Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltuntaş, Onur
dc.contributor.authorSevgili, Sümeyye
dc.date.accessioned2021-02-11T10:21:44Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23428
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the relationship between the parenting styles of preschool children and their sensory processing skills. The study included 279 parents with typically developing children aged 3-6 who apply to Hacettepe University Faculty of Health Sciences Occupational Therapy Department and NDN Mutluluk Institution. The sensory profiles of the children were evaluated using the Sensory Profile. Parents' attitude was evaluated with the Parenting Attitude Scale (PAS). The sensory profile of the children was analyzed as sensory processing, modulation, behavioral and emotional responses, and parental attitudes as authoritarian, democratic, overprotective and permissive parental attitudes. The relationships between the children's sensory profile and parenting styles were analyzed using the Spearman test. There was a positive correlation between children's sensory processing skills and authoritarian attitude (p <0.05); There was a statistically significant relationship between modulation skills and democratic attitude in a negative direction (p <0.05), with authoritarian attitude (p <0.001), and a positive relationship with permissive attitude (p = 0.005); It was determined that there was a positive statistically significant relationship (p = 0.001) between behavioral and emotional responses and authoritarian attitude. The Kruskal Wallis test, which is one of the nonparametric methods, was used to examine whether there was a difference between parental attitudes in terms of sensory profile factors. A statistically significant difference was found between parental attitudes in terms of sensory processing variable related to endurance / tonus (p = 0.006), and between parental attitudes in terms of modulation grand total variable (p = 0.027). It is thought that examining both parents' attitudes and behavioral and emotional responses, modulation, and sensory processing skills in preschool period will be important in providing age-appropriate sensory development of these children.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectErgoterapitr_TR
dc.subjectDuyusal işlemleme becerisitr_TR
dc.subjectOkul öncesi dönem çocuklarıtr_TR
dc.subjectEbeveyn tutumlarıtr_TR
dc.subjectDuyu bütünleme tedavisitr_TR
dc.titleOkul Öncesi Dönem Çocuklarında Ebeveyn Tutumu İle Duyusal Profilin İlişkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin tutumları ile bu çocukların duyusal işlemleme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemekti. Çalışmaya Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü’ne ve NDN Mutluluk Institution’a gelen 3-6 yaş arasında normal gelişim gösteren çocuğu olan 279 ebeveyn dahil edildi. Çocukların duyusal profilleri Duyu Profili ile değerlendirildi. Ebeveynlerin tutumu, Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ile değerlendirildi. Çocukların duyusal profili duyusal işlem, modülasyon, davranışsal ve duygusal cevaplar olarak, ebeveyn tutumları ise otoriter, demokratik, aşırı koruyucu ve izin verici ebeveyn tutumu olarak analiz edildi. Çocukların duyusal profili ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkiler Spearman testi ile analiz edildi. Çocukların duyusal işlem becerileri ile otoriter tutum arasında pozitif yönde (p<0,05); modülasyon becerileri ile demokratik tutum arasında negatif yönde (p<0,05), otoriter tutum ile pozitif yönde (p<0,001), izin verici tutum ile pozitif yönde istatiksel olarak anlamlı ilişki (p=0,005); davranışsal ve duygusal cevaplar ile otoriter tutum arasında pozitif yönde istatiksel olarak anlamlı ilişki (p=0,001) içinde olduğu belirlendi. Ebeveyn tutumları arasında duyu profili alt boyut faktörleri bakımından fark olup olmadığı, parametrik olmayan yöntemlerden Kruskal Wallis testi ile incelendi. Ebeveyn tutumları arasında endurans/tonusla ilgili duyusal işlem değişkeni bakımından (p=0,006), ebeveyn tutumları arasında modülasyon genel toplam değişkeni bakımından istatiksel olarak anlamlı fark (p=0,027) bulunduğu belirlendi. Çalışmamız sonuçlarına göre okul öncesi dönem çocuklarının duyusal işlemleme süreçleri ile ebeveyn tutumları arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Okul öncesi dönemde hem ebeveynlerin tutumlarının hem de davranışsal, modülasyon, duyusal işlem becerilerinin incelenmesinin bu çocukların yaşına uygun duyu gelişimlerini sağlamada önemli olacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentErgoterapitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-02-11T10:21:44Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster