Erişim Hakları "info:eu-repo/semantics/restrictedAccess" Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-13
-
Ev Kazaları Konusunda Okul Öncesi Dönemdeki Çocukları Eğitici ve Yönlendirici Bir Hareketli Grafik Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-07-18)Nowadays, motion graphic designs that take place in popular applications are attracting more attention. Motion graphics in applications that are added every day, have a wide variety of designs. These applications, which ... -
Fantastik Animasyon Sinemasında “Matte Painting” Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)Fantastic animated cinema, which is about the images of a non-existent universe or a universe desired to have existed, by exhibiting a common structure with the imagination arising from the oldest fears and feelings of ... -
Grafik Romanda Özgünlük ve Etkileşimli Bir Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-06-22)Graphic novels that continue its publishing life as it develops each passing day, have also rapidly improved as one of the important art/ design branches of the modern world. Graphic novels reaching their readers through ... -
Grafik Tasarım İlkeleri Doğrultusunda Ankara Kenti İçin Bir Marka Kent Tasarımı Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)In the first part of the thesis, “brand” as a concept, and its characteristics will be examined. Components of the brand will be detailed. Besides, “brand identity”, and” brand image, which are regarded as crucial elements ... -
Grafik Tasarımın Sürdürülebilirlik İçerisindeki Rolü Ve “Bıoposter” Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-20)It is undoubtedly the ecological system and nature that are most adversely affected by the progress of technology and the consequences of industrialization. The development of technology and industrialization have confronted ... -
Kinetik Tipografi Uygulamalarının Üretim Sorunları ve Deneysel Çalışmalar: Yeşilçam Diyaloglarının Tipografik Temelde Canlandırma Yöntemiyle Hareketlendirilmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-07-25)This thesis -named “The Production Problems of Kinetic Typography and Experimental Studies: Animating Yeşilçam Dialogues on the Basis of Typography”- aims to search for the problems of kinetic typography production, ... -
Okulöncesi Dönemi Resimli Çocuk Kitaplarında Mitolojik Öyküler Üzerinden Kavramların Anlatımı ve Bir Resimli Kitap Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Children's picture books are the most effective way to stimulate the child's sense perceptions in the preschool period, by providing the opportunity for visual reading. Concept development is important for the intellectual ... -
Sanal Ortamda Özne Olmak: 3 Boyutlu Animasyonla Etkileşim Arayışları
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)Every change occurring in the existing production types affects the other change and forms an interdisciplinary chain. When production types generated by the 21st century technologies allow creation of virtual environments, ... -
Sanat Akımlarının Moda Markalarına Etkileri ve Bir Moda Haftası Tanıtımı İçin Uygulama Çalışmaları
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)Fashion designers, from the 19th century to the present day, where modern fashion was born, were handled by many researchers as artists, many of them argued that they were performing art by being influenced by artistic ... -
Sanat Objesi Olarak Kitap Ve Alternatif Fotoğrafçılık Teknikleri Kullanılarak Sanatçı Kitabı Tasarlanması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)The artist's books, which are designed together with the book form, the typography with the paper and the eye, the quality of the print that is meet with hand, is a new look into the book form beyond the text only document ... -
Somut Tasarım Kapsamında Etkileşimli Grafik Arayüz Tasarımı Ve Bir Proje Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-04-26)METIN, Tolga. Interactive Graphical Interface Design and a Project Proposal in the Context of Tangible Design, Master Thesis, Ankara, 2018 This thesis deals with a tangible interactive user interface design within the ... -
Tasarımcının Kodlama Deneyimi Olarak Macera Video Oyunu: Şahmaran Kavram Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)Adventure games, which we met in the last quarter of 1970’s, have gone through various evolutions due to the impact of technological advances up until today. Having been accepted as a type of interactive stories, adventure ... -
Yayın (Editoryal) İllüstrasyonlarında Gerçeküstü Yaklaşımlar: Halikarnas Balıkçısı - Gülen Ada Öyküsünün Editoryal İllüstrasyonu ve E-Dergi Sayfa Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Editorial illustration presented with text as a thinking and development tool in the field of graphic design and publishing; With its power to appeal to the masses, its artistic and cultural value, it ensures the continuity ...