Hofstede’in Ulusal Kültür Boyutları Modeli ve Ak Parti Seçim Beyannamelerinin Kültür Boyutları Modeli Bakımından Analizi
Özet
The number of definitions for culture are totally large, and we want to get involved with in Geert Hofstede’s definition which is “The collective pogramming of the mind that distinguishes one group or category of people from another.” He stresses to culture as a collective not invidual, attribution. And also he mentioned in this definiton culture is not directly visible but manifested in behaviors by the all structures of the society like social, political and economical organizatons. The organizations have a large scale of benefit groups as employers, providers, and as societies and the leaders. According to the most widely accepted name for the studies on classification of culture of the community is Geert Hofstede’s cultural dimensions. Geert Hofstede’s power distance dimension, uncertainity-avoidance dimension, collective behavior-individualism dimensions, masculinity-feminity (mannishness-womanliness) dimensions, long term- short term orientation dimension, indulgence versus restrain dimension are the verbal and visual classification of Geert Hofstede’s Six Cultural Dimension. Hofstede conducted an empirical study that shows comprehensive structure of cultures by using values.The main purpose of the study was to analyze the use of these cultural codes in each political election declaration of the AK Party, which is on the leadership of Mr. Recep Tayyip ERDOĞAN, by using MAXQDA 11 programme for the qualitative analysis. Code matrix browser, Code relations browser, MaxMaps one-code model were correlated in terms of power distance dimension, uncertainity avoidance dimension, collective behavior-individualism dimensions, masculinity- feminity ( mannishness-womanliness ) dimensions, long term- short term orientation dimension, indulgence versus restrain dimension for the explanation of AK Party’s ( Justice and Develeopment Party ) 14 years old beyond controversy sucess in Turkey.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/3225Koleksiyonlar
Künye
Acuner, T., & İlhan, T. (2002, Mayıs 23-25). 21. Yüzyılda Yönetim Anlayışı ve Türk Yöneticilerin Bakış Açısı. 10. Ulusal Yönetim Organizasyon Kongresi Bildirim Kitabı , s. 3-19. Adler, N. J., & Gundersen, A. (2002). International Dimensions of Organizatinal Behavior. U.S.A.: Thomson South Western. Akarsu, B. (1975). Felsefe Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Akgün, B. (2002). Türkiye'de Seçmen Davranışı, Partiler Sistemi ve Siyasal Güven. Ankara: Nobel Yayınları. Akgün, B. Türkiye'de Seçmen Davranışının Ekonomi Politik'i Üzerine Bir Model Denemesi. 12.05.2007 tarihinde : http://www.libertedownload.com: http://www.libertedownload.com/LD/arsiv/14/06-birol-akgun-turkiye'de-secmen- davranisinin-ekonomi-politik'i-uzerine-bir-model-denemesi.pdf adresinden alınmıştır Akıner, İ., & Esin, N. (2014). Türk İnşaat Sektöründe Kültür ve Kültürel Farklılıklar. İstanbul: İ.T.Ü. Almond, G. A., & Verba, S. (1963). The Civic Culture. Princeton: Princeton University Press. Almond, G. (2008). Political Culture and Political Socialization. G. Almond, G. B. Powell, K. Strom, & R. J. Dalton içinde, Comparative Politics Today: A World View (s. 43-60). New York: Pearson. Atılgan, G., & Aytekin, E. A. (2012). Siyaset Bilimi: Kavramlar, İdeolojiler, Disiplinlerarası İlişkiler. İstanbul: Yordam Kitap. Aykaç, B., Durgun, Ş., & Yayman, H. (2003). Türkiye'de Kamu Yönetimi. Ankara: Yargı Yayınevi. Baldwin, J. R. (2014, 05 22). Theory and Research in Intercultural Communication. 23. 08.2016 tarihinde http://my.ilstu.edu/~jrbaldw/372/Values.htm adresinden alındı Bayrak, S. (2003). Türk İmalat İşletmelerinin İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluğa Yönelik Tutumları. 11.Ulusal Yönetim Organizasyon Kongresi (s. 117-129). Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayın No:57. Bilgin, V.(2014).Türkiye'de Değişim Dinamikleri: Köylülükten Çıkış Yolları, Ankara: Binyıl Yayınevi Bohannan, P. (1963). Social Antropology. U.S.A: Rinehart & Winston. Bowles., D. (2013). Culture Presentation. 23.08.2016 tarihinde : http://slideplayer.com/slide/6376889/adresinden alınmıştır Braudel, F. (1958). La longue dure. Annales:conomies, socits, civilisations , 725-753. Charles Hampden-Turner, F. T. (1998). Riding The Waves of Culture: Understanding Diversity in Global Business. U.S.A.: McGraw-Hill. ChineseCultureConnection. (1977). Chinese values and the search for culture-free dimensions of culture. Journal of Cross-Cultural Psychology , 143-164. Clark, T. (1990). International marketing and national character: A review and proposal for an integrative theory. Journal of Marketing , 66-79. Cömert, P. (2015). Markaların Global Pazarlama Stratejilerinde Kültürün Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yüksek Lisans Programı, İstanbul. Çaha, Ö. (2008). Türkiye'de Seçmen Davranışı ve Siyasal Partiler. Ankara: Orion. Çam, E. (1987). Siyaset Bilimine Giriş. İstanbul: Der Yayınları. Dedeoğlu, A. A. (2002). Tüketici Davranışları Alanında Kalitatif Araştırmaların Önemi ve Multidisipliner Yaklaşımlar. D.E.Ü.İ.İ.B.F , 17 (2), 75-92. Demirel, H. G., & Kişman, Z. A. (2014). Kültürler Arası Liderlik. Turkish Studies , 9 (5), 689-705. Demirtaş, H. A. (2003). Sosyal Kimlik Kuramı, Temel Kavram ve Varsayımlar. İletişim Araştırmaları Dergisi , 1 (1), 123-144. Dicle, Ü., Dicle, A., Göl, S., & Kunday, Ö. (2001, Mayıs 24-26). Farklı Kültürlerde Yöneticilerin İşe İlişkin Değer Sistemleri Üzerine Karşılatırmalı Bir Araştırma: Singapur Örneği. 9. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler , s. 109- 134. Dilber, F. (2012). Siyasal Toplumsallaşmada Seçmenlerin Siyasal Tercihine Sosyal Unsurların Etkisi; Karaman İli Seçmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması. Akademik Bakış Dergisi (32), 1-19. Dinçer, Z. T. (2011). Çok Kültürlü Toplumlarda İletişim: Divriği Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (1), 186-204. Dooney, P. M., Cannon, J. P., & Mullen, M. R. (1998). Understanding The Influence of National Culture on the Development of Trust. Academy of Management Review , 601-620. Dooney, P., Cannon, J., & Mullen, M. (1998). Understanding the Influence of National Culture on the development of trust. The Academy of Management Review , s. 601-620. Duijker, H. C., & Frijda, N. H. (1960). National character and national stereotypes. Amsterdam: North-Holland Publishing Company. Eraslan, L. (2004). Liderlik Olgusunun Tarihsel Evrimi, Temel Kavramlar ve Yeni Liderlik Paradigmasının Analizi. Sayı 162 . Milli Eğitim Dergisi. Ercins, G. (2007). Türkiye'de Sosyo-Ekonomik Faktörlere Bağlı Olarak Değişen Seçmen Davranışı. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi , 8 (2), 25-40. Ercins, G. (2012). Türkiye'nin Demokratikleşmesinde Toplumsal Sorun Alanları. Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 79-102. Erdem, F. (1996). İşletme Kültürü. Ankara: F. Nauman Vakfı ve Akdeniz Üniversitesi Yayını. Erdoğan, İ. (1998). SPSS Örnekleriyle Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri. Ankara: Emel Matbaası. Erkenekli, M. (2012). Kültürel Değer Çalışmalarında Yöntem ve Sosyolojik Araştırmalar için Bir Model Önerisi. Dumlupınar Üiversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (33), 221-230. Erol, M. (1999). Sosyal Farklılaşma ve Sosyal Karşılaşma. Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , 27 (1), 179-191. Erol, M. (2003). Toplumun Tabakalı ve Olasılıklı Yapısı. Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , 27 (1), 27-58. Eser, Y. (2011). 2011 Türkiye Dünya Değerler Anketi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi. Esmer, Y. (2002). At the ballot box: Determinants of voting behaviour in Turkey. Y. Esmer, & S. Sayarı (Dü) içinde, Politics, Parties and Elections in Turkey (s. 91- 114). Lynn Reiner. Gardner Lindzay, E. A. (1969). The Handbook of Social Psychology. U.S.A: Addison- Wesley Publishing Company. Gee, J. P. (2010). An İntroduction to Discourse Analysis: Theory and Method. New York, Madison Ave, USA: Taylor& Francis e-Library. Giddens, A. (1979). Central Problems in Social Theory. London: Macmillan. Gökçe, O. (2006). İçerik Analizi Kuramsal ve Pratik Bilgiler. Ankara: Siyasal Kitabevi. Gökçe, O., Akgün, B., & Karaçor, S. (2002). 3 Kasım Seçimlerinin Anatomisi: Türk Siyasetinde Süreklilik Ve Değişim. Selçuk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi (4), 1-44. Güllüpınar, H. (2010). Siyasal İletişim ve Aday İmajı. Konya: Eğitim Akademi Yayınları. Herkskovits, M. J. (1964). Cylde Kay Maben Kluckhohn. National Academy of Science, Washington D.C. Heywood, A. (2007). Siyasi ideolojiler. Ankara: Adres Yayınları. Hodder, I. (2002). The Interpretation of Documents and Material Culture. D. Weinberg içinde, Qualitative Research Methods (s. 266-279). Oxford: Blackwell Publications. Hofstde, G., & Hofstede, G. J. (2005). Cultures and Organizatins: Software of Mind. U.S.A: McGrawHill. Hofstede, G. (1997). Cultures and Organizations: Software of the Mind. New York: McGraw-Hill Professional. Hofstede, G. (1984). Culture's Consequences: Comparing Values Behaviours, Instutions and Organizations Across Nations. London: Sage Publications. Hofstede, G. (2001). Culture's Consequences: Comparing Values, Behaviors, Instituions and Organizations Across Nations. Beverly Hills: Sage Publications. Hofstede, G. (1980). Culture's Consequences: International Differences In Work- Related Values. California: Sage Publications. Hofstede, G. (2011, 1 12). Dimensionalizing Cultures: The Hofstede Model in Context. 21.08.2016 tarihinde : Online Readings in Psychol Acuner, T., & İlhan, T. (2002, Mayıs 23-25). 21. Yüzyılda Yönetim Anlayışı ve Türk Yöneticilerin Bakış Açısı. 10. Ulusal Yönetim Organizasyon Kongresi Bildirim Kitabı , s. 3-19. Adler, N. J., & Gundersen, A. (2002). International Dimensions of Organizatinal Behavior. U.S.A.: Thomson South Western. Akarsu, B. (1975). Felsefe Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Akgün, B. (2002). Türkiye'de Seçmen Davranışı, Partiler Sistemi ve Siyasal Güven. Ankara: Nobel Yayınları. Akgün, B. Türkiye'de Seçmen Davranışının Ekonomi Politik'i Üzerine Bir Model Denemesi. 12.05.2007 tarihinde : http://www.libertedownload.com: http://www.libertedownload.com/LD/arsiv/14/06-birol-akgun-turkiye'de-secmen- davranisinin-ekonomi-politik'i-uzerine-bir-model-denemesi.pdf adresinden alınmıştır Akıner, İ., & Esin, N. (2014). Türk İnşaat Sektöründe Kültür ve Kültürel Farklılıklar. İstanbul: İ.T.Ü. Almond, G. A., & Verba, S. (1963). The Civic Culture. Princeton: Princeton University Press. Almond, G. (2008). Political Culture and Political Socialization. G. Almond, G. B. Powell, K. Strom, & R. J. Dalton içinde, Comparative Politics Today: A World View (s. 43-60). New York: Pearson. Atılgan, G., & Aytekin, E. A. (2012). Siyaset Bilimi: Kavramlar, İdeolojiler, Disiplinlerarası İlişkiler. İstanbul: Yordam Kitap. Aykaç, B., Durgun, Ş., & Yayman, H. (2003). Türkiye'de Kamu Yönetimi. Ankara: Yargı Yayınevi. Baldwin, J. R. (2014, 05 22). Theory and Research in Intercultural Communication. 23. 08.2016 tarihinde http://my.ilstu.edu/~jrbaldw/372/Values.htm adresinden alındı Bayrak, S. (2003). Türk İmalat İşletmelerinin İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluğa Yönelik Tutumları. 11.Ulusal Yönetim Organizasyon Kongresi (s. 117-129). Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayın No:57. Bilgin, V.(2014).Türkiye'de Değişim Dinamikleri: Köylülükten Çıkış Yolları, Ankara: Binyıl Yayınevi Bohannan, P. (1963). Social Antropology. U.S.A: Rinehart & Winston. Bowles., D. (2013). Culture Presentation. 23.08.2016 tarihinde : http://slideplayer.com/slide/6376889/adresinden alınmıştır Braudel, F. (1958). La longue dure. Annales:conomies, socits, civilisations , 725-753. Charles Hampden-Turner, F. T. (1998). Riding The Waves of Culture: Understanding Diversity in Global Business. U.S.A.: McGraw-Hill. ChineseCultureConnection. (1977). Chinese values and the search for culture-free dimensions of culture. Journal of Cross-Cultural Psychology , 143-164. Clark, T. (1990). International marketing and national character: A review and proposal for an integrative theory. Journal of Marketing , 66-79. Cömert, P. (2015). Markaların Global Pazarlama Stratejilerinde Kültürün Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yüksek Lisans Programı, İstanbul. Çaha, Ö. (2008). Türkiye'de Seçmen Davranışı ve Siyasal Partiler. Ankara: Orion. Çam, E. (1987). Siyaset Bilimine Giriş. İstanbul: Der Yayınları. Dedeoğlu, A. A. (2002). Tüketici Davranışları Alanında Kalitatif Araştırmaların Önemi ve Multidisipliner Yaklaşımlar. D.E.Ü.İ.İ.B.F , 17 (2), 75-92. Demirel, H. G., & Kişman, Z. A. (2014). Kültürler Arası Liderlik. Turkish Studies , 9 (5), 689-705. Demirtaş, H. A. (2003). Sosyal Kimlik Kuramı, Temel Kavram ve Varsayımlar. İletişim Araştırmaları Dergisi , 1 (1), 123-144. Dicle, Ü., Dicle, A., Göl, S., & Kunday, Ö. (2001, Mayıs 24-26). Farklı Kültürlerde Yöneticilerin İşe İlişkin Değer Sistemleri Üzerine Karşılatırmalı Bir Araştırma: Singapur Örneği. 9. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler , s. 109- 134. Dilber, F. (2012). Siyasal Toplumsallaşmada Seçmenlerin Siyasal Tercihine Sosyal Unsurların Etkisi; Karaman İli Seçmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması. Akademik Bakış Dergisi (32), 1-19. Dinçer, Z. T. (2011). Çok Kültürlü Toplumlarda İletişim: Divriği Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (1), 186-204. Dooney, P. M., Cannon, J. P., & Mullen, M. R. (1998). Understanding The Influence of National Culture on the Development of Trust. Academy of Management Review , 601-620. Dooney, P., Cannon, J., & Mullen, M. (1998). Understanding the Influence of National Culture on the development of trust. The Academy of Management Review , s. 601-620. Duijker, H. C., & Frijda, N. H. (1960). National character and national stereotypes. Amsterdam: North-Holland Publishing Company. Eraslan, L. (2004). Liderlik Olgusunun Tarihsel Evrimi, Temel Kavramlar ve Yeni Liderlik Paradigmasının Analizi. Sayı 162 . Milli Eğitim Dergisi. Ercins, G. (2007). Türkiye'de Sosyo-Ekonomik Faktörlere Bağlı Olarak Değişen Seçmen Davranışı. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi , 8 (2), 25-40. Ercins, G. (2012). Türkiye'nin Demokratikleşmesinde Toplumsal Sorun Alanları. Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 79-102. Erdem, F. (1996). İşletme Kültürü. Ankara: F. Nauman Vakfı ve Akdeniz Üniversitesi Yayını. Erdoğan, İ. (1998). SPSS Örnekleriyle Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri. Ankara: Emel Matbaası. Erkenekli, M. (2012). Kültürel Değer Çalışmalarında Yöntem ve Sosyolojik Araştırmalar için Bir Model Önerisi. Dumlupınar Üiversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (33), 221-230. Erol, M. (1999). Sosyal Farklılaşma ve Sosyal Karşılaşma. Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , 27 (1), 179-191. Erol, M. (2003). Toplumun Tabakalı ve Olasılıklı Yapısı. Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , 27 (1), 27-58. Eser, Y. (2011). 2011 Türkiye Dünya Değerler Anketi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi. Esmer, Y. (2002). At the ballot box: Determinants of voting behaviour in Turkey. Y. Esmer, & S. Sayarı (Dü) içinde, Politics, Parties and Elections in Turkey (s. 91- 114). Lynn Reiner. Gardner Lindzay, E. A. (1969). The Handbook of Social Psychology. U.S.A: Addison- Wesley Publishing Company. Gee, J. P. (2010). An İntroduction to Discourse Analysis: Theory and Method. New York, Madison Ave, USA: Taylor& Francis e-Library. Giddens, A. (1979). Central Problems in Social Theory. London: Macmillan. Gökçe, O. (2006). İçerik Analizi Kuramsal ve Pratik Bilgiler. Ankara: Siyasal Kitabevi. Gökçe, O., Akgün, B., & Karaçor, S. (2002). 3 Kasım Seçimlerinin Anatomisi: Türk Siyasetinde Süreklilik Ve Değişim. Selçuk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi (4), 1-44. Güllüpınar, H. (2010). Siyasal İletişim ve Aday İmajı. Konya: Eğitim Akademi Yayınları. Herkskovits, M. J. (1964). Cylde Kay Maben Kluckhohn. National Academy of Science, Washington D.C. Heywood, A. (2007). Siyasi ideolojiler. Ankara: Adres Yayınları. Hodder, I. (2002). The Interpretation of Documents and Material Culture. D. Weinberg içinde, Qualitative Research Methods (s. 266-279). Oxford: Blackwell Publications. Hofstde, G., & Hofstede, G. J. (2005). Cultures and Organizatins: Software of Mind. U.S.A: McGrawHill. Hofstede, G. (1997). Cultures and Organizations: Software of the Mind. New York: McGraw-Hill Professional. Hofstede, G. (1984). Culture's Consequences: Comparing Values Behaviours, Instutions and Organizations Across Nations. London: Sage Publications. Hofstede, G. (2001). Culture's Consequences: Comparing Values, Behaviors, Instituions and Organizations Across Nations. Beverly Hills: Sage Publications. Hofstede, G. (1980). Culture's Consequences: International Differences In Work- Related Values. California: Sage Publications. Hofstede, G. (2011, 1 12). Dimensionalizing Cultures: The Hofstede Model in Context. 21.08.2016 tarihinde : Online Readings in Psychology and Culture: http://dx.doi.org/10.9707/2307-0919.1014 adresinden alındı Hofstede, G. (2011, 01 12). Dimensionalizing Cultures: The Hofstede Model İn Context. 21.08.2016 tarihinde : http://dx.doi.org/10.9707/2307-0919.1014 adresinden alındı Hofstede, G. (1998). Masculinity and Femininity: The Taboo Dimension of National Cultures . California: Sage Publications. Hofstede, G. (2015, November 25). The Hofstede Center: Strategy-Culture-Change. 23.08.2016 tarihinde : http://geert-hofstede.com/turkey.html adresinden alınmıştır Hofstede, G., & Bond, M. H. (1988). The Confucius Connection: From Cultural Roots to Economic Growth. 23.08.2016 tarihinde : http://connection.ebscohost.com/c/articles/4640478/confucius-connection-from- cultural-roots-economic-growth adresinden alınmıştır Hofstede, G., & Hofstede, J. G. (2005). Cultures and Organizations: Software of th Mind, Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. New York: McGraw-Hill Professional. Hofstede, G., & McCrae, R. R. (2004, 02). Personality and Culture Revisited: Linking Traits and Dimensions of Culture. Cross Cultural Research , 38 (1), s. 52-88. Hofstede, G., Hofstede, J. G., & Minkov, M. (2010). Cultures and Organizations: Software of the Mind, Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. New York: McGraw- Hill Professional. Hosftede, G. (2010). What about Turkey ? 29. 08. 2016 tarihinde : https://geert- hofstede.com/turkey.html adresinden alındı Huntington, S. P., & Dominquez, J. I. (1995). Siyasal Gelişme. (E. Özbudun, Çev.) Ankara: Siyasi İlimler Derneği Yayınları. İlbars, Z. (1992). Kültür ve Stres. Kriz Dergisi , 177-179. İlter, T. (1977). Siyasal Sistem ve Siyasal Davranış. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Yayınları. Inglehart, R. F. (2008). Changing values among western publics from 1970 to 2006. West European Politics , 130-146. Inglehart, R. F. (1997). Modernization and Postmodernization: Cultural, Economic and Political Change in 43 Societies. Princeton: Princeton University Press. Inglehart, R. F., & Welzel, C. (2008). 25.08.2016 tarihinde : http://www.worldvaluessurvey.org/WVSContents.jsp?CMSID=Findings adresinden alındı Inglehart, R. F., & Welzel, C. (2015). 25.08.2016 tarihinde : http://www.worldvaluessurvey.org/WVSContents.jsp?CMSID=Findings adresinden alındı Inglehart, R. (1997). Modernization and Postmodernization: Cultural, Economic and Political Change in 43 Societies. New York: Princeton University Press. Johnston, M. (1989). Corruption and Political Culture in America: An Empirical Perspective. Publius , 19-39. K.Yin, R. (2011). Qualitive Research from Start to Finish. New York: The Guilford Press. Kalaycıoğlu, E. (2014). Local elections and the Turkish voter: looking for the determinants of party choice. South European Society and Politics , Vol.19 (4), 583-600. Kalaycıoğlu, E. (2002). The Motherland Party: The Challenge of Institutionalization in a Charismatic Leader Party. Turkish Studies , Vol.3 (1), 40-61. Kalaycıoğlu, E. (1999). The Shaping of Party Preferences in Turkey: Coping with the Post-Cold War Era. New Perspectives on Turkey , 20, 47-76. Kalaycıoğlu, E. (2013). Turkish party system: leaders, vote and institutionalization . Southeast European and Black Sea Studies , Vol.13 (4), 483-502. Kardiner, A., Du Bois, C., Linton, R., & West, J. (1945). The Psychological Frontiers of Society. New York: Colombia University Press. Kartarı, A. (2006). Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün Yayınevi. Kartarı, A. (2001). Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün Yayınları. Key, V. O. (1955). A Study of Critical Elections. Journal of Politics , 17 (1), 3-18. Keyman, E. F. (2014, 05 5). AKP Egemen Parti ve Yeni Türkiye. 16.05.2016 tarihinde : http://www.iletisimvediplomasi.com: http://www.iletisimvediplomasi.com/ak- parti-egemen-parti-ve-yeni-turkiye/ adresinden alındı Kışlalı, A. T. (2014). Siyaset Bilimi. Ankara: İmge Kitabevi. Kluckhohn, C. (1953). Universal Categories of Culture. I. S. Anthropology (Dü.), Anthropology Today içinde (s. s.304-320). Chicago: University of Chicago Press. Kottak, C. P. (2008). Antropoloji. Ankara: Ütopya Yayınevi. Krippendorff, K. (1980). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. London: Sage Publications. Kushner, H. W. (1975). Electoral margins and ideological voting. Review of Public Data Use , 3 (3), 23-27. Leblebici, D. N., & Aydın, M. D. (2004). İçerik Analizi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi İİBF Yayınları. Leech, N. L., & Onwuegbuzie, A. J. (2007). An Array of Qualitative Data Analysis Tools: A Call For Data Analysis Triangulation. American Psychological Association , 554-584. Li, M. (2012, 09 30). Cross cultural management. 24.08.2016 tarihinde : http://www.slideshare.net/MingLi1/cross-cultural-management-14532203 adresinden alındı Maclachlan, M. (2013, 11 01). INDULGENCE VS. RESTRAINT – THE 6TH DIMENSION. 27.08.2016 tarihinde : https://www.communicaid.com/cross- cultural-training/blog/indulgence-vs-restraint-6th-dimension/ adresinden alındı Mai, N. P. (2015). INTERCULTURAL COMMUNICATION. CCA course 2014-2015. içinde Mai, P. P. (2015). HOFSTEDE’S FIVE VALUE DIMENSIONS OF CULTURE. CCA course 2014-2015 içinde Maurice, Y. (2007). Exploring Relationship between Corporate Culture and Behaviour. Ostrava: Liverpool John Moores University. Mayring, P. (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. Adana : Baki Kitabevi Yayınları. Mendras, H. (2009). Sosyolojinin İlkeleri. İstanbul : İletişim Yayınları, Politika Dizisi 66. Nasim, M. (tarih yok). Training IBC. 21.08.2016 tarihinde : wordpress: https://miladnasim.wordpress.com/about/ adresinden alındı Norris, P., & Inglehart, R. F. (2003). Rising Tide: Gender Equality and Cultural Change. New York: Cambridge University Press. Oktay, C. (2003). Siyaset Bilimi İncelemeleri. İstanbul: Alfa Yayınları. Onlin, M. (2010). Chapter 2 Culture and Organizational Behavior. 24.08.2016 tarihinde : http://www.slideshare.net/manishonlin/chap2-culture adresinden alındı Öğülmüş, S. (1991). İçerik Çözümlemesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 24 (1), 213-228. Öğüt, A., & Kocabacak, A. (2008). Küreselleşme Sürecinde Türk İş Kültüründe Yaşanan Dönüşümün Boyutları. Türkiyat Araştırmaları Dergisi , 145-170. Örs, H. B. (2009). Postmodern Dünyaya İdeolojinin Dönüşü. İ.Ü. Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi (40), 1-12. Öz, E. (1992). Tek parti yönetimi ve siyasal katılım. ANKARA: GÜNDOĞAN. Özbudun, E. (2000). Comtemporary Turkish Politics: Challenges to Democratic Consolidation. London: Lynee Rienner Publications. Özkaya, M. O. (2003). Kadınların İş Yaşamında Başarılarını Etkileyen Faktörler. Öztekin, A. (2003). Siyaset Bilimine Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi. Potter, W. J. (2004). The Theory of Media Literacy: A Cognitive Approach. Sage Publishing. Pschology, B. (2016, 05 26). The Five-Factor Model. 25.08.2016 tarihinde : Boundless.com: https://www.boundless.com/psychology/textbooks/boundless- psychology-textbook/personality-16/trait-perspectives-on-personality-79/the-five- factor-model-311-12846/ adresinden alındı Riesman, D. (2001). The Lonely Crowd. U.S.A: Yale University Press Publications. Sanlı, L. (2005). Politik Kültür ve Toplumsal Hareketler. İstanbul: Alan Yayıncılık. Sargut, A. S. (2001). Kültürler Arası Farklılaşma. Ankara: İmge Kitabevi. Sarıbay, Y. A. (1998). Küreselleşme Sivil Toplum ve İslam. ANKARA: Vadi Yayınları. Sencer, M. (1974). Türkiye'de Sınıfsal Yapı ve Seçmen Davranışları. İstanbul: May Yayınları. Seymen, O. A., & Bolat, T. (2005). Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım. Sığlı, D. Ü., & Tığlı, D. M. (2006). Hofstede'in " Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel,Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İ.İ B.F. Dergisi , 21 (1), 327-347. Soares, M. A., Farhangmehr, M., & Shoham, A. (2006, 10 01). Hofstede's Dimensions of Culture in İnternational Marketing Studies. 2015 tarihinde Science Direct: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296306001974 adresinden alındı Sokullu, E. Ş. (2013). Siyasal Kültür (The Civic Culture). S. Sayarı, & H. D. Bilgin içinde, Karşılaştırmalı Siyaset: Temel Konular ve Yaklaşımlar (s. 102-121). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Strauss, A. L., & Glaser, B. (1967). The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research. Chicago: Adline Publishing Company. Strauss, A., & Corbin, J. (1997). Basics of Qualitative Research: Grounded Theoy procedures and techniques. California: Sage Publication. Strauss, C. L. (2012). Yapısal Antropoloji. (A. Kahiloğulları, Çev.) Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. Şen, H. A. (2008). Türkiye'de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Ortamdaki İletişim Deneyimlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı, Ankara. Şimşek, M. C. (1996). İletişim, Halkla İlişkiler ve Siyasal Kültür. Yeni Türkiye Dergisi . T.H., A. (2013, 01 21). 25.08.2016 tarihinde : http://www.slideshare.net/th_convergence/12-3-stepi adresinden alındı Taşdemir, E. (2009). Toplumların İdaresinde Liderler ve Yöneticiler. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi (29), 149-165. Tekeli, İ. (1999). Modernite Aşılırken Siyaset. Ankara: İmge Kitabevi. Tok, T. N. (2012). Türkiye'deki Siyasal Partilerin Eğitim Söylemleri ve Siyasaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , 18 (2), 273-312. Tokgöz, O. (2008). Siyasal İletişimi Anlamak. Ankara: İmge Kitabevi. Triandis, H. C., Bontempo, R., Villereal, M. j., Asai, M., & Lucca, N. (tarih yok). Individualism and collectivism: Cross-Cultural Perspectives on self- ingroups relationships. Journal of Personality and Social Psychology , 323-338. Tuoteväylä-palvelun. http://www.slideshare. 21.08.2016 tarihinde : http://www.slideshare.net/Tuotevayla/riku-laanti-kulttuurierojen-ymmrtminen- vauhdittaa-kansainvlistymist adresinden alındı Wikipedia. (tarih yok). Trompenaars' model of national culture differences.21.08.2016 tarihinde : https://en.wikipedia.org/wiki/Trompenaars%27_model_of_national_culture_ differences adresinden alındı Yeşil, Y. D. (2012). Türkiye'nin Ulusal Kültürel Özellikleri ve Yenilikçilik Potansiyeli Arasındaki İlişki Açısından Bir Değerlendirme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 9 (17), 33-62. Yeygel Çakır, S., & Temel Eğinli, A. (2011). Toplum Kültürünün Kurum Kültürüne Yansıması. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi , 3 (2). Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Zheng, Y. X. (2008, 04). Kluckhohn and Strodbeck's value model in Chinese and American culture. 23.08.2016 tarihinde : http://connection.ebscohost.com/c/articles/32525937/kluckhohn-strodbecks-value- model-chinese-american-culture adresinden alındıİlgili öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Yedi İklim Yabancı Dil Olarak Türkçe Setindeki Kültürel Varlığın İncelemesi
Akkoyunlu, Bükte (Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019)The study investigates the cultural content of a teaching Turkish set "Yedi İklim" which is a teaching Turkish as a foreign language set published by Yunus Emre Institute. The set was investigated in terms of both big "C" ... -
Assessıng Development Of Learners’ Target Culture Awareness In Turkısh Elt Classrooms
Coşkun, Özge (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The purpose of this study is to investigate the relationship between direct teaching of culture in advanced writing skills courses and the development of target culture awareness of the first year ELT students at a state ... -
Yazılı Kültür Bağlamında Hatırlama ve Kültürel Bellek: Örnek Bir Okuma Olarak Ahmet Hamdi Tanpınar
İlhan, M. Emir (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-11)In this study, the concepts of oral-literacy culture, remembrance and memory will be approached from many different disciplines. A folkloristic approach through Tanpınar will be presented on these concepts. In first part, ...