çocukların Demografik Özellikleri 46 4.2.Araştırma Bulguları 47 4.2.1. Grupların Tedavi Öncesindeki Bulgularının Karşılaştırılması 47 4.2.2.Grupların Tedavi Öncesi ve Sonrası Değerlendirmelerinin Karşılaştırılması 47 4.2.3.Gruplarda Tedavi Etkinliğinin Tedavi Sonrası ve Tedaviden 3 Ay Sonra Karşılaştırılması 51 5. TARTIŞMA 55 6. SONUÇ ve ÖNERİLER 65 7. KAYNAKLAR 67 8. EKLER EK -1: Tez Çalışması ile İlgili Etik Kurul İzinleri EK-2: Tez Çalışması ile İlgili Bildiriler, Yayınlar EK-3: Tez Çalışması İle İlgili Değerlendirme Formları 9. ÖZGEÇMİŞtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectHemiparetik serebral palsitr_TR
dc.subjectYürüyüş hızıtr_TR
dc.subjectYürüyüş enduransıtr_TR
dc.titleHemiparetik Serebral Palsili Çocuklarda Robotik Yürüme Eğitiminin Etkilerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma robotik yürüme rehabilitasyonun hemiparetik serebral palsili çocukların yürüyüşü, dengesi ve motor fonksiyonları üzerine etkisini araştırmaktadır. Çalışmaya düzenli olarak haftada 3 kez fizyoterapi ve rehabilitasyon (FTR) programına devam eden 5-12 yaş arasındaki 24 çocuk dahil edildi. Robotik eğitime katılmayı kabul eden ailelerin çocukları çalışma grubunu (n=12), diğer çocuklar (n=12) ise kontrol grubunu oluşturdu. Tüm çocuklar 12 hafta boyunca haftada 3 kez FTR programına katılırken, çalışma grubundaki çocuklar ayrıca 30X3 dk/hf Innowalk Pro ile yürüme eğitimine katıldılar. Çocukların dinamik pedobarograf ile yürüyüşleri, istirahat ve egzersiz sırasında vastus lateralis kasının oksijenasyonu, periferal oksijen saturasyonu ve kalp hızındaki değişim near infrared spektroskopi ile değerlendirildi. Ayrıca çocuklar tek ayak üstünde durma süresi, pediatrik denge testi, 10 m ve 6 dk'lık yürüme testi, kaba motor fonksiyon ölçümü, alt ekstremite fonksiyonel kas testi ve fonksiyonel değerlendirme anketi-yürüme skalası ile değerlendirildi. Tüm değerlendirmeler tedavi öncesinde, tedavi sonrasında ve tedavi tamamlandıktan 3 ay sonra her iki gruba tekrarlandı. Her iki gruptaki çocukların tedavi öncesi değerlendirmeleri benzerdi (p<0,05). Tedavi sonrası çalışma grubunda dinamik ayak açısının azaldığı, yürüme hız ve enduransının arttığı, denge becerilerinin ve fonksiyonel performanslarının geliştiği ve periferik O2 saturasyonunda artış olduğu görüldü (p<0,05). Bu gelişimlerin tedavi tamamlandıktan 3 ay sonra da denge ve fonksiyonel performans becerilerinde korunduğu bulundu (p<0,05). Kontrol grubunda ise 6 dk yürüme mesafesinde, kısmen kaba motor fonksiyonel beceriler ve fonksiyonel kas gücünde artış olduğu (p<0,05) ancak kazanılan becerilerin tedavi tamamlandıktan sonra korunmadığı görüldü (p>0,05). Sonuç olarak; hemiparetik serebral palsili çocukların yürüyüş hız ve enduranslarının, denge ve fonksiyonel becerilerinin geliştirilmesinde robotik rehabilitasyonun kullanılabileceği gösterilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record