Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkan Tektaş, Öznurtr_TR
dc.contributor.authorHeljic, Sabinatr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T07:27:39Z
dc.date.available2015-10-15T07:27:39Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2419
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate whether the impact of consumers ethnocentrism and animosity on their purchase intention toward foreign products differsbetween culturally similar and dissimilar countries. In this context, the proposed modelwas tested on a sample of Bosnian households in the different cities. For this purpose,data was collected from 300 participants via face to face questionnarie.According to applied One-way Analysis of Variance, the consumers purchaseintention and animosity levels are found to differ significantly. The results of MultipleRegression Analysis show that consumer ethnocentrism has a negative impact onpurchase intention toward foreign products.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectConsumer ethnocentrismtr_TR
dc.titleMilliyet Merkezcilik Ve Düşmanlığın Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin Kültürel Benzerlik Çerçevesinde İncelenmesi: Bosna Hersek Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/1910tr_TR
dc.contributor.departmentoldİşletmetr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, tüketicilerin milliyet merkezcilik ve düşmanlık düzeylerinin, satınalma niyeti üzerindeki etkilerinin kültürü benzer ve benzer olmayan ülkeler arasındafarklılık gösterip göstermediğini araştırmaktır. Bu çerçevede önerilen modeli test etmekamacıyla Bosna Hersek in farklı şehirlerindeki hane halkı üzerinde araştırmagerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, yüzyüze anket yoluyla 300 katılımcıdan veritoplanmıştır.Uygulanan Tek Yönlü Varyans Analizi ile ülkeler arasında tüketicilerin düşmanlıkdüzeyleri ile satın alma niyetlerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca yapılanÇoklu Regresyon Analizi ne göre tüketicilerin milliyet merkezciliğinin, yabancıürünleri satın alma niyetini olumsuz yönde etkilediği bulunmuştur.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster