Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYazıcı, Nermin
dc.contributor.authorKaya, Kübra
dc.date.accessioned2021-09-01T11:18:13Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25256
dc.description.abstractTeaching Turkish, which has a long history, increases its importance even more today and becomes more valuable as teaching Turkish to foreigners and teaching Turkish to Turkish children who live abroad. Education of Turkish language to Turkish children who live abroad become more important and decisive, since access to Turkish materials and textbooks, which are the main source, is limited. As in every language, phareses in language teaching have an important place in Turkish and Turkish culture and they are frequently used in daily life. This situation increases the importance of phareses in Turkish teaching. In this context, phareses in the content of TTK books, which have been used since 2019, will be described and it will be tried to determine the level of Turkish children in Switzerland using these phareses. Phareses provide ease of communication both in oral and written expression and shed light on the culture of the society. For this reason, determining the children's usage levels of phareses and making descriptions for possible deficiencies will make an important contribution to the planning of Turkish teaching.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTürkçe ve Türk Kültürü ders kitaplarıtr_TR
dc.subjectKalıp sözler
dc.subjectİsviçre
dc.subjectAnadili
dc.subjectİki dillilik
dc.titleTTK Ders Kitaplarındaki Kalıp Sözler: Kalıp Sözlerin Kullanımında İsviçre Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGeçmişi eskiye dayanan Türkçenin öğretimi günümüzde önemini daha da arttırmakta gerek yabancılara Türkçe öğretimi olarak gerekse yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretimi olarak ön plana çıkmaktadır. Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına yönelik olarak yapılan Türkçe öğretiminde, Türkçe materyallere ulaşım sınırlı olduğundan temel kaynak ve materyal olan ders kitapları daha önemli ve belirleyici hâle gelmektedir. Dil öğretiminde kalıp sözler, her dilde olduğu gibi Türkçe ve Türk Kültüründe de önemli bir yere sahiptir ve günlük hayatta sıkça kullanılmaktadır. Bu durum kalıp sözlerin Türkçe öğretimindeki önemini arttırmaktadır. Bu bağlamda 2019 yılından itibaren kullanılmaya başlanan TTK kitaplarının içeriğindeki kalıp sözler betimlenecek ve İsviçre’deki Türk çocuklarının bu kalıp sözleri kullanabilme düzeyleri tespit edilmeye çalışılacaktır. Dilde iletişim rahatlığı sağlayan kalıp sözler hem sözlü ve yazılı iletişimde anlatım olanakları sağlamakta hem de toplumun kültürüne ışık tutmaktadır. Bu nedenle, çocukların kalıp söz kullanım düzeylerinin tespit edilerek olası eksikliklere yönelik betimlemelerin yapılması, Türkçe öğretiminin planlanması açısından önemli katkı sağlayacaktır.tr_TR
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:18:13Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster