Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYandım Aydın, Sercan
dc.contributor.authorUslu, Gülşah
dc.date.accessioned2022-09-14T08:06:04Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-08-29
dc.identifier.citationUSLU, Gülşah. Michael Astrapas ve Atölyesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2022.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26766
dc.description.abstractMichael Astrapas and his workshop worked on monuments in Macedonia and Serbia in the fourteenth century. Byzantine painters, who remained primarily anonymous, started to show themselves by leaving their signatures on monuments due to the period's changing political, economic, social and cultural conditions. Signatures, inscriptions and written sources preserved in churches provide information about the identity, profile, education and organization of workshops of many painters. Michael Astrapas and his workshop painted frescoes for several churches for nearly twenty-five years. Based on the monuments mentioned above, the approaches of the painters in terms of iconography and style are discussed within the general framework of Late Byzantine culture and painting.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectPalaiologos Dönemitr_TR
dc.subjectİsihazmtr_TR
dc.subjectGeç Bizanstr_TR
dc.subjectSırp kiliseleritr_TR
dc.subjectBizans Resmitr_TR
dc.subject.lcshResim sanatıtr_TR
dc.titleMichael Astrapas ve Atölyesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetMichael Astrapas ve atölyesi on dördüncü yüzyılda Makedonya ve Sırbistan’da bulunan anıtlarda çalışmıştır. Çoğunlukla anonim kalan Bizans ressamları, dönemin değişen siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel durumları nedeniyle imzalarını anıtlara bırakarak kendilerini göstermeye başlamışlardır. Kiliselerde korunmuş imzalar, yazıtlar ve yazılı kaynaklar birçok ressamın kimliği, profili, eğitimi ve atölyelerin organizasyonuna dair bilgi vermektedir. Michael Astrapas ve atölyesi yaklaşık yirmi beş yıllık süre boyunca bir dizi kilisenin freskolarını yapmıştır. Söz konusu eserlerden yola çıkarak ressamların ikonografi ve üslup açısından yaklaşımları Geç Bizans kültürü ve resmi genel çerçevesi içinde ele alınmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentSanat Tarihitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2023-03-19T08:06:04Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster