Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYasa Yaman, Zeynep
dc.contributor.authorGüven Uludağ, Ahu Neşe
dc.date.accessioned2023-01-05T11:24:20Z
dc.date.issued2023-01-04
dc.date.submitted2022-12-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/28577
dc.description.abstractIn this study, the subject of femininity and masculinity in the painting of the Ottoman Empire and the Republic of Turkey, covering a period of approximately 70 years between 1880-1950, was examined. The period between 1880-1950 covers both Ottoman and Turkish Republican modernization. There is an enlightenment process that started with the Tanzimat and a nation-state building that came with the Republic. Therefore, with the changing society in the process of modernization, it is inevitable to change the roles of men and women. In this thesis, the reflections of masculinity and femininity, that is, gender stereotypes and roles, on the Turkish painting art within the framework of the specified period were examined, and the approaches and reflections of male and female artists to themselves and the opposite sex were investigated. Masculinity, like femininity, is a product of historical, cultural and social construction processes. In the art of painting, there is the same kind of gender and society creation. Masculinity studies emerged in the 1970s as a continuation of feminism and began to be studied in the 1990s. The definition that will be called "masculinity studies" includes many concepts such as "patriarchy, masculinity, femininity, the construction of gender..." This process has not only regional but also universal characteristics. In this study, literature review and descriptive research methods were used.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subject1880-1950 arası Türk resim sanatıtr_TR
dc.subjectToplumsal cinsiyettr_TR
dc.subjectAtaerkitr_TR
dc.subjectErkeklik ve erkeklik çalışmalarıtr_TR
dc.subjectFeminizmtr_TR
dc.subjectEril kodlartr_TR
dc.subjectResimde erkeğin ve kadının görüntüsütr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleTürk Resminde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Temsili (1880-1950)tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada 1880-1950 yılları arasındaki süreci kapsayan, Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti’ndeki resim sanatında kadınlık ve erkeklik konusu incelenmiştir. 1880-1950 arasındaki dönem hem Osmanlı, hem de Cumhuriyet modernleşmesini kapsar. Tanzimatla başlayan bir aydınlanma süreci ve Cumhuriyet ile gelen bir ulus-devlet inşası söz konusudur. Dolayısıyla modernleşme süreci içerisinde değişen toplumla birlikte kadın ve erkek rollerinin değişime uğraması kaçınılmaz olmuştur. Bu tezde, erkeklik ve kadınlığın yani toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının ve rollerinin belirtilen dönem çerçevesinde Türk resim sanatına yansımaları incelenmiş, kadın ve erkek sanatçıların kendilerine ve karşı cinse yaklaşımları ve yansıtma şekilleri araştırılmıştır. Erkeklik de kadınlık gibi tarihsel, kültürel ve toplumsal inşa süreçlerinin bir ürünüdür. Resim sanatında da aynı türden cinsiyet ve toplum yaratma durumu vardır. ‘Erkeklik çalışmaları’, feminizmin devamı olarak 1970’lerde ortaya çıkmış, 1990’larda çalışılmaya başlanmıştır. “Erkeklik çalışmaları” olarak adlandırılacak tanım, içerisinde “ataerki, erkeklik, kadınlık, toplumsal cinsiyetin inşası…” gibi pek çok kavram barındırmaktadır: Bu süreç sadece bölgesel değil evrensel özellikler taşır. Bu çalışmada literatür taraması ve betimsel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSanat Tarihitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-01-05T11:24:20Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeannotationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster