Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Murat
dc.contributor.authorKaya, Emrah
dc.date.accessioned2022-08-10T10:55:37Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-15
dc.identifier.citationKaya, E. (2022). Yönetici ve öğretmenlerin okulun dijital yönetimine ilişkin görüşleri: Bir karma yöntem araştırması. (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26690
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the views and experiences of administrators and teachers on school management in the digital age. In the research, "convergent parallel design", one of the mixed pattern types in which qualitative and quantitative patterns are used together, was used. In this context, the qualitative part of the research was carried out with the "case study" method, while the quantitative part was carried out with the "scanning" method. The participants of the research are 519 working in public schools in Ankara's six districts at the quantitative stage; In the qualitative stage, it consists of 12 administrators and teachers. The data were collected with a semi-structured interview form for the qualitative part of the research, and with the "Digital Administration Scale of the School" prepared by the researcher for the quantitative part. The collected data were analyzed with "content analysis" in the qualitative part, and with the t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) method in the quantitative part. As a result of the quantitative analysis, although negative opinions were expressed about the digital administration of schools as a business, it was concluded that a digital administration was exhibited in schools in general. The quantitative findings in question were supported by the qualitative findings obtained from the interviews. As a result, it has been determined that schools are managed digitally and increasingly digitalized in all aspects, despite many difficulties and deficiencies encountered.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDijitaltr_TR
dc.subjectOkultr_TR
dc.subjectOkul yönetimitr_TR
dc.subjectDijitalleşmetr_TR
dc.subjectDijital okul yönetimitr_TR
dc.titleYönetici ve Öğretmenlerin Okulun Dijital Yönetimine İlişkin Görüşleri: Bir Karma Yöntem Araştırmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı yönetici ve öğretmenlerin dijital çağda okul yönetimine ilişkin görüş ve deneyimlerinin nasıl olduğunu incelemektir. Araştırmada nitel ve nicel desenlerin bir arada kullanıldığı karma desen türlerinden ‘’yakınsayan paralel desen’’ kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın nitel bölümü ‘’durum çalışması’’ yöntemi ile yürütülürken nicel bölümü ‘’tarama’’ yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları, nicel aşamada Ankara’nın altı ilçesine bağlı kamu okullarında görev yapmakta olan 519; nitel aşamada ise 12 yönetici ve öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, araştırmanın nitel kısmı için yarı yapılandırılmış görüşme formu ile, nicel kısmı için ise araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan ‘’ Okulun Dijital Yönetimi Ölçeği’’ ile toplanmıştır. Toplanan veriler nitel kısımda ‘’içerik analizi’’, nicel kısımda ise t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yöntemi ile analiz edilmiştir. Nicel analizler sonucunda, yönetici ve öğretmenlerin okulların bir işletme olarak dijital yönetimine ilişkin görüşleri düşük puan çıkarken, okullarda genel olarak dijital bir yönetim sergilendiği düşünülmektedir. Söz konusu nicel bulgular, görüşmelerden elde edilen nitel bulgular ile desteklenmiştir. Sonuç olarak, karşılaşılan pek çok zorluğa ve eksikliğe rağmen okulların tüm yönüyle dijital olarak yönetildiği ve giderek dijitalleştiği tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-12-12T10:55:37Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster