Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Türkan
dc.contributor.authorBallı, Şule Nur
dc.date.accessioned2021-01-11T12:00:27Z
dc.date.issued2020-12-31
dc.date.submitted2020-12-11
dc.identifier.citationBallı, Ş. N. (2020). Üniversite öğrencilerinde sosyotelizmin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23262
dc.description.abstractAbstract The aim of this study is determine the predictive power communication skills on phubbing and also examine to whether correlate between phubbing and communication skills. And in this study examine to whether the level of phubbing differ based on selected variables. This study was designed with correlational and descriptive model based on the quantitative method. The study group composed of 495 university students (58.6% female and 41.4% male) aged between 18-30. Personal Information Form, The Generic Scale of Phubbing and The Communication Skills Scale were used as data collection tools. SPSS 25.0 and AMOS 23.0 softwares were used for data analysis. Pearson was used examine to whether correlate between phubbing and communication skills. Structural equation modeling and path analysis were used examine to whether communication skills predict phubbing. Independent samples t test and Univariate ANOVA were used to determine whether phubbing differ based on selected variables. As a result, it was found that significant negative low correlation between phubbing and communication skills. And also communication skills were predicting phubbing. And phubbing didn’t differ gender, number of friends, contact time with firends a week, but it differs reading habits a week and leisure time activity. According to Tukey test results who read more than one book a week phubbing level was lower than who read less than one book a week and who play video games phubbing level was higher than who do sports and read book. Findings are discussed in light of the literature. Keywords: phubbing, phubber, communication skillstr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSosyotelizmtr_TR
dc.subjectSosyotelisttr_TR
dc.subjectİletişim becerileritr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÜniversite Öğrencilerinde Sosyotelizmin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of The Phubbing Among Undergraduate Studentstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖz Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyotelizm düzeyleri ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin, iletişim becerilerinin sosyotelizmi yordayıp yordamadığının ve sosyotelizm düzeyinde araştırmada ele alınan değişkenlere göre gruplar arasında anlamlı bir fark olup olmadığının incelenmesidir. Bu araştırma nicel yöntem temel alınarak korelasyonel ve betimsel modele uygun bir şekilde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme yöntemi ile yaşları 18-30 arasında değişen 495 (%58.6 kadın ve %41.4 erkek) üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Kişisel Bilgi Formu, Genel Sosyotelist Olma Ölçeği ve İletişim Becerileri Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 ve AMOS 23.0 programlarından yararlanılmıştır. Sosyotelizm ve iletişim becerilerinin ilişkisinin belirlenmesinde Pearson korelasyonu, iletişim becerilerinin sosyotelizmi yordayıp yordamadığının incelenmesinde yapısal eşitlik modellemesi yol analizi yapılmıştır. Araştırmanın diğer değişkenlerine yönelik veri analizi için ilişkisiz örneklemler t testi ve tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sosyotelizm ve iletişim becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı negatif yönde düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. İletişim becerileri sosyotelizmi istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Sosyotelizm düzeyinde cinsiyet, arkadaş sayısı ve haftalık arkadaşla görüşme sıklığı değişkenlerinde gruplar arasında fark bulunmazken; haftalık kitap okuma sayısı ve serbest zaman etkinliğinde gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Haftada birden fazla kitap okuyan üniversite öğrencilerinin sosyotelizm puan ortalaması, haftada birden az kitap okuyanlardan düşüktür. Serbest zaman etkinliğine göre video oyunları oynayan üniversite öğrencilerinin sosyotelizm puan ortalaması; spor yapan ve kitap okuyanlardan yüksektir. Elde edilen bulgular, alanyazın çerçevesinde tartışılarak öneriler sunulmuştur. Anahtar sözcükler: sosyotelizm, sosyotelist, iletişim becerileritr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess