Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEkici, Özgür
dc.contributor.authorŞener, Mahir Onur
dc.date.accessioned2022-04-01T11:09:22Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-01-11
dc.identifier.citationM. O. Şener ve Ö. Ekici, Had Bazlı Parametrik Eniyileme Metoduyla Bir Kanadın Aerodinamik Performansının Arttırılması, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 2022tr_TR
dc.identifier.govdoc2022-YL-66644
dc.identifier.govdoc10438077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26101
dc.description.abstractIn this study, the aerodynamic shape of ONERA M6 wing is optimized using the response surface method. The aim of the study is to optimize parametrically the aerodynamic shape of the aforementioned wing in such a way as to maximize the lift coefficient and minimize the drag coefficient while keeping the critical angle of attack above 10º. Optimization of the aerodynamic shape of the ONERA M6 wing, which has a typical symmetrical profile, was performed, and the optimization parameters were selected as sweep angle, taper ratio and root chord. Aerodynamic coefficients are obtained by the Computational Fluid Dynamics method and isolated wing model is used during the optimization. In this parametric optimization study, ANSYS Fluent was used and Reynolds Averaged Navier-Stokes solver and SST k-ω model were used for turbulence modal. First of all, the independence study from the mesh was carried out, 6 different mesh were studied to determine the optimum mesh and the results from the meshes were compared with the experimental data. Consequently of the comparison, the most suitable and feasible mesh for the study was selected. The Face Centered Composite (FCC) method was adopted for the Design of Experiment. In this context, response surface have been fitted and the optimized design has been obtained by using 30 Design Points whose critical angle of attacks obtained by evaluating every angle of attack of Design Points starting from 0º to up to 20º increasing by 1º. Response Surface Method is used in this parametric optimization study the effect of the wing planform parameters on aerodynamic coefficients are studied and discussed in detail. As a result of the study, wing planform is optimized to achieve 5% decrease and 3% increase in coefficient of drag and coefficient of lift, respectively, at the critical angle of attack value of above 10 º.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHesaplamalı akışkanlar dinamiğitr_TR
dc.subjectCevap yüzey yöntemitr_TR
dc.subjectDeney tasarımıtr_TR
dc.subjectEniyilemetr_TR
dc.subjectAerodinamik tasarımtr_TR
dc.subjectONERA M6tr_TR
dc.subject.lcshMakina mühendisliğitr_TR
dc.titleHad Bazlı Parametrik Eniyileme Metoduyla Bir Kanadın Aerodinamik Performansının Arttırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeImprovıng Aerodynamıc Performance Of A Wıng Usıng Cfd Based Parametrıc Optımızatıon Methodtr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, cevap yüzeyi metodu kullanılarak ONERA M6 kanadının aerodinamik şeklinin parametrik olarak eniyilemesi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı söz konusu kanadın aerodinamik şeklini; kritik hücum açısını 10º ‘nin üzerinde tutarken, kaldırma katsayısını en üst düzeye çıkarmak ve sürükleme katsayısını en aza indirecek şekilde eniyilemektir. Tipik bir simetrik profile sahip olan ONERA M6 kanadı aerodinamik şekil eniyilemesi gerçekleştirilmiş, eniyileme parametreleri süpürme açısı, koniklik oranı ve kök veteri olarak seçilmiştir. Aerodinamik katsayılar Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği yöntemi ile elde edilmiş ve eniyileme sırasında izole kanat modeli kullanılmıştır. Bu parametrik eniyileme çalışmasında ANSYS Fluent ile çalışılmış olup Reynolds ortalamalı Navier-Stokes denklemleri çözücüsü ile türbülans çözümleri için ise SST k-ω modeli kullanılmıştır. Öncelikli olarak ağdan bağımsızlık çalışması gerçekleştirilmiş, optimum ağ sayısının belirlenmesi için 6 farklı ağ yoğunluğu ile çalışılmış ve ağların sonuçları deneysel verilerle karşılaştırılmıştır. Gerçekleştirilen karşılaştırma sonucunda en uygun ve çalışma için uygulanabilir ağ seçilmiştir. Deney tasarımı için “Face Centered Composite (FCC)” yöntemi benimsenmiştir. Bu kapsamda 30 Tasarım Noktası oluşturulmuş ve Tasarım Noktalarının 0º’den başlayıp 20º ‘ye kadar 1º arttırılarak her hücum açısı değerlendirilerek cevap yüzeyi oluşturulmakla birlikte kritik hücum açıları elde edilen eniyilenmiş tasarım elde edilmiştir. Kanat planform parametrelerinin aerodinamik katsayılar üzerindeki etkisi detaylı olarak incelenmiş ve tartışılmıştır. Çalışma sonucunda kanat planformu, 10º’nin üzerindeki kritik hücum açısı değerinde ve ayrıca sürükleme katsayısında ve kaldırma katsayısında sırasıyla %5 azalma ve %3 artış sağlayacak şekilde optimize edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-04-01T11:09:22Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster