dc.contributor.advisor | Koşar, Didem | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T05:46:47Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-16 | |
dc.identifier.citation | Korkmaz,Y.(2023),Ortaokul yöneticilerinin kullandıkları etkileme taktiklerine ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi).Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29392 | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to reveal the influence tactics adopted by the school principals
and deputy principals working in the official secondary schools of Kırıkkale city center and its
districts to activate the teachers for the continuation of the educational process, according to
the opinions of the teachers working in these schools, and to examine the importance of the
influencing tactics used and their effects on the education and training process. and to
examine teacher views on the development of these tactics. The research was carried out
with 16 teachers selected from Kırıkkale city center and its districts through maximum
diversity sampling from purposive sampling method types. In the study, qualitative method
and phenomenology design were used. The data obtained with the semi-structured interview
form has been transformed into findings with the content analysis technique. According to the
results of the research, it can be expected that the moderate influencing tactics used by the
administrators in our secondary schools can establish an efficient working environment and a
peaceful climate in the schools, and improve the attitudes of teachers to institutional
belonging, self-sacrifice and voluntary participation. On the other hand, it can be said that
administrators who adopt harsh influence tactics have a share in negative attitudes and
behaviors such as uneasiness, low motivation, grouping and failure seen in teachers.
Persons assigned to educational institutions as administrators adapt to the internal dynamics
of these educational organizations by adding their own touches, they have a share in the
positive or negative change of the organization. Therefore, it is foreseen that the results of
this research will constitute a resource in order to motivate the teacher group the key
mechanism in schools with the right tactics to make them the active wheels of the process
and to ensure the system works without interruption. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Okul yöneticisi | |
dc.subject | Yönetim | |
dc.subject | Etkileme | |
dc.subject | Güdüleme | |
dc.subject | Etkileme taktikleri | |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | Ortaokul Yöneticilerinin Kullandıkları Etkileme Taktiklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, Kırıkkale il merkezi ve ilçeleri resmi ortaokullarında görev yapmakta
olan okul müdürleri ve müdür yardımcılarının, eğitsel sürecin sürdürülmesine yönelik
öğretmenleri harekete geçirmek için benimsedikleri etkileme taktiklerini, bu okullarda çalışan
öğretmenlerin görüşlerine göre ortaya çıkararak kullanılan etkileme taktiklerinin önemine,
eğitim öğretim sürecine olan etkilerine ve bu taktiklerin geliştirilmesine ilişkin öğretmen
görüşlerini incelemektir. Araştırma, Kırıkkale il merkezi ve ilçelerinden amaçlı örnekleme
yöntemi türlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla seçilen 16 öğretmen ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırma yöntemlerinden nitel yöntem ve fenomenoloji deseni
kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen veriler, içerik analizi tekniği
ile bulgulara dönüştürülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre ortaokullarımızda yöneticiler
tarafından kullanılan ılımlı etkileme taktiklerinin okullardaki verimli çalışma ortamını ve huzur
iklimini tesis edebileceği, öğretmenlerin kurumsal aidiyet, fedakarlık ve gönüllü katılım
tutumlarını geliştirebileceği beklenebilir. Diğer taraftan sert etkileme taktiklerini benimseyen
yöneticilerin ise öğretmenlerde görülen huzursuzluk, düşük motivasyon, gruplaşma ve
başarısızlık gibi olumsuz tutum ve davranışlarda pay sahibi olduğu söylenebilir. Eğitim
kurumlarına yönetici olarak görevlendirilen kişiler, bu eğitim örgütlerinin iç dinamiklerine
uyum sağlamakla birlikte; kendi dokunuşlarını da katarak örgütün olumlu veya olumsuz
değişiminde pay sahibi olmaktadırlar. Bu yüzden okullarda kilit mekanizma olan öğretmen
grubunu, işleyişin aktif çarkları haline getirmek ve sistemin aksamadan çalışması amacıyla
doğru taktiklerle güdüleyebilmek adına bu araştırma sonuçlarının kaynak teşkil etmesi
öngörülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-27T05:46:47Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |