Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYetkin Özdemir, İffet Elif
dc.contributor.authorSatan, Nurcan
dc.date.accessioned2020-10-27T11:46:51Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23065
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate middle school students’ performances (i.e., estimation accuracy) and strategies for measurement estimation in terms of some variables (gender, grade level, attitude towards estimation and experience related to measurement estimation). Causal-comparative and correlational designs were employed. Participants were 490 middle school students (grade 5 through grade 8) from public schools in Ankara. Data were collected by means of Measurement Estimation Skills Test, Attitudes for Measurement Estimation Scale and Experiences for Measurement Estimation Scale. Descriptive statistics, two-factor analysis of variance (ANOVA) and correlational analysis were used for the analysis of quantitative data. Content analysis was conducted for the analysis of qualitative data. Results showed that most of the participants’ performances for measurement estimation was at the medium level. Students demonstrated lower accuracy when estimating area compared to estimating length. No statistical significant difference was found in terms of gender. Students demonstrated higher accuracy with the increase in grade levels. The relationship between estimation accuracy and attitudes towards measurement estimation was found significant. However, no significant relationship was found between estimation accuracy and experience. Results also showed that students mostly used random estimation. The most frequently used strategy was comparison for both estimating length and area. Students used other strategies for measurement estimation such as using chucking or subdivisions, consulting prior knowledge and experiences to a lesser extent. It was also observed that as the grade level increased, the use of random estimation decreased and the use of more complex strategies was increased.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖlçmede tahmintr_TR
dc.subjectTahmin performansıtr_TR
dc.subjectÖlçmede tahmin stratejileritr_TR
dc.subjectTahmine yönelik tutumtr_TR
dc.subjectTahmine yönelik deneyimtr_TR
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Ölçmede Tahmin Performanslarının ve Tahmin Stratejilerinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAn Investıgatıon of Mıddle School Students’ Performances and Strategıes for Measurement Estımatıon
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada ortaokul öğrencilerinin ölçmede tahmin performanslarının (tahmin doğruluğu) ve kullandıkları tahmin stratejilerinin bazı değişkenler (cinsiyet, sınıf seviyesi, tahmine yönelik tutum ve deneyim) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nedensel karşılaştırma deseni ve ilişkisel desen kullanılmıştır. Katılımcılar Ankara’nın devlet okullarındaki 490 ortaokul (5., 6., 7. ve 8. sınıflar) öğrencisidir. Çalışmanın verileri Tahmin Beceri Testi, Tahmin Tutum Ölçeği ve Tahmin Deneyim Ölçeği ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizi için betimsel istatistik yöntemleri ile iki faktörlü varyans analizi (ANOVA) ve korelesyon analizi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yapılmıştır. Bulgular, öğrencilerin büyük bir kısmının tahmin performansının orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Öğrenciler uzunluk tahminine kıyasla alan tahmininde daha düşük başarı göstermiştir. Cinsiyet açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin sınıf seviyesi arttıkça tahminlerin doğruluğu artmıştır. Tahmin performansı ile ölçmede tahmine yönelik tutum arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ancak, tahmin performansı ile tahminle ilişkili deneyimler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Bulgular öğrencilerin büyük bir kısmının rastgele tahmin yolunu kullandığını göstermiştir. Hem uzunluk hem de alan tahmini için en sık kullanılan strateji karşılaştırma stratejisidir. Öğrenciler parçalama veya geçmiş bilgi ve deneyimlere başvurma gibi stratejileri nispeten daha az kullanmışlardır. Çalışmanın bulguları, sınıf seviyesi arttıkça rastgele tahmin kullanımının azaldığını ve karmaşık stratejilerin kullanımının arttığını göstermiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAçık erişimtr_TR
dc.embargo.lift2020-10-29T11:46:52Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster