dc.contributor.advisor | Balaman, Ufuk | |
dc.contributor.author | Doyğun, Sonay | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T11:14:00Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-06-03 | |
dc.identifier.citation | Doyğun, S. (2021). Role exchange as an interactional resource for maintaining progressivity in role-play interactional competence assessment tasks in L2 English. (Unpublished master’s thesis). Hacettepe University Graduate School of Educational Sciences, Ankara, Turkey. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25249 | |
dc.description.abstract | Assessment of L2 interactional competence has undergone scrutiny in recent decades with the increasing attention directed to social facets of the process. While oral proficiency interviews have been largely investigated regarding their potential and validity to assess L2 IC, the nature of role-play tasks has remained uncovered. On this account, this study significantly contributes to the literature by addressing
the noticeable gap relevant to the examinations of role-play tasks and interactants’ displays of their L2 IC in this context. The present study aims to explore the ways the participants operationalize their IC repertoires to accomplish activities in a roleplay task and focuses on a specific interactional practice deployed in due course. The data for this study were collected through audio and video-recordings and the participants were the first year ELT students taking the Oral Communication Skills course. Using Multimodal Conversation Analysis and following unmotivated looking procedures, role exchange was discovered to be a recurrent interactional practice in this context. The turn-by-turn analysis of the dataset revealed that role exchange was mutually used by the pairs as an interactional resource to maintain progressivity of interaction. Additionally, the relevant practice was sequentially organized in two
distinct patterns: to resolve an interactional trouble halting the progress of ongoing talk and following closure and task completion implicative sequences. The findings provide critical implications for assessing L2 IC in paired role-play settings and rater training on the issue. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Interactional competence | tr_TR |
dc.subject | Conversation analysis | tr_TR |
dc.subject | Assessment of L2 IC | tr_TR |
dc.subject | Language testing | tr_TR |
dc.subject | Role-play tasks | tr_TR |
dc.subject | Progressivity of interaction | tr_TR |
dc.subject.lcsh | İngiliz dili | tr_TR |
dc.title | Role Exchange as an Interactional Resource for Maintaining Progressivity in Role-Play Interactional Competence Assessment Tasks in L2 English | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Öğrencilerin etkileşimsel yetilerinin değerlendirilmesi, dil öğrenme sürecinin sosyal yönlerinin giderek daha çok dikkat çekmesiyle, son yıllarda yakından incelenen bir konu olarak ortaya çıkmıştır. Bu amaçla uygulanan konuşma yeterlilik sınavlarının etkileşimsel yetiyi ölçmedeki etkililiği oldukça araştırılırken, rol yapma aktivitelerinin etkileşimsel yetiyi ortaya çıkarmaya yönelik potansiyeli henüz çok araştırılmamıştır.
Bu nedenle, bu çalışmanın rol yapma aktivitelerinin doğası ve bu aktivitelerde öğrencilerin etkileşimsel yetilerini göstermeleri konusunda literatüre katkı sunacağı düşünülmektedir. Bu çalışma, rol yapma aktivitelerinde katılımcıların ilgili aktiviteleri tamamlamak için etkileşimsel yetilerini nasıl kullandıklarına ve bu amaçla bağlama yönelik sergiledikleri belirli becerilere odaklanmaktadır. Çalışmanın verileri bir
üniversitenin İngiliz Dili Eğitimi Bölümü’nde öğrenim görmekte olan öğrencilerin katılmış olduğu final sınavı sırasında ses ve video kayıtları yoluyla toplanmıştır. Konuşma analizi, verilerin incelenmesi için uygun bir yöntem olarak görüldüğünden, veriler mikroanalitik bir yaklaşımla incelenmiştir. Öncelikle güdüsüz inceleme bakış açısıyla ele alınan verilerde, rol değişiminin bu bağlamda öğrencilerin başvurduğu
genel bir yöntem olduğu fark edilmiştir. Veri kümesinin yakından incelenmesi sonucunda, rol değişiminin etkileşimin devamlılığını sağlamak amacıyla eşli gruplar tarafından karşılıklı olarak şekillendirildiği bulunmuştur. Ayrıca, ilgili yöntemin iki farklı sırasal organizasyonun olduğu gözlemlenmiştir. Bunlar, etkileşimin ve aktivitenin akışını bozan bir sorunla karşılaşılması durumunu ve kapanış dizileri ve
aktivitenin muhtemel olarak sona ereceğine işaret eden eylemleri takiben gerçekleşmektedir. Sonuç olarak, katılımcılar bu ölçme ve değerlendirme bağlamında, etkileşimin devamlılığını sağlamak için, etkileşimsel yetilerini sergilemelerine olanak tanıyan bağlama-bağlı ortaya çıkan yöntemlere
başvurmuşlardır. Çalışmanın bulguları rol yapma aktiviteleri yoluyla etkileşimsel yetinin değerlendirilmesi ve notlandırıcıların konuyla ilgili eğitimi açısından önemli çıkarımlar sunmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-09-01T11:14:00Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |