Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocaarıtan, Canan
dc.contributor.authorSarıkulak, İrem
dc.date.accessioned2022-02-14T12:04:21Z
dc.date.issued2022-02-07
dc.date.submitted2022-01-07
dc.identifier.citation1) Öztürk P. Kadın Futbolcuların Futbol Alanındaki Deneyimleri [Doktora Tezi]. Ankara: Hacettepe Üniversitesi; 2017. 2) Hacısoftaoğlu İ. Futbolda erkekliğin gür sesi: taraftarlığın cinsiyetle olan ilişkisi nedir?. The Blizzard Dergisi. 2018; 1: 111-122. 3) Koca, C. Sporda sosyokültürel boyutlar. H. Ertan, editor. Spor Bilimlerine Giriş. Eskişehir: Açık Öğretim Fakültesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları içinde; 2012 4) Mintert SM, Pfister G. The Female Vikings, a Women's Fan Group in Denmark: Formation and Development in the Context of Football and Fan Histories. The International Journal of the History of Sport. 2014; 31(13): 1639-1655. 5) Antonowicz D, Jakubowska H, Kossakowski R. Marginalised, patronised and instrumentalised: Polish female fans in the ultras’ narratives. International Review for the Sociology of Sport. 2020; 55(1): 60-76. 6) Pfister G, Lenneis V, Mintert S. Female fans of men’s football–a case study in Denmark. Soccer & Society. 2013; 14(6): 850-871. 7) Sarikulak İ, Koca C. Futbol taraftarlığı alanında kadınları marjinalleştiren doxalar. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2019; 4(2): 246-263. 8) Orta, L. Strategic Effects of Woman Fans on Football Matches. International Journal of Management Sciences and Business Research. 2012; 1(8). 9) King A. Violent pasts: collective memory and football hooliganism. The Sociological Review. 2001; 49(4): 568-585. 10) Spaaij Ramón. Men like us, boys like them: Violence, masculinity, and collective identity in football hooliganism. Journal of Sport and Social Issues. 2008; 32(4): 369-392. 11) Koçer M. Futbol derneklerine üye olan taraftarların şiddet ve holiganizm eğilimlerinin belirlenmesi: Kayseri örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2012; 1(32): 111-135. 12) Kizar O, Yavuz C. Spordaki Milliyetçilik Anlayişinin Şiddete Yansimasi Üzerine Derleme Çalişmasi. Electronic Turkish Studies. 2019; 14(4). 13) Pitti I. Being women in a male preserve: An ethnography of female football ultras. Journal of Gender Studies. 2019; 28(3): 318-329. 14) Pope S. The meaning of sport in the lives of ‘hot’and ‘cool’female fans of football and rugby union. Toffoletti K, Mewett P, editors. Sport and its female fans (96-113) içinde. New York, London: Routledge; 2012. 15) Giulianotti R. Supporters, followers, fans, and flâneurs. Journal of Sport and Social Issues. 2002; 26(1): 25- 46. 16) Mewett P, Toffoletti K. Finding footy: Female fan socialization and Australian rules football. Sport In Society. 2011; 14(5): 670-684. 73 17) Bairner A. The Leicester school and the study of football hooliganism. Sport in Society. 2006; 9(4): 583-598. 18) Saz İ. Spor - Şiddet İlişkisi, Nedenleri Ve Çözüm Önerileri. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi. 2013; 2: 137-157. 19) Jones KW. Female fandom: Identity, sexism, and men’s professional football in England. Sociology of sport journal. 2008; 25(4): 516-537. 20) Pope SE. Female fandom in an English ‘Sports City’: A sociological study of female spectating and consumption around sport. [PhD Thesis]. Leicester: University of Leicester; 2010. 21) Nuhrat Y. "Fair to Swear?" Gendered formulations of fairness in football in Turkey." Journal of Middle East Women's Studies. 2017; 13(1): 25-46 22) Adler PA. Kless SJ, Adler P. Socialization to gender roles: Popularity among elementary school boys and girls. Sociology of education. 1992; 169-187. 23) Galeano E. Gölgede ve Güneşte Futbol. İstanbul: Can Yayınları; 2011. 24) Tanıl B. Erkeklik ve Futbol: Beşlik Yeme Kaygısı [internet]. 2009. Erişim Adresi: https://m.bianet.org/bianet/diger/115037-erkeklik-ve-futbol-beslik-yeme kaygisi 25) Porat AB. Football fandom: A bounded identification. Soccer & Society. 2010; 11(3): 277-290. 26) Çakmak M, Çelik V. Futbolda şiddet ve erkeklik: Nefer taraftar grubu örneği. Istanbul Journal of Sociological Studies. 2016; 54 (2): 299-331 27) Talimciler A. Futbol Sahaları ve Spor Salonlarındaki Hak İhlalleri ve Taraftarlar Üzerindeki Etkisi. Sosyoloji Dergisi. 2007; (17). 28) Hacısoftaoğlu İ, Akcan F, Bulgu N. Hayali Cemaatler Olarak Taraftar Toplulukları: Ankaragücü Taraftar Grupları Örneği. Spor Bilimleri Dergisi. 2012; 23(4): 159- 176. 29) Anderson, B. Hayali Cemaatler: Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması. İstanbul: Metis Yayınları; 1995. 30) Arslanoğlu K, Özkan K. Futbolun psikiyatrisi: Sporun psikolojisi ve psikiyatrisi. İstanbul: İthaki Yayınları; 2005. 31) Kazan B. Türkiyede futbol, fanatizm ve şiddet[Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi; 2009. 32) Dunning E. Towards a sociological understanding of football hooliganism as a world phenomenon. European Journal on Criminal Policy and Research. 2000; 8(2): 141-162. 33) Spaaij R. Football hooliganism as a transnational phenomenon: Past and present analysis: A critique–More specificity and less generality. The international journal of the history of sport. 2007; 24(4); 411-431. 34) Sahaj T. Pseudo-fans–the analysis of the phenomenon of Polish football hooliganism. Human Movement. 2009; 10(1): 64-66. 35) Tinson J, Sinclair G, Kolyperas D. Sport fandom and parenthood. European Sport Management Quarterly. 2017; 17(3): 370-391. 74 36) Kossakowski R. Where are the hooligans? Dimensions of football fandom in Poland. International review for the sociology of sport. 2017; 52(6): 693-711. 37) Çağlayan HS, Fişekçioğlu İB. Futbol seyircisini şiddete yönelten faktörler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2004; (12): 127-142. 38) Zelyurt MK. Futbol Taraftarliği, Özdeşleşme Ve Kimlik: Taraftarliktan Fanatizme. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019; 6(1): 85-105. 39) Akcan F. “Maç Psikolojisi Çok Farklı”: Futbol Sahalarında Görülen Futbolcu ve Taraftar Şiddeti Üzerine Bir Analiz. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi-BÜSBİD. 2020; 5(2). 40) Talimciler A. Sosyolojik açıdan futbol fanatizmi. Sosyoloji Dergisi. 2006; (15). 41) Dixon K. Learning the game: Football fandom culture and the origins of practice. International Review for the Sociology of Sport. 2013; 48(3): 334-348. 42) Mutlu Ç, Şahin T. Spor pazarlaması açısından futbol kulüplerine taraftar olma nedenleri. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi. 2014; 3(1): 43-59. 43) Jones KW. Female fandom: Identity, sexism, and men’s professional football in England. Sociology of sport journal. 2008; 25(4): 516-537. 44) Lenneis V, Pfister G. Gender constructions and negotiations of female football fans. A case study in Denmark. European Journal for Sport and Society. 2015; 12(2): 157-185. 45) Sveinson K, Hoeber L, Toffoletti K. “If people are wearing pink stuff they’re probably not real fans”: Exploring women’s perceptions of sport fan clothing. Sport Management Review. 2019; 22(5): 736-747. 46) Ben-Porat A. Not just for men: Israeli women who fancy football. Soccer & Society. 2009; 10(6): 883–896. 47) Ussher J. Fantasies of femininity: Reframing the boundaries of sex. London: Penguin Books; 1997 48) Bilir P, Sangün L. Adana Demirspor Ve Adanaspor Futbol Taraftarlarinin Şiddet Eğilimleri. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi. 2014; 5(1): 56-65. 49) Turan EB, Uğurlu A, Şakar M, Sarikaya E. Öğrenci Taraftar Topluluklarının Futbol Fanatiklik Düzeylerinin Belirlenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi. 2018; 1(2): 74-80. 50) Erhart I., (2011). Ladies of Besiktas: A dismantling of male hegemony at Inönü Stadium. International Review for the Sociology of Sport. 2011; 48(1): 83-98. 51) Butler J. Cinsiyet belası. İstanbul: Metis Yayınları; 2018 52) Koca C. Beden eğitimi ve spor alanında toplumsal cinsiyet ilişkileri (derleme). Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi. 2006; 17(2): 81-99. 53) Kalav A. Namus ve toplumsal cinsiyet. Mediterranean Journal of Humanities. 2012; 2(2): 151-163. 54) Bora A. Toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık. Ayrımcılık Çok Boyutlu Yaklaşımlar. 2012; 175-187. 55) Connell RW. Toplumsal Cinsiyet ve İktidar: Toplum, Kişi ve Cinsel Politika. İstanbul: Ayrıntı; 2019 75 56) Connell RW. Masculinities. 2th ed. Cambridge: Polity; 2005 57) Connell RW. On hegemonic masculinity and violence: Response to Jefferson and Hall. Theoretical criminology. 2002; 6(1): 89-99. 58) Özbay C. Türkiye’de Hegemonik Erkekliği Aramak. Doğu Batı. 2013; 63: 185-204. 59) Bozok M. Raewyn Connell ve Erkeklik çalışmalarının köşe taşı çalışması olarak Erkeklikler. ViraVerita E-Dergi. 2019; 9: 199-205. 60) Connell R W, Messerschmidt JW. (2005). Hegemonic Masculinity: Rethinking the Concept. Gender & Society. 2005; 19(6): 829-859. 61) Çelik G. “Erkekler De Ağlar!”: Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Erkeklik İnşası ve Şiddet Döngüsü. Fe Dergi. 2016; 8(2): 1-12. 62) Billson JM. No owner of soil: The concept of marginality revisited on its sixtieth birthday. International review of modern sociology. 1988; 183-204. 63) Elias N, Dunning E. Quest for excitement. Sport and leisure in the civilizing process. Oxford: Basil Blackwell; 1986. 64) Cleland J, Pope S, Williams J. “I Do Worry That Football Will Become Over Feminized”: Ambiguities in Fan Reflections on the Gender Order in Men’s Professional Football in the United Kingdom. Sociology of Sport Journal. 2020; 37(4): 366-375. 65) King A. The postmodernity of football hooliganism. British Journal of Sociology. 1997; 576-593. 66) Dixon K. Learning the game: Football fandom culture and the origins of practice. International Review for the Sociology of Sport. 2013; 48(3): 334-348. 67) Boyle R, Haynes R. New media sport. Sport in Society. 2002; 5(3): 96-114. 68) Bourdieu P. The forms of capital. Richardson JS, Richardson JG editors Handbook of theory and research for the sociology of education (s. 241- 258) içinde. New York: Greenwood Press, New York; 1986. 69) Bourdieu P. Eril tahakküm. İstanbul: Bağlam; 2015b. 70) Wacquant L, Bourdieu P. Düşünümsel bir antropoloji için cevaplar. İstanbul: İletişim Yayınları; 2014. 71) Bourdieu P. Pratik nedenler. İstanbul: Hil Yayın; 2015a 72) Giddens A. Sosyoloji. İstanbul: Kırmızı Yayınları; 2008 73) Coakley J. Sport and socialization. Exercise and sport sciences reviews. 1993; 21(1): 169-200. 74) Dönmezer S. Toplumbilim. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım; 1994. 75) Myers SM, Booth A. Forerunners of change in nontraditional gender ideology. Social Psychology Quarterly. 2002; 18-37. 76) Tezcan M. Eğitim sosyolojisi. Ankara: Bilim Yayınları; 1997 77) Horne J, Tomlinson A, Whannel G. Socialisation–social interaction and development. Understanding Sport. 1999; 1: 129-155. 78) Öztürk P, Koca C. Futbolda kadınlar: Bir sosyal alan olarak kadın futbol takımının analizi. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri. 2018; 10(3): 150-163 76 79) Görgün-Baran A. A Sociological Analysis of Leadership in Turkish Women (Fatma Aliye and Halide Edib Adıvar Cases). American-Eurasian Journal of Scientific Research. 2008; 3(2): 132-138. 80) Halford JC. Clinical pharmacotherapy for obesity: current drugs and those in advanced development. Current Drug Targets. 2004; 5(7): 637-646. 81) Freedman JL. Effect of television violence on aggressiveness. Psychological bulletin. 1984; 96(2): 227. 82) Kurşun H. Medya ve şiddet: Medyadaki şiddet olgusunun toplumsal hayata yansıması hakkında niceliksel araştırma: Gaziantep il örneği [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul: Maltepe Üniversitesi; 2017 83) Özdemir AA, Ramazan O. Oyuncağa çocuk, anne ve öğretmen bakış açısı. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2012; 2(1): 1-16. 84) Rai S, Waskel B, Sakalle S, Dixit S, Mahore R. Effects of cartoon programs on behavioural, habitual and communicative changes in children. International Journal of Community Medicine and Public Health. 2017; 3(6): 1375-1378. 85) Şeşen E, Ertürk KÖ. Çizgi filmlerdeki şiddet içeriğinin çocuklar üzerindeki etkisi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks. 2018; 10(3): 232-246. 86) Wang X, Yu C, Wei Y. Social media peer communication and impacts on purchase intentions: A consumer socialization framework. Journal of interactive marketing. 2012; 26(4): 198-208. 87) Altunay A. Bir Sosyalleşme Araci Olarak Yeni Medya. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi. 2015; 9(1): 410-428. 88) Haviland WA, Prins HEL, Walrath D, Mcbride B. Kültürel Antropoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları; 2008. 89) Davis SN. Gender ideology construction from adolescence to young adulthood. Social Science Research. 2007; 36(3): 1021-1041. 90) Light R, Kirk D. Australian cultural capital-Rugby's social meaning: Physical assets, social advantage and independent schools. Sport in society. 2001; 4(3): 81-98. 91) Azzarito L, Solmon M. An investigation of students’ embodied discourses in physical education: A gender project. Journal of teaching in physical education. 2009; 28(2): 173-191. 92) Klomsten AT, Marsh HW, Skaalvik EM. Adolescents’ perceptions of masculine and feminine values in sport and physical education: A study of gender differences. Sex roles. 2005; 52(9): 625-636. 93) Collins RL. Content analysis of gender roles in media: Where are we now and where should we go?. Sex roles. 2011; 64(3-4): 290-298. 94) Arslan B, Koca C. Kadin Sporcularin Yer Aldiği Günlük Gazete Haberlerinin Sunum Biçimine Dair Bir İnceleme. Spor Bilimleri Dergisi. 2006; 17(1): 1-10. 95) Büyükafşar, M. Türk spor basınında cinsiyet ayrımcılığı: fotomaç ve fanatik gazeteleri örneği. İnsan ve İnsan. 2016; 3(9): 53-76 77 96) Hyatt C, Kerwin S, Hoeber L, Sveinson K. The reverse socialization of sport fans: How children impact their parents’ sport fandom. Journal of Sport Management. 2018; 32(6): 542-554. 97) Basmaci G. İnternet Spor Gazeteciliğinde Kadin Bedeninin Temsili: Sporx Gazetesi. International Journal of Social And Humanities Sciences. 2020; 4(1): 129-144. 98) Melnick MJ, Wann DL. An examination of sport fandom in Australia: Socialization, team identification, and fan behavior. International Review for the Sociology of Sport. 2011; 46(4): 456-470. 99) Theodorakis ND, Wann D, Al-Emadi A, Lianopoulos Y, Foudouki A. An examination of levels of fandom, team identification, socialization processes, and fan behaviors in Qatar. Journal of Sport Behavior. 2017; 40(1): 87-107. 100) Parry KD, Jones I, Wann DL. An examination of sport fandom in the United Kingdom: A comparative analysis of fan behaviors, socialization processes, and team identification. Journal of Sport Behavior. 2014; 37(3): 251-267. 101) Pfister G, Mintert SM, Lenneis V. (2018). ‘One Is Not Born, But Rather Becomes a Fan’: The Socialization of Female Football Fans—A Case Study in Denmark. Female Football Players and Fans (s. 211-240) içinde. London: Palgrave Macmillan. 2018. 102) Pope S. The feminization of sports fandom: A sociological study. 1th Edition. New York: Routledge. 2017 103) Denzin NK, Lincoln YS. Strategies of qualitative inquiry. Vol. 2. Sage. 2008. 104) Tracy SJ. Qualitative quality: Eight “big-tent” criteria for excellent qualitative research. Qualitative inquiry. 2010; 16(10): 837-851. 105) Koca C. Spor bilimlerinde nitel araştırma yaklaşımı. Spor Bilimleri Dergisi. 2017; 28(1): 30-48. 106) Patton MQ. Qualitative Research & Evaluation Methods. Sage Publicitions; 2002. 107) Noy C. Sampling knowledge: The hermeneutics of snowball sampling in qualitative research. International Journal of social research methodology. 2008; 11(4): 327-344. 108) Lowe A, Norris AC, Farris AJ, Babbage DR. Quantifying thematic saturation in qualitative data analysis. Field Methods. 2018; 30(3): 191-207. 109) Braun V, Clarke V. Reflecting on reflexive thematic analysis. Qualitative Research in Sport, Exercise and Health. 2019: 1-9. 110) Fusch PI, Ness LR. Are we there yet? Data saturation in qualitative research. The qualitative report. 2015; 20(9): 1408-1416. 111) Merriam SB. Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2018. 112) Corbin J, Morse JM. The unstructured interactive interview: Issues of reciprocity and risks when dealing with sensitive topics. Qualitative inquiry. 2003; 9(3): 335-354. 78 113) Pettersen N, Durivage A. The structured interview: Enhancing staff selection. Quebec: PUQ; 2008. 114) Jamshed S. Qualitative research method-interviewing and observation. Journal of basic and clinical pharmacy. 2014; 5(4): 87. 115) Clarke V, Braun V. Using thematic analysis in counselling and psychotherapy research: A critical reflection. Counselling and psychotherapy research. 2018; 18(2): 107-110. 116) Braun V, Clarke V, Weate P. Using thematic analysis in sport and exercise research. Routledge handbook of qualitative research in sport and exercise (S. 213- 227) içinde. 2016. 117) Braun V, Clarke V. One size fits all? What counts as quality practice in (reflexive) thematic analysis?. Qualitative research in psychology. 2020; 1-25. 118) Creswell JW. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. (2nd Ed.). London: Sage Publications; 2003. 119) Orb A, Eisenhauer L, Wynaden D. Ethics in qualitative research. Journal of nursing scholarship. 2001; 33(1): 93-96. 120) Messner M. Boyhood, organized sports, and the construction of masculinities. Journal of contemporary Ethnography. 1990; 18(4): 416-444. 121) Obel, C. Fantasy, fun and identity construction among female fans of rugby union. Sport and its female fans (s. 130-149) içinde. Routledge: 2012. 122) Blackstone AM. Gender roles and society. Miller JR, Lerner RM, Schiamberg LB editors, Human ecology: An encyclopedia of children, families, communities, and environments (s. 335-338) içinde; 2003 123) Biricik A. ‘Erkek Adam’ Ezberini Bozmak Üzerine: Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Sisteminin Resmi Söylem Üzerinden Kurgulanması. Mutluer N. editor, (2008), Cinsiyet Halleri (s. 232-247) içinde İstanbul: Varlık Yayınları 124) Bulgu, N. Futbolda Şiddetin Erkeklik Anlamlari. Spor Bilimleri Dergisi. 2012; 23(4): 207-219. 125) Cleland J, Cashmore E. Football fans’ views of violence in British football: Evidence of a sanitized and gentrified culture. Journal of sport and social issues. 2016; 40(2): 124-142. 126) Newson M. Football, fan violence, and identity fusion. International Review for the Sociology of Sport. 2019, 54(4): 431-444. 127) Kocacik F. Şiddet olgusu üzerine. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2001; 2(1): 1-7. 128) Usta S. 17. Yüzyılın İkinci Yarısında Trabzon’da Toplumsal Şiddetin Bir Örneği Olarak Küfür. Ankara Üniversitesi Osamanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Derneği. 2020; 47: 121-138. 129) McNay L. Gender and agency: Reconfiguring the subject in feminist and social theory. Cambridge: Polity; 2000. 130) Akbaş E. (2012). Türkiye’de sosyal medyada futbol taraftarlarının erkeklik söylemleri. [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi; 2012 79 131) Duerst-Lahti G, Kelly RM. (Eds.). Gender power, leadership, and governance. University of Michigan Press: 1995 132) Çelikten M. A perspective on women principals in Turkey. International Journal of Leadership in education. 2005; 8(3): 207-221 133) Bahar A. Türk futbol tribünlerinin doğal liderleri: Kitleleri harekete geçiren tribün liderlerinin özellikleri üzerine bir inceleme. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences. 2020; 59: 19-54 134) Dedeoğlu S. Toplumsal cinsiyet rolleri açısından Türkiye’de aile ve kadın emeği. Toplum ve Bilim. 2000; 86(3): 139-170. 135) Şahin Ş, Özçelik ÇÇ. Ergenlik dönemi ve sosyalleşme. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi. 2016; 5(1): 42-49. 136) Sayılan, F. Toplumsal cinsiyet ve eğitim. Ankara: Dipnot Yayınları: 2012. 137) Akın Y. Gürbüz ve yavuz evlatlar: Erken Cumhuriyet'te beden terbiyesi ve spor. İstanbul: İletişim, 2004 138) Messner MA, Duncan MC, Jensen K. Separating the men from the girls: The gendered language of televised sports. Gender & Society. 1993; 7(1): 121-137. 139) Hacısoftaoğlu İ, Koca C. Spor Medyasında Hegemonik Erkekliğin (Yeniden) Üretimi:‘Delikanlı Gibi Yaşayın, Delikanlı Gibi Oynayın’. Medyada Hegemonik Erkek (lik) ve Temsil. 2011; 69-95. 140) Talimciler A. Türkiye'de futbol ve ideoloji ilişkisi: Medya'daki futbol söylemi üzerine bir inceleme. Sosyoloji Dergisi. 2005; (15). 141) Mutlu E. (1996). Avrupa’yı Salladık, İngiltere’yi Sarsacağız: Futbol, Milliyetçilik ve Şiddet. Cogito, 1996; 6: 367-77. 142) Serrano-Durá J, Serrano-Durá A, & Martínez-Bello VE. Youth perceptions of violence against women through a sexist chant in the football stadium: An exploratory analysis. Soccer & Society. 2019; 20(2): 252-270. 143) Sveinson K, Hoeber L. Female sports fans’ experiences of marginalization and empowerment. Journal of Sport Management. 2016; 30(1): 8-21. 144) Koca C, Demirhan G. Beden Eğitimi Ve Spor Alaninda Toplumsal Cinsiyetin Yeniden Üretimi. Spor Bilimleri Dergisi. 2005; 16(4): 200-228.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25872
dc.description.abstractStudies on fandom mostly ignores the experiences of female fandom, considering it as a homogeneous structure.However, research on female fandom reveals that female fans have different experiences than male fans and they have difficulty in accepting real supporters in the field of fandom.The gender order ensures that the order in fandom, which is accepted as the domain of men and marginalizes women, is revealed.Socialization theory is guiding in order to reveal how this gender order is formed.This thesis study, which was conducted with a qualitative research paradigm, was carried out with 13 fans, 5 male and 8 female, who were fans of different teams.The data of the study were collected through semi-structured individual interviews.The data collected as a result of the interviews were analyzed through thematic data analysis method.At the end of the analysis, two themes were reached as “Gender Order in Football Fans” and “Socialization Through Fans”.The research revealed that football fandom is accepted as a male domain, at the same time, violence identified with masculinity is normalized and women are accepted as alterityin fandom.It has revealed that this gender order is constructed through the agents of socialization, family, education, friendship and the media, and is constantly reproduced through these agentstr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjecttoplumsal cinsiyettr_TR
dc.subjectsosyalizasyontr_TR
dc.subjecttaraftarlıktr_TR
dc.subject.lcshSosyolojitr_TR
dc.titleTaraftarlıkta Toplumsal Cinsiyet Düzeninin Hangi Sosyalizasyon Pratikleri ile İnşa Edildiğinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTaraftarlık konulu araştırmalar çoğunlukla taraftarlığı homojen bir yapı olarak kabul ederek, kadın taraftarların deneyimlerini göz ardı etmektedir. Fakat kadın taraftar konulu araştırmalar kadın taraftarların erkek taraftarlardan farklı deneyimler yaşadığını ve taraftarlık alanında gerçek birer taraftar kabul edilmekte zorlandıklarını ortaya koymaktadır. Toplumsal cinsiyet düzeni kuramı taraftarlıkta erkek alanı kabul edilen ve kadınları ötekileştiren düzenin açığa çıkarılmasını sağlamaktadır. Bu toplumsal cinsiyet düzeninin nasıl oluştuğunu ortaya koyabilmek adına da sosyalleşme kuramı yol gösterici olmaktadır. Nitel araştırma paradigması ile gerçekleştirilen bu tez çalışması farklı takımların taraftarları 5’i erkek, 8’i kadın 13 taraftar ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış bireysel görüşmeler ile toplanmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler tematik veri analizi yöntemi aracılığıyla analiz edilmiştir. Analiz sonunca “Futbol Taraftarlığında Toplumsal Cinsiyet Düzeni” ve “Taraftarlık Yoluyla Sosyalleşme” olmak iki temaya ulaşılmıştır. Araştırma, futbol taraftarlığının erkek alanı olarak kabul edildiği, bununla beraber erkeklik ile özdeşleştirilen şiddetin normalleştirildiği ve kadınların taraftarlıkta ötekiler olarak kabul edildiğini ortaya koymuştur. Bu toplumsal cinsiyet düzeninin sosyalleşme eyleyenleri olan aile, eğitim, arkadaşlık ve medya aracılığıyla inşa edildiğini ve bu eyleyenler yoluyla sürekli olarak yeniden üretildiğini açığa çıkarmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri ve Teknolojisitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-02-14T12:04:21Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster