Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEkber, Ayşe Binnur
dc.contributor.authorKonukman, Serhat
dc.date.accessioned2022-07-28T07:44:11Z
dc.date.issued2022-07
dc.date.submitted2022-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26553
dc.description.abstractThis research aims to analyze “baritone” parts of Nabucco, Macbeth, Rigoletto operas of Giuseppe Verdi, which composed during different creative periods of him, who was the most significant composer of the art of opera, managed to build a huge bridge between opera traditions of eighteenth, nineteenth and even twentieth centuries, with each of his works he sought new ways and meanings in his long and productive life as an artist he made unique contributions to opera repertoire. In the research, information about the composer and his selected operas were collected, and the baritone parts of the works were examined in terms of technique, libretto and musical interpretation. Verdi's perspective on his Nabucco, Macbeth and Rigoletto operas examined in this report and the innovations he wanted to bring to the art of opera are explained by presenting examples from the letters he wrote to his publisher and friend Ricordi, to the opera singers or libretists he worked with. As a result of the research, the philosophical, literary, sociological and psychological materials and clues needed for the creation of the most accurate, convincing character and musical interpretation in the works of Nabucco, Macbeth and Rigoletto were reached by making use of the scores, librettos of the works, Verdi's letters and life story. The importance of these materials was emphasized that singers and/or teachers should consider them while working Nabucco, Macbeth and Rigoletto characters.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOperatr_TR
dc.subjectGiuseppe Verdi
dc.subjectBariton
dc.subjectNabucco
dc.subjectMacbeth
dc.subjectRigoletto
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.titleGıuseppe Verdı’nin Nabucco, Macbeth, Rıgoletto Operalarında Bariton Partilerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, opera sanatının en önemli bestecilerinden biri olan, on sekizinci yüzyıl opera geleneğiyle on dokuz hatta yirminci yüzyıl opera geleneği arasında büyük bir köprü inşa etmeyi başaran, her bir eseriyle yeni arayışlara girmiş, uzun ve verimli sanat hayatıyla opera dağarcığına benzersiz katkılarda bulunan Giuseppe Verdi’nin farklı yaratıcılık dönemlerinden seçilen Nabucco, Macbeth ve Rigoletto operalarının “bariton” partileri esas alınarak incelenmesini hedeflemiştir. Araştırmada besteci ve seçilen operalarıyla ilgili bilgi toplanmış, eserlerin bariton partileri teknik, libretto ve müzikal yorum açılarından incelenmiştir. Verdi’nin bu raporda incelenen Nabucco, Macbeth ve Rigoletto eserlerine bakış açısı ve opera sanatına getirmek istediği yenilikler, yayıncısı ve arkadaşı Ricordi’ye, çalıştığı opera şarkıcılarına ya da libretistlere yazdığı mektuplardan örnekler sunularak anlatılmıştır. Araştırmanın sonucunda Nabucco, Macbeth ve Rigoletto eserlerinde en isabetli, inandırıcı karakterin ve müzikal yorumun oluşturulabilmesi için ihtiyaç duyulan felsefi, edebi, sosyolojik ve psikolojik malzemelere ve ipuçlarına eserlerin partisyonlarından, librettolarından, Verdi’nin mektuplarından ve hayat hikayesinden faydalanılarak ulaşılmıştır. Yorumcuların ve/veya eğitmenlerin Nabucco, Macbeth ve Rigoletto karakterlerini ele alıp, çalışırlarken bu unsurları göz önünde bulundurmalarının önemi belirtilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentOperatr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-28T07:44:11Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster