Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Leylatr_TR
dc.contributor.authorYılmazel, Sefa Emretr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T07:27:40Z
dc.date.available2015-10-15T07:27:40Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2425
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of electronic word of mouth quality and credibility on the relation between website quality and attitude toward electronic word of mouth and brand with respect to Stimulus-Organism-Response Theory which is one of the online consumer behaviour theories in the literature. According to the purpose of the study, the effect of the website quality dimensions on the credibility and quality of electronic word of mouth, is investigated. Furthermore, it is investigated whether electronic word of mouth quality and credibility affect electronic word of mouth attitude and brand attitude dimensions which are brand trust, brand affect and purchase intention. The sample of this study is comprised of 316 internet users that collect information through web and the data was obtained through survey method. By conducting reliability and validity analysis,the model of this study was tested with path analysis method using AMOS.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectWebsite qualitytr_TR
dc.titleWeb Site Kalitesi ile Elektronik Kulaktan Kulağa İletişim Tutumu ve Marka Tutumu Arasındaki İlişkide Elektronik Kulaktan Kulağa İletişim Kalitesi ve Kredibilitesinin Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1459tr_TR
dc.contributor.departmentoldİşletmetr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, literatürdeki internet üzerindeki tüketici davranışı teorilerinden Uyarıcı-Organizma-Tepki Teorisi doğrultusunda algılanan web site kalitesi ile elektronik kulaktan kulağa iletişim ve tüketicilerin marka tutumu arasındaki ilişkide elektronik kulaktan kulağa iletişim kalitesi ve kredibilitesinin etkisinin incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak, çalışmada web site kalitesi bileşenlerinin,elektronik kulaktan kulağa iletişim kredibilitesi ve kalitesi üzerindeki etkisi araştırılacak ve elektronik kulaktan kulağa iletişimin kalitesi ve kredibilitesinin tüketicilerin elektronik kulaktan kulağa iletişim tutumu ve marka tutumu üzerindeki etkisi incelenecektir. Araştırmanın örneklemini internet üzerinden bilgi araştıran 316 internet kullanıcısı oluşturmaktadır. Anket yöntemi ile toplanılan verilerin güvenilirlik ve geçerlilik analizi gerçekleştirilerek, çalışmanın modeli AMOS 21.0 da yol analizi yöntemiyle test edilmiştir.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record