Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalaman, Ufuk
dc.contributor.authorDoyğun, Sonay
dc.date.accessioned2021-09-01T11:14:00Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-03
dc.identifier.citationDoyğun, S. (2021). Role exchange as an interactional resource for maintaining progressivity in role-play interactional competence assessment tasks in L2 English. (Unpublished master’s thesis). Hacettepe University Graduate School of Educational Sciences, Ankara, Turkey.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25249
dc.description.abstractAssessment of L2 interactional competence has undergone scrutiny in recent decades with the increasing attention directed to social facets of the process. While oral proficiency interviews have been largely investigated regarding their potential and validity to assess L2 IC, the nature of role-play tasks has remained uncovered. On this account, this study significantly contributes to the literature by addressing the noticeable gap relevant to the examinations of role-play tasks and interactants’ displays of their L2 IC in this context. The present study aims to explore the ways the participants operationalize their IC repertoires to accomplish activities in a roleplay task and focuses on a specific interactional practice deployed in due course. The data for this study were collected through audio and video-recordings and the participants were the first year ELT students taking the Oral Communication Skills course. Using Multimodal Conversation Analysis and following unmotivated looking procedures, role exchange was discovered to be a recurrent interactional practice in this context. The turn-by-turn analysis of the dataset revealed that role exchange was mutually used by the pairs as an interactional resource to maintain progressivity of interaction. Additionally, the relevant practice was sequentially organized in two distinct patterns: to resolve an interactional trouble halting the progress of ongoing talk and following closure and task completion implicative sequences. The findings provide critical implications for assessing L2 IC in paired role-play settings and rater training on the issue.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/*
dc.subjectInteractional competencetr_TR
dc.subjectConversation analysistr_TR
dc.subjectAssessment of L2 ICtr_TR
dc.subjectLanguage testingtr_TR
dc.subjectRole-play taskstr_TR
dc.subjectProgressivity of interactiontr_TR
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleRole Exchange as an Interactional Resource for Maintaining Progressivity in Role-Play Interactional Competence Assessment Tasks in L2 Englishtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖğrencilerin etkileşimsel yetilerinin değerlendirilmesi, dil öğrenme sürecinin sosyal yönlerinin giderek daha çok dikkat çekmesiyle, son yıllarda yakından incelenen bir konu olarak ortaya çıkmıştır. Bu amaçla uygulanan konuşma yeterlilik sınavlarının etkileşimsel yetiyi ölçmedeki etkililiği oldukça araştırılırken, rol yapma aktivitelerinin etkileşimsel yetiyi ortaya çıkarmaya yönelik potansiyeli henüz çok araştırılmamıştır. Bu nedenle, bu çalışmanın rol yapma aktivitelerinin doğası ve bu aktivitelerde öğrencilerin etkileşimsel yetilerini göstermeleri konusunda literatüre katkı sunacağı düşünülmektedir. Bu çalışma, rol yapma aktivitelerinde katılımcıların ilgili aktiviteleri tamamlamak için etkileşimsel yetilerini nasıl kullandıklarına ve bu amaçla bağlama yönelik sergiledikleri belirli becerilere odaklanmaktadır. Çalışmanın verileri bir üniversitenin İngiliz Dili Eğitimi Bölümü’nde öğrenim görmekte olan öğrencilerin katılmış olduğu final sınavı sırasında ses ve video kayıtları yoluyla toplanmıştır. Konuşma analizi, verilerin incelenmesi için uygun bir yöntem olarak görüldüğünden, veriler mikroanalitik bir yaklaşımla incelenmiştir. Öncelikle güdüsüz inceleme bakış açısıyla ele alınan verilerde, rol değişiminin bu bağlamda öğrencilerin başvurduğu genel bir yöntem olduğu fark edilmiştir. Veri kümesinin yakından incelenmesi sonucunda, rol değişiminin etkileşimin devamlılığını sağlamak amacıyla eşli gruplar tarafından karşılıklı olarak şekillendirildiği bulunmuştur. Ayrıca, ilgili yöntemin iki farklı sırasal organizasyonun olduğu gözlemlenmiştir. Bunlar, etkileşimin ve aktivitenin akışını bozan bir sorunla karşılaşılması durumunu ve kapanış dizileri ve aktivitenin muhtemel olarak sona ereceğine işaret eden eylemleri takiben gerçekleşmektedir. Sonuç olarak, katılımcılar bu ölçme ve değerlendirme bağlamında, etkileşimin devamlılığını sağlamak için, etkileşimsel yetilerini sergilemelerine olanak tanıyan bağlama-bağlı ortaya çıkan yöntemlere başvurmuşlardır. Çalışmanın bulguları rol yapma aktiviteleri yoluyla etkileşimsel yetinin değerlendirilmesi ve notlandırıcıların konuyla ilgili eğitimi açısından önemli çıkarımlar sunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:14:00Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess