Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYazıcı, Nermin
dc.contributor.authorÇiçek, Ömer Rafi
dc.date.accessioned2021-03-26T11:16:11Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-29
dc.identifier.citationÇiçek, Ö. R. (2021). Ödüllü çocuk romanlarında rica (istek) sözeylemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23619
dc.description.abstractThis study aims to try to determine the appearances and distributions of the solicitation act in award-winning children's novels. For this purpose, 11 children's novels that won the first prize in the competitions organized by Tudem Publishing and Gülten Dayıoğlu Children and Youth Foundation (GDÇGV) were examined. The findings are that Blum-Kulka and Olshtein (1984) divide the solicitation statement into three main strategy categories and nine sub-strategy categories in the Cross-Cultural Speech Act Realization Project (CCSARP), which has been used by many researchers. It was evaluated according to the study. As a result of this evaluation, 700 requests from 11 award-winning children's novels were identified. Direct level, 59.43% with 416 usage; conventionally indirect level, with 266 uses, 38.00%; it has been determined that nonconventional indirect level has a ratio of 2.57% with 18 uses. According to Blum-Kulka and Olshtein (1984), the pleading verdicts were re-contextualized according to the age group of the speaker and the listener, their social status and the gender of the speaker, and tried to be described with examples. The data regarding the plea act through these categories were interpreted and discussed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSözeylemtr_TR
dc.subjectRicatr_TR
dc.subjectİstektr_TR
dc.subjectÖdüllü çocuk romanlarıtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÖdüllü Çocuk Romanlarında Rica (İstek) Sözeylemitr_TR
dc.title.alternativeExamples Of Speech Acts Of Requestıng İn Award-Wınnıng Chıldren’s Books
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, çocuk romanlarında yer alan rica (istek) sözeylemi görünümlerini ve dağılımlarını tespit etmeye çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda dilin edimsel yönünü en fazla temsil eden estetik metin türü olarak çocuk romanlarından yararlanılmıştır. Tudem Yayıncılık ve Gülten Dayıoğlu Çocuk ve Gençlik Vakfı’nın (GDÇGV) düzenlemiş olduğu yarışmalarda birincilik ödülü kazanan 11 çocuk romanı incelenmiştir. Romanlar, rica (istek) sözeyleminin üç ana strateji ve bu stratejilerin altında yer alan dokuz alt strateji ulamı altında ele alan Blum-Kulka ve Olshtein’in (1984) Cross-Cultural Speech Act Realization Project (CCSARP) çalışmasına göre değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda 11 ödüllü çocuk romanından 700 rica (istek) sözeylemi tespit edilmiştir. Rica (istek) sözeylemi doğrudan kullanım (direct level) 416 kullanım ile %59,43’lük, alışılagelmiş dolaylı kullanım (conventionally indirect level) 266 kullanım ile %38’lik, alışılagelmemiş dolaylı kullanım (nonconventional indirect level) 18 kullanım ile %2,57’lik orana sahip olduğu tespit edilmiştir. Blum-Kulka ve Olshtein’e (1984) göre, ulamlanan rica (istek) sözeylemleri, konuşucu ve dinleyicinin yaş grubu, sosyal konumları ve konuşucunun cinsiyetine göre tekrar ulamlanmış ve örneklerle betimlenmeye çalışılmıştır. Bu ulamlar üzerinden rica (istek) sözeylemine dair romanlarda rica (istek) sözeylemlerinin görünüm çeşitliliği ve temsiliyet niteliği yorumlanmış ve tartışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-03-26T11:16:11Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR
dc.subtypedatasettr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster