Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirer, Mehmettr_TR
dc.contributor.authorGünhan, Yeşimtr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T08:46:36Z
dc.date.available2015-10-15T08:46:36Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2717
dc.description.abstractInertial navigation system determines position, velocity and attitude by using navigation equations and inertial measurement unit outputs. Accumulation of sensor errors propagated by integration becomes very crucial in long-term navigation applications. Inertial measurement unit errors are divided into two main groups; deterministic errors and stochastic errors. The purpose of this thesis is to improve the performance of an IMU by developing error compensation algorithms. 100 position static tests and 120 rate dynamic tests are performed to determine the deterministic errors. These identified errors are used in deterministic error compensation model. Implementation of the proposed theory results in 99.2% improvement in accelerometer errors and 99.3% improvement in gyroscope errors. A new hybrid wavelet transform-Kalman filter method for the determination stochastic errors is suggested.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectInertial measurement unittr_TR
dc.titleAtaletsel Ölçüm Birimi Hatalarının Belirlenmesi ve Düzeltilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1311tr_TR
dc.contributor.departmentoldElektrik –Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.description.ozetAtaletsel navigasyon sistemi, navigasyon denklemleri ve ataletsel ölçüm birimi çıktılarından konum, hız ve yönelim belirlemektedir. Uzun süren navigasyon uygulamalarında, tümlev alarak biriktirilen ataletsel ölçüm birimi sensör hataları kritik önem taşımaktadır.Ataletsel ölçüm birimi hataları deterministik hatalar ve olasılıksal hatalar olmak üzere iki ana gruba ayrılmaktadır. Bu tez çalışmasının amacı, geliştirilen hata telafi algoritmaları ile ataletsel ölçüm birimi hatalarının telafi edilerek sistem performansının arttırılmasıdır. Deterministik hataların belirlenmesi için 100 pozisyonlu statik test ve 120 dönülü dinamik test geliştirilmiştir. Belirlenen bu hatalar deterministik hata telafi modeli içerisinde kullanılmıştır. İvmeölçer hatalarının tespit edilmesinde ortalama %99.2 ve dönüölçer hatalarının tespit edilmesinde ortalama %99.3 başarım sağlanmıştır. Olasılık hataların belirlenmesi için dalgacık dönüşümü ve Kalman süzgecinin beraber kullanıldığı yeni bir yöntem önerilmiştir.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record