Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaban Yalçın, Ebru Helin
dc.contributor.authorGür, Tuğçe
dc.date.accessioned2022-01-10T12:07:58Z
dc.date.issued2022-01-07
dc.date.submitted2022-01-04
dc.identifier.citationGür, T., Uzaktan Eğitimin Ergenlerde Akademik Kendini Düzenleme, Motivasyonel Stratejiler Kullanma Becerileri ve Akademik Başarı ile İlişkisinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2022.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25747
dc.description.abstractGür, T., The Relationship Between Academic Self-Regulation, Motivational Strategies, Academic Success in Adolescence on Distance Education, Hacettepe University Graduate School of Health Sciences Child Development and Education Program Master Thesis, Ankara, 2022. The current study examined the relationships between academic self-regulation skills, using motivational strategies, and academic achievement in the distance education process of adolescents. The sample consisted of 311 adolescents (222 girls-71% and 89 boys-29%) from different socioeconomic levels in a metropolitan area of Ankara. Adolescents in the ninth to twelfth grades were selected from public schools (93.6% Anatolian High School). We used “Demographic and Personal Information Form”, “Academic Self-Regulation Questionnaire” and “The Motivated Strategies for Learning Questionnaire”. Academic achievement was measured by taking the e-school end-of-term weighted grade point average of the 2019-2020 academic year I. semester (face-to-face education period) and 2020-2021 education I. semester (distance education period). In the analyses, differences between groups (eg, gender effect) were analyzed by using univariate or multivariate analyzes of variance, and relationships between variables were evaluated with Pearson Correlation Coefficient. The results indicated the academic achievement varied by developmental stage, and self-regulation and cognitive strategies differed according to gender. As the level of parental education increases, the academic success of adolescents increases. Adolescents who participated in distance education for more regular were more likely to have higher academic achievement, the external, introjected, and identified sub-dimensions of academic self-regulation, and self-regulation, cognitive strategy use, and self-efficacy sub-dimensions of motivational strategies.tr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectkendini düzenlemetr_TR
dc.subjectmotivasyonel stratejilertr_TR
dc.subjectakademik başarıtr_TR
dc.subjectUzaktan eğitimtr_TR
dc.subjectergenlertr_TR
dc.titleUzaktan Eğitimin Ergenlerde Akademik Kendini Düzenleme, Motivasyonel Stratejiler Kullanma Becerileri ve Akademik Başarı ile İlişkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, ergenlerin uzaktan eğitim sürecinde akademik kendini düzenleme becerileri, motivasyonel stratejiler kullanma becerileri ve akademik başarı ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ilinde merkez ilçelerde yaşayan farklı sosyoekonomik düzeyden İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı devlet liselerinde (%93.6 Anadolu Lisesi) öğrenim gören, 222 kız (%71), 89 (%29) erkek olmak üzere toplam 311 ergen oluşturmuştur. Araştırmada “Demografik ve Kişisel Bilgi Formu”, “Akademik Alanda Kendini Düzenleme Ölçeği” ve “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği”nden yararlanılmıştır. Akademik başarı, lise 1-4. sınıf öğrencilerinin 2019-2020 eğitim öğretim I. Yarıyılı (yüz yüze eğitim dönemi) ile 2020-2021 eğitim öğretim I. Yarıyılı’na (uzaktan eğitim dönemi) ait e-okul dönem sonu ağırlıklı not ortalaması alınarak ölçülmüştür. Gruplar arasındaki farklılıklar (örn., cinsiyet etkisi) tek ya da çok değişkenli varyans analizleri kullanılarak; değişkenler arasındaki ilişkiler ise Pearson Korelasyon Katsayısı hesaplanarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar, akademik başarı puan ortalamalarının ergenlik dönemine göre, öz düzenleme ve bilişsel strateji kullanımının ise cinsiyete göre farklılaştığına işaret etmiştir. Ebeveyn öğrenim düzeyi arttıkça ergenlerin akademik başarıları artmaktadır. Uzaktan eğitime uzun süreli katılım gösteren gruptaki ergenlerin akademik başarı puan ortalamaları, akademik alanda kendini düzenlemenin dışsal, içe yansıtılmış ve özdeşimsel alt boyutlarından ve motivasyonel stratejiler kullanmanın öz düzenleme, bilişsel strateji kullanımı ve öz yeterlik alt boyutlarından alınan puan ortalamaları, daha az katılım gösteren ergenlerle karşılaştırıldığında daha yüksektir. Ergenlerin dışsal ve özdeşimsel kendini düzenlemeleri arttıkça ve motivasyonel stratejiler kullanımının alt boyutlarından öz düzenleme, bilişsel strateji kullanımı ve öz yeterlik kullanımı arttıkça uzaktan eğitimde akademik başarıları da artmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-01-10T12:07:58Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster