Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin, Beyzatr_TR
dc.contributor.authorTurgut, Merve Ülkütr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T07:27:41Z
dc.date.available2015-10-15T07:27:41Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2437
dc.description.abstractThe present study aims to explore the direct effect of brand trust on brand love, direct effects of brand trust and brand love on resistance to negative information and intention to repurchase and brand love s role as a mediator on the effect of brand trust on resistance to negative information and intention to repurchase. For this purpose, hypotheses are tested by means of a questionnaire with 400 respondents. In order to test the fit between data and brand love and brand trust scales, exploratory and confirmatory factor analyses are used. Simple regression, multiple regression and bootstrapping analyses are conducted for the hypotheses testing. Results reveal that brand trust positively affects brand love, resistance to negative information and intention to repurchase. In addition, brand love positively influences resistance to negative information and intention to repurchase.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectBrand lovetr_TR
dc.titleMarka Sevgisinin Marka Güveni, Olumsuz Bilgiye Karşı Direnç ve Tekrar Satın Alma Niyeti Çerçevesinde İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1355tr_TR
dc.contributor.departmentoldİşletmetr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, marka güveninin marka sevgisine doğrudan etkisi, marka güveni ve marka sevgisinin olumsuz bilgiye karşı direnç ve tekrar satın alma niyetine doğrudan etkileri ile marka sevgisinin marka güveninin olumsuz bilgiye karşı direnç ve tekrar satın alma niyetine etkisindeki aracılık rollerinin belirlenmesidir. Bu amaçla, oluşturulan hipotezlerin test edilmesi için anket yoluyla Ankara da yaşayan 400 hane halkından veri toplanmıştır. Araştırmada kullanılan marka sevgisi ve marka güveni ölçeklerinin veri ile uyumunu test etmek amacıyla keşifsel ve doğrulayıcı faktör analizleri uygulanmıştır. Oluşturulan hipotezler doğrusal ve çoklu regresyon ile bootstrapping yöntemi kullanılarak test edilmiştir. Buna göre, marka güveni marka sevgisi, olumsuz bilgiye karşı direnç ve tekrar satın alma niyetini olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca, marka sevgisinin olumsuz bilgiye karşı dirence ve tekrar satın alma niyetine olumlu yönde etkisi bulunmaktadır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster